Muutos vaatii rohkeutta ja kumppanin

Kuninkaan valinta artikkelikuva

Sanoma B2B:n kampanja on kutsu yhteiselle muutosmatkalle kohti syvempää yhteistyötä.

Suomen johtavana mediatalona Sanoma tunnetaan markkinoijien keskuudessa parhaasta tavoittavuudestaan sekä monimediaisista ratkaisuistaan. Nyt Sanoma hakee uutta positiota markkinointikentässä. Sanoma on laajentanut palvelujaan markkinointipalveluihin, joiden avulla asiakkaat voivat parantaa markkinointi-investointiensa tuottoa ja kasvattaa liiketoimintaansa.

”Meidät kaikki asetetaan tiettyyn muottiin odotusten ja ennakkoluulojen perusteella. Meidät Sanomalla tunnetaan laajasta mediavalikostamme, mutta kaikki palvelumme eivät ole vielä asiakkaillemme tuttuja. Osalle markkinoijista olemme yllättävä kumppani vaikkapa sisältömarkkinoinnin tai luovan palvelun osalta. Tulossa on myös paljon uutta. Olemme valmiita aloittamaan keskustelut esimerkiksi analytiikka- ja datayhteistöistä”, kertoo Head of Marketing Elina Bono Sanoman B2B:sta.

Sanoman B2B:n markkinointikampanjan tarina tulevan kuninkaan kumppanivalinnasta on arvopohjainen teko. Sanomalla halutaan saada aikaan ja vaikuttaa maailmaan joka päivä. Kaikki todellinen muutos on sellaista, joka on vastoin vallitsevaa, kuten seksuaalivähemmistöön kuuluva tuleva kuningas.

”Parhaimmillaan markkinointi voi tehdä maailmasta vähän paremman paikan. Tehtävämme on modernisoida niin ajattelua kuin tekemistäkin sekä rikkoa vanhoja kaavoja ja konventioita. Diversiteetin käyttö mainonnassa vähentää pinttyneitä stereotypioita ja ahdasmielisyyttä. Kannustamme markkinoija rohkeuteen. Olisi varsinaista itsepetosta, jos emme itse toimisi samoin omassa markkinoinnissamme”, Bono jatkaa.

Sanoma on tehnyt aikaisemminkin arvopohjaista markkinointia. Esimerkiksi Helsingin Sanomat on tehnyt vuosia yhteistyötä Priden kanssa.  

Kampanja tulee näkymään laajasti TV:ssa, radiossa, printissä ja digissä lähiviikkoina. Idea kampanjaan lähti Sanoman teettämästä laajasta kumppanitutkimuksesta, joka osoitti markkinoijien kaipaavan Sanomalta tiiviimpää kumppanuutta.

”Kumppaniksi tarjoutuu moni, mutta oleellista on valita juuri se oikea. Joku kenen kanssa uskaltaa tehdä jotain mitä ei ole ennen tehty, jotain mistä tulee sanomistakin, ja jotain mistä ei aina edes tiedä mihin se johtaa”, toteaa kampanjan luoja Tommi Laiho Folkista.

”Kuninkaallisuus instituutiona on yleisen mielipiteen mukaan hyvin konservatiivinen ja hidas muuttumaan. Siksi se on metaforana valittu tarinaan”, Laiho jatkaa.

Katso lisätietoja yllättävästä kumppanuudesta ja mainoselokuva tulevan kuninkaan valinnasta:

Muutosmatka

Elina Bono ja Tommi Laiho puhuvat kampanjasta 19.5. MarkkinointiKollektiivin webinaarissa rohkeudesta.

Liittyvät artikkelit
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
Karjala artikkelikuva

Ketterästi ideasta toteutukseen

Hartwallin Karjala onnitteli heti finaalipelin jälkeisen aamun Hesarissa MM-hopeaa saanutta Leijonien joukkuetta.
Case
Uutismedia
Ketterästi ideasta toteutukseen
kimmo lehto some.jpg

Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta

Ihmisten ajasta kilpailee tolkuton määrä erilaisia sisältöjä, mutta paikallisuus on harvinaisen hyvä keino erottua informaatiotulvasta. Varsinkin kun siihen liitetään laadukas ja vastuullinen journalismi, joka takaa sisältöjen luotettavuuden, Kimmo Lehto kirjoittaa.
Alueellinen mainonta
Omakynä
Uutismedia
Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta