Ken Hughes: ”Tarjoa elämyksiä ja herätä tunteita”

Ken Huges artikkelikuva

Näköalapaikalla-webinaari tarjosi näkemyksiä ja inspiraatiota vähittäiskaupan markkinoijille.

Ken Hughes on yksi maailman johtavista osto- ja kuluttajakäyttäytymisen asiantuntijoista ja strategeista. Hänellä on 20 vuoden kokemus työstä kuluttajatuntemuksen parissa, ja hän toimii useiden isojen brändien neuvonantajana kanavasta riippumattomaan asiakaskokemukseen liittyvissä asioissa.

Hughes kertoo Näköalapaikalla-webinaarin puheenvuorossaan, että kuluttajan tarve yhteyteen on suuri pandemian jälkeen.

”Älä ole kasvoton, vaan luo muistettavia ja jaettavia kokemuksia. Anna asiakkaille enemmän kuin he odottavat”, Huges painottaa.

Hän muistuttaa, että paikallaan pysyminen on varmin keino jäädä jälkeen.

Pysy relevanttina asiakkaillesi. Yllätä ja ilahduta, tarjoa elämyksiä ja herätä tunteita, Hugesin neuvot kuuluvat.

Kuluttajat toipuvat pandemiasta, ja brändien kannattaa tukea heitä tällä matkalla.

”Koska viimeksi sait asiakkaan itkemään ilosta?”, Hughes kysyy ja tarjoaa kolme vinkkiä asiakaskokemusstrategian kehittämiseen:

  1. Kosketa tunteen tasolla
  2. Ilahduta asiakasta luottaen siihen, että sana kiirii
  3. Investoi teknologiaan, jotta voi laajentaa tavoittavuuttasi  

Katso Ken Hughesin inspiroivat esimerkit ja muu webinaarin anti kokonaisuudessaan:

Vähittäiskaupan markkinointi – Omnichannel-asiakaskokemuksen johtaminen

 

Liittyvät artikkelit
Tommi Lähde artikkelikuva

Mitä jos puhuttaisiin ihan vaan totta?

Totuudellisuus on radikaali ajatus, kun puhutaan markkinoinnista. Se toimii kuitenkin paremmin kuin voisi äkkiseltään kuvitella, kirjoittaa the other danish guyn Tommi Lähde.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Mitä jos puhuttaisiin ihan vaan totta?