Suplan Hetkeen kuin hetkeen -kampanja toi tähtipölyä äänikirjamarkkinointiin

Kampanjan päätavoite oli viestiä palvelun tärkeintä kilpailuetua, eli monipuolisuutta.

Suomessa on paljon äänikirjapalveluita, webradiopalveluita ja podcast-palveluita, mutta Supla on selkeästi monipuolisin, sillä kaikki nämä sisällöt on saatavissa samasta palvelusta.  

”Mietimme miten voisimme parhaiten kommunikoida tätä monipuolisuutta, joka on selkeästi tärkein kilpailuetumme ja varmasti myös kuluttajille tärkeä. Yksittäinen kuluttaja ei tarvitse monta eri palvelua, sillä Suplasta löytyvät kaikki äänisisällöt”, kertoo Suplan ja Nelonen Median radioiden markkinoinnista vastaava Laura Hyvärinen.

Hetkeen kuin hetkeen -konsepti viestii, että Suplasta löytyy jokaiseen hetkeen kuunneltavaa. Oli sitten kyseessä 8 tuntia kestävä junamatka tai vartin mittainen bussimatka.

”Halusimme myös korostaa palvelun kotimaisuutta. Halusimme lähteä erottautumaan geneerisestä äänikirjamainonnasta ja ottaa sisällöt vahvasti osaksi tekemistämme. Kolmas näkökulma on viihde. Viihteellisyys meille selkeä erottuvuustekijä muihin palveluihin. Ydinkohderyhmämme on viihteen suurkuluttajat, jotka saamme kiinni Sanoman muista medioista.”

Audiosisältöjen hahmot heräävät kampanjassa henkiin ihmisten arkitilanteissa.

Heti kun kampanja starttasi, Supla nousi mainonnaltaan huomatuimmaksi äänikirjapalveluksi. Harkinta ja myynti kasvoivat kampanjan aikana ja valitut brändimääritteet, kuten monipuolisuus ja viihteellisyys, liitettiin Suplaan.  

”Tarkastelemme kahta eri kohderyhmää: 18–54-vuotiaita miehiä ja naisia sekä alle 40-vuotiaat naisia, jotka ovat tällä hetkellä ydinkohderyhmäämme. Tässä ryhmässä kasvu on ollut todella isoa. Olemme pystyneet vaikuttamaan sekä koko väestöön että tärkeimpään kohderyhmäämme.”

Kampanjasta on tullut positiivista palautetta tärkeältä sidosryhmältä, kirjailijoilta ja kustantajilta.  

”Meidän lähestymistapamme – kirjat ovat viihdettä – on ollut tosi tervetullut. Haluamme tuoda tietynlaista tähtipölyä ja rock’n’rollia äänikirjojen markkinointiin. Kirjailijat ja kustantajat lähtivät mielellään mukaan kampanjaan. Tämä on juuri se tyyli, millä kirjoista ja äänisisällöistä pitäisi heidän mielestään puhua”, Hyvärinen kertoo.

Suplan kampanjointi jatkuu syksyllä samalla hyväksi havaitulla teemalla. 

Laura Hyvärinen artikkelikuva

Laura Hyvärinen. Kuva:  Petri Aho

Liittyvät artikkelit
Vastuullisuussegmentit artikkelikuva

Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin

70 % kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan. Motiivit ja tavat, joilla vastuullisuus näkyy eri kohderyhmien arjessa, vaihtelevat kuitenkin paljon.
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin
Finanssi artikkelikuva

Näköalapaikalla-webinaari keskittyi finanssialan markkinointiin

Miten finanssialan markkinoija pystyy tunnistamaan aktiivisen markkinan kohderyhmät ja valintahetket ajoissa ja hyödyntämään niitä markkinaosuuden kasvattamisessa? Entä miten tukea näihin hetkiin liittyvää markkinointia brändimarkkinoinnilla?
Näkemyksiä markkinoinnista
Näköalapaikalla-webinaari keskittyi finanssialan markkinointiin
Minna Leno artikkelikuva

Nyt ei kerkee, kun…

Kun toimit vastuullisesti, niin kerro se asiakkaillesi, Kaleidoscope Helsingin Minna Leno kehottaa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Nyt ei kerkee, kun…