”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille”

Blistex artikkelikuva

Blistex-huulivoiteen kontekstikohdennettua mainontaa näytettiin talviurheilusta ja laskettelusta kertovien sisältöjen yhteydessä Sanoman verkostossa.

”Halusimme testata tällä kampanjalla, miten Blistexin brändi toimii kontekstuaalisessa mainonnassa. Etsimme jatkuvasti uusia tapoja kohderyhmämme ja kuluttajien tavoittamiseksi”, kertoo Brand Manager Kaisa Kunnas Orkla Care Finlandilta.

”Olemme tosi tyytyväisiä. Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulosten pohjalta tuli pohdittavaksi ideoita jatkokehitykseen. Löytyykö esimerkiksi mainoksen visuaalisuudesta jotain sellaista, jota haluamme vähän tuunata. Saimme tuloksista kättä pidempää, mikä oli hieno asia.”

Yksittäisen kampanjan konkreettisia tuloksia on aina vaikea nähdä, ja Blistexin tapauksessa sesongit ja säätila vaikuttavat myyntiin vahvasti.

Kontekstuaalinen mainonta osoittautui kuitenkin kiinnostavaksi vaihtoehdoksi.

”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille, joten mielellämme teemme vastaavia kampanjoita jatkossakin. On hyvä näkyä niillä aihealueilla, joissa kohderyhmä ja kuluttajatkin ovat.”

Yhteistyö Sanoman kanssa oli Kaisa Kunnaksen mukaan sujuvaa ja helppoa.

”Tein ensimmäistä kertaa kontekstuaalisen mainonnan kampanjan, joten tämä oli oppimispolku myös itselleni.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin

Liittyvät artikkelit
Kuninkaan valinta artikkelikuva

Muutos vaatii rohkeutta ja kumppanin

Sanoma B2B:n kampanja on kutsu yhteiselle muutosmatkalle kohti syvempää yhteistyötä.
Aikakausmedia
Audio & radio
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Uutismedia
Muutos vaatii rohkeutta ja kumppanin
Tiina Kangasniemi artikkelikuva

Mittaamisen uusi aikakausi

Evästemuutos tuo uusia tuulia digitaaliseen markkinointiin, eikä tehokkuuden mittaaminen ole tässäkään poikkeus. Mutta mittaammeko oikeita asioita?, RADLYn Tiina Kangasniemi pohtii.
Digiratkaisut
Evästemuutos
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Mittaamisen uusi aikakausi
Antti Kallio artikkelikuva

Miten tulevaisuudessa kohdennetaan?

Dagmar Driven vetäjä Antti Kallio kertoo, miten evästemuutos vaikuttaa mediatoimiston ja markkinoijien työhön.
Digiratkaisut
Evästemuutos
Näkemyksiä markkinoinnista
Miten tulevaisuudessa kohdennetaan?