”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille”

Blistex artikkelikuva

Blistex-huulivoiteen kontekstikohdennettua mainontaa näytettiin talviurheilusta ja laskettelusta kertovien sisältöjen yhteydessä Sanoman verkostossa.

”Halusimme testata tällä kampanjalla, miten Blistexin brändi toimii kontekstuaalisessa mainonnassa. Etsimme jatkuvasti uusia tapoja kohderyhmämme ja kuluttajien tavoittamiseksi”, kertoo Brand Manager Kaisa Kunnas Orkla Care Finlandilta.

”Olemme tosi tyytyväisiä. Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulosten pohjalta tuli pohdittavaksi ideoita jatkokehitykseen. Löytyykö esimerkiksi mainoksen visuaalisuudesta jotain sellaista, jota haluamme vähän tuunata. Saimme tuloksista kättä pidempää, mikä oli hieno asia.”

Yksittäisen kampanjan konkreettisia tuloksia on aina vaikea nähdä, ja Blistexin tapauksessa sesongit ja säätila vaikuttavat myyntiin vahvasti.

Kontekstuaalinen mainonta osoittautui kuitenkin kiinnostavaksi vaihtoehdoksi.

”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille, joten mielellämme teemme vastaavia kampanjoita jatkossakin. On hyvä näkyä niillä aihealueilla, joissa kohderyhmä ja kuluttajatkin ovat.”

Yhteistyö Sanoman kanssa oli Kaisa Kunnaksen mukaan sujuvaa ja helppoa.

”Tein ensimmäistä kertaa kontekstuaalisen mainonnan kampanjan, joten tämä oli oppimispolku myös itselleni.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin

Liittyvät artikkelit
Johanna Widomski artikkeli

Ruokakaupan hyllyltä verkkokaupan ostoskoriin

Johanna Widomski kertoi Kasvua verkkokaupasta -webinaarissa, miten Fazer vastaa digitaalisen kaupankäynnin kasvuun ja etsii tietään suoraan kuluttajasuhteeseen.
Digiratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
Ruokakaupan hyllyltä verkkokaupan ostoskoriin
Kuukauden kamppis HSL.jpg

Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. HSL:n kampanja tarttui oivaltavasti ajankohtaiseen aiheeseen, polttoaineen hinnan nousuun.
Audio & radio
Digiratkaisut
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä