”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille”

Blistex artikkelikuva

Blistex-huulivoiteen kontekstikohdennettua mainontaa näytettiin talviurheilusta ja laskettelusta kertovien sisältöjen yhteydessä Sanoman verkostossa.

”Halusimme testata tällä kampanjalla, miten Blistexin brändi toimii kontekstuaalisessa mainonnassa. Etsimme jatkuvasti uusia tapoja kohderyhmämme ja kuluttajien tavoittamiseksi”, kertoo Brand Manager Kaisa Kunnas Orkla Care Finlandilta.

”Olemme tosi tyytyväisiä. Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulosten pohjalta tuli pohdittavaksi ideoita jatkokehitykseen. Löytyykö esimerkiksi mainoksen visuaalisuudesta jotain sellaista, jota haluamme vähän tuunata. Saimme tuloksista kättä pidempää, mikä oli hieno asia.”

Yksittäisen kampanjan konkreettisia tuloksia on aina vaikea nähdä, ja Blistexin tapauksessa sesongit ja säätila vaikuttavat myyntiin vahvasti.

Kontekstuaalinen mainonta osoittautui kuitenkin kiinnostavaksi vaihtoehdoksi.

”Kontekstuaalinen mainonta on hyvä tuki brändille, joten mielellämme teemme vastaavia kampanjoita jatkossakin. On hyvä näkyä niillä aihealueilla, joissa kohderyhmä ja kuluttajatkin ovat.”

Yhteistyö Sanoman kanssa oli Kaisa Kunnaksen mukaan sujuvaa ja helppoa.

”Tein ensimmäistä kertaa kontekstuaalisen mainonnan kampanjan, joten tämä oli oppimispolku myös itselleni.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin

Liittyvät artikkelit
Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva

Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.
Aikakausmedia
Audio & radio
Case
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Uutismedia
Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani
Janne Nurmisto artikkelikuva

Medialla on väliä – 5 hyvää syytä valita Sanoman digi

Kun sosiaalisen median alustoilla kuohuu, kotimainen media on vastuullinen ja turvallinen valinta. Head of Digital and Data Sales Janne Nurmisto listaa viisi hyvää syytä valita digimainonnan kumppaniksi Sanoma.
Digiratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Medialla on väliä – 5 hyvää syytä valita Sanoman digi