Ketterästi ideasta toteutukseen

Karjala artikkelikuva

Hartwallin Karjala onnitteli heti finaalipelin jälkeisen aamun Hesarissa MM-hopeaa saanutta Leijonien joukkuetta.

Onnitteluilmoituksesta oli kolme erilaista versiota, joissa oli huomioitu lopputuloksen vaihtoehdot. Kun illan peli venyi jatkoajalle, ilmoitus ehti kolmanteen, pääkaupunkiseudulla jaettavaan Hesarin painokseen. Hesarin taitossa tarkastettiin, että lehteen päätyy oikea versio. Saman version digiaineisto trafikoitiin HS.fi:n yön tunteina.

Idea onnitteluilmoituksesta tuli perjantaina iltapäivällä. Tämä hauska toteutus haluttiin saada onnistumaan, ja ketterällä toiminnalla mainos oli sunnuntai-illan finaalipelin jälkeisen aamun lehdessä.

”Lukijat ilahtuvat mainonnasta, joka onnistuu yllättämään. Tämänkaltaisiin toteutuksiin liittyy monta järjestelmää, henkilöä ja aikataulupainetta. Aina kannattaa kuitenkin kysyä saadaanko onnistumaan. Uutismediakin voi toimia ketterästi”, toteaa Sanoman uutismedian kaupallinen tuotepäällikkö Maria Ryssy.

”Me Hartwallilla suunnittelemme lähtökohtaisesti asiat tarkasti etukäteen ja toteutamme ne kyseisten suunnitelmien mukaan. Viestinnän maailma on aina ollut sellainen, että kykyä nopeaan reagointiin tarvitaan, mutta tuokaan ei ole mahdollista ilman tarkkaa etukäteissuunnittelua. MM-kisojen päätöksen jälkeinen mainonta oli täydellinen esimerkki siitä, miten niin meidän kuin Sanomankin nopea reagointikyky ja suunnittelu mahdollistivat poikkeuksellisen tavan kiittää Leijonia. Hyvin suunniteltu oli enemmän kuin puoliksi tehty, ja loput hoidettiin halulla ja kyvyllä", kommentoi Brand Manager Ville Alanko Hartwallilta.

Liittyvät artikkelit
HS paikalliset.jpg

Helsingin Sanomien pääkaupunkiseudun paikallisuutisointi on jatkossa entistä digitaalisempaa – painettu versio HS Helsinki, Espoo ja Vantaa -lehdistä päättyy vuodenvaihteessa

Paikalliset puheenaiheet löytyvät jatkossa hs.fi-sivuston lisäksi painetun kantalehden uutiskattauksesta. Alueellisten mainostajien tarpeisiin uudistetaan nykytuotteistusta ja lanseerataan uusi monikanavainen tuotteistus.
Uutismedia
Helsingin Sanomien pääkaupunkiseudun paikallisuutisointi on jatkossa entistä digitaalisempaa – painettu versio HS Helsinki, Espoo ja Vantaa -lehdistä päättyy vuodenvaihteessa