Ketterästi ideasta toteutukseen

Karjala artikkelikuva

Hartwallin Karjala onnitteli heti finaalipelin jälkeisen aamun Hesarissa MM-hopeaa saanutta Leijonien joukkuetta.

Onnitteluilmoituksesta oli kolme erilaista versiota, joissa oli huomioitu lopputuloksen vaihtoehdot. Kun illan peli venyi jatkoajalle, ilmoitus ehti kolmanteen, pääkaupunkiseudulla jaettavaan Hesarin painokseen. Hesarin taitossa tarkastettiin, että lehteen päätyy oikea versio. Saman version digiaineisto trafikoitiin HS.fi:n yön tunteina.

Idea onnitteluilmoituksesta tuli perjantaina iltapäivällä. Tämä hauska toteutus haluttiin saada onnistumaan, ja ketterällä toiminnalla mainos oli sunnuntai-illan finaalipelin jälkeisen aamun lehdessä.

”Lukijat ilahtuvat mainonnasta, joka onnistuu yllättämään. Tämänkaltaisiin toteutuksiin liittyy monta järjestelmää, henkilöä ja aikataulupainetta. Aina kannattaa kuitenkin kysyä saadaanko onnistumaan. Uutismediakin voi toimia ketterästi”, toteaa Sanoman uutismedian kaupallinen tuotepäällikkö Maria Ryssy.

”Me Hartwallilla suunnittelemme lähtökohtaisesti asiat tarkasti etukäteen ja toteutamme ne kyseisten suunnitelmien mukaan. Viestinnän maailma on aina ollut sellainen, että kykyä nopeaan reagointiin tarvitaan, mutta tuokaan ei ole mahdollista ilman tarkkaa etukäteissuunnittelua. MM-kisojen päätöksen jälkeinen mainonta oli täydellinen esimerkki siitä, miten niin meidän kuin Sanomankin nopea reagointikyky ja suunnittelu mahdollistivat poikkeuksellisen tavan kiittää Leijonia. Hyvin suunniteltu oli enemmän kuin puoliksi tehty, ja loput hoidettiin halulla ja kyvyllä", kommentoi Brand Manager Ville Alanko Hartwallilta.

Liittyvät artikkelit
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
kimmo lehto some.jpg

Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta

Ihmisten ajasta kilpailee tolkuton määrä erilaisia sisältöjä, mutta paikallisuus on harvinaisen hyvä keino erottua informaatiotulvasta. Varsinkin kun siihen liitetään laadukas ja vastuullinen journalismi, joka takaa sisältöjen luotettavuuden, Kimmo Lehto kirjoittaa.
Alueellinen mainonta
Omakynä
Uutismedia
Yltiöporilainen kaupunkilehti tarjoaa sisältöä, jota ei saa muualta