Näköalapaikalla-webinaari keskittyi finanssialan markkinointiin

Finanssi artikkelikuva

Miten finanssialan markkinoija pystyy tunnistamaan aktiivisen markkinan kohderyhmät ja valintahetket ajoissa ja hyödyntämään niitä markkinaosuuden kasvattamisessa? Entä miten tukea näihin hetkiin liittyvää markkinointia brändimarkkinoinnilla?

Finanssialaa puhuttavat elämänvaiheet, brändin ja aktivoinnin tasapaino sekä pankkisalaisuuden rampauttaman oman datan jalkauttaminen.

Sanoman Näköalapaikalla-webinaarissa teemaan syventyivät Head of Group Marketing Christoph Kullnig Raiffeisen Bank Internationalista Sanoman Client Group Director Mikko Lähdeojan haastattelussa sekä Insight Strategist Tiina Kosonen, Digital Strategist Petri Berglund ja Data Partnership Manager Veli-Matti Nurmela Sanomalta.

Christoph Kullnig nosti haastattelussa esiin sen, että asiakaskokemus on pankkitoiminnassa olennaista. Asiakkaat odottavat pankilta ratkaisuja tarpeisiinsa. Kullnig neuvoi löytämään eniten arvoa tuottavat kohtaamispisteet asiakkaiden kanssa ja rakentamaan markkinointiviestintää ja suhdetta asiakkaisiin niiden varaan.

Asuntolainaa haettaessa harkintalistalla on yleensä yhdestä kahteen pankkia. Vakuutuksia vertaillaan kahden tai kolmen toimijan kesken. Jos asiakaskokemus on ollut hyvä, vaihtoa ei kovin usein tehdä.

Tiina Kosonen antoi puheenvuorossaan ideoita siihen, miten pysyä potentiaalisten asiakkaiden mielessä, kun asuntolainan tai vakuutuksen ottaminen on ajankohtaista. Olennaista on tunnistaa kohderyhmät oikean sisältökontekstin kautta. Sanomalla on tarjolla runsaasti dataa elämänvaiheiden tunnistamisen ja ymmärtämisen pohjalle.

Petri Berglund ja Veli-Matti Nurmela nostivat esiin puheenvuorossaan 3. osapuolen evästeiden poistumisen vaikutuksen finanssialan markkinointiin. Tulevaisuuden kohdennuskeinoja ovat kontekstit ja räätälöidyt yleisöt.

Katso webinaari: 

Finanssialan markkinointi – kasvua aktiivimarkkinan avulla 

Katso myös: 

Fennian asiakaskokemuksen lähtökohtina ovat sujuvuus, ymmärrettävyys ja empatia

”Mitä rohkeampi, sitä parempi   

Liittyvät artikkelit
Sini Hartikka artikkelikuva

Kuntamarkkinointia timanttisella yhteistyöllä

Kuntamarkkinointi, kuten markkinointi yleensäkin, on pitkäjänteistä tekemistä ja parhaat tulokset syntyvät silloin, kun yhteistyökumppanit oppivat toinen toisiltaan yhteisten projektien myötä, kirjoittaa Sini Hartikka. Miten tällaista yhteistä oppimista voi rakentaa?
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Kuntamarkkinointia timanttisella yhteistyöllä
Katri Saarikivi video artikkelikuva

Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa

Mitä aivoissamme tapahtuu, kun koemme erilaisia tunteita? Aivotutkija Katri Saarikivi kertoo Business Manager Jari Raskin haastattelussa tunteiden vaikutuksesta muistiin ja päätöksentekoon.
Näkemyksiä markkinoinnista
Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa