Näköalapaikalla-webinaari keskittyi finanssialan markkinointiin

Finanssi artikkelikuva

Miten finanssialan markkinoija pystyy tunnistamaan aktiivisen markkinan kohderyhmät ja valintahetket ajoissa ja hyödyntämään niitä markkinaosuuden kasvattamisessa? Entä miten tukea näihin hetkiin liittyvää markkinointia brändimarkkinoinnilla?

Finanssialaa puhuttavat elämänvaiheet, brändin ja aktivoinnin tasapaino sekä pankkisalaisuuden rampauttaman oman datan jalkauttaminen.

Sanoman Näköalapaikalla-webinaarissa teemaan syventyivät Head of Group Marketing Christoph Kullnig Raiffeisen Bank Internationalista Sanoman Client Group Director Mikko Lähdeojan haastattelussa sekä Insight Strategist Tiina Kosonen, Digital Strategist Petri Berglund ja Data Partnership Manager Veli-Matti Nurmela Sanomalta.

Christoph Kullnig nosti haastattelussa esiin sen, että asiakaskokemus on pankkitoiminnassa olennaista. Asiakkaat odottavat pankilta ratkaisuja tarpeisiinsa. Kullnig neuvoi löytämään eniten arvoa tuottavat kohtaamispisteet asiakkaiden kanssa ja rakentamaan markkinointiviestintää ja suhdetta asiakkaisiin niiden varaan.

Asuntolainaa haettaessa harkintalistalla on yleensä yhdestä kahteen pankkia. Vakuutuksia vertaillaan kahden tai kolmen toimijan kesken. Jos asiakaskokemus on ollut hyvä, vaihtoa ei kovin usein tehdä.

Tiina Kosonen antoi puheenvuorossaan ideoita siihen, miten pysyä potentiaalisten asiakkaiden mielessä, kun asuntolainan tai vakuutuksen ottaminen on ajankohtaista. Olennaista on tunnistaa kohderyhmät oikean sisältökontekstin kautta. Sanomalla on tarjolla runsaasti dataa elämänvaiheiden tunnistamisen ja ymmärtämisen pohjalle.

Petri Berglund ja Veli-Matti Nurmela nostivat esiin puheenvuorossaan 3. osapuolen evästeiden poistumisen vaikutuksen finanssialan markkinointiin. Tulevaisuuden kohdennuskeinoja ovat kontekstit ja räätälöidyt yleisöt.

Katso webinaari: 

Finanssialan markkinointi – kasvua aktiivimarkkinan avulla 

Katso myös: 

Fennian asiakaskokemuksen lähtökohtina ovat sujuvuus, ymmärrettävyys ja empatia

”Mitä rohkeampi, sitä parempi   

Liittyvät artikkelit
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
Vastuullisuussegmentit artikkelikuva

Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin

70 % kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan. Motiivit ja tavat, joilla vastuullisuus näkyy eri kohderyhmien arjessa, vaihtelevat kuitenkin paljon.
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua siihen, miten toimia vastuullisemmin