Näköalapaikalla-webinaari keskittyi finanssialan markkinointiin

Finanssi artikkelikuva

Miten finanssialan markkinoija pystyy tunnistamaan aktiivisen markkinan kohderyhmät ja valintahetket ajoissa ja hyödyntämään niitä markkinaosuuden kasvattamisessa? Entä miten tukea näihin hetkiin liittyvää markkinointia brändimarkkinoinnilla?

Finanssialaa puhuttavat elämänvaiheet, brändin ja aktivoinnin tasapaino sekä pankkisalaisuuden rampauttaman oman datan jalkauttaminen.

Sanoman Näköalapaikalla-webinaarissa teemaan syventyivät Head of Group Marketing Christoph Kullnig Raiffeisen Bank Internationalista Sanoman Client Group Director Mikko Lähdeojan haastattelussa sekä Insight Strategist Tiina Kosonen, Digital Strategist Petri Berglund ja Data Partnership Manager Veli-Matti Nurmela Sanomalta.

Christoph Kullnig nosti haastattelussa esiin sen, että asiakaskokemus on pankkitoiminnassa olennaista. Asiakkaat odottavat pankilta ratkaisuja tarpeisiinsa. Kullnig neuvoi löytämään eniten arvoa tuottavat kohtaamispisteet asiakkaiden kanssa ja rakentamaan markkinointiviestintää ja suhdetta asiakkaisiin niiden varaan.

Asuntolainaa haettaessa harkintalistalla on yleensä yhdestä kahteen pankkia. Vakuutuksia vertaillaan kahden tai kolmen toimijan kesken. Jos asiakaskokemus on ollut hyvä, vaihtoa ei kovin usein tehdä.

Tiina Kosonen antoi puheenvuorossaan ideoita siihen, miten pysyä potentiaalisten asiakkaiden mielessä, kun asuntolainan tai vakuutuksen ottaminen on ajankohtaista. Olennaista on tunnistaa kohderyhmät oikean sisältökontekstin kautta. Sanomalla on tarjolla runsaasti dataa elämänvaiheiden tunnistamisen ja ymmärtämisen pohjalle.

Petri Berglund ja Veli-Matti Nurmela nostivat esiin puheenvuorossaan 3. osapuolen evästeiden poistumisen vaikutuksen finanssialan markkinointiin. Tulevaisuuden kohdennuskeinoja ovat kontekstit ja räätälöidyt yleisöt.

Katso webinaari: 

Finanssialan markkinointi – kasvua aktiivimarkkinan avulla 

Katso myös: 

Fennian asiakaskokemuksen lähtökohtina ovat sujuvuus, ymmärrettävyys ja empatia

”Mitä rohkeampi, sitä parempi   

Liittyvät artikkelit
Markku Vierula artikkelikuva

Älä etsi tuotteillesi asiakkaita, vaan luo tuotteita, joilla on kilpailuetu – ja joita halutaan ostaa

Kilpailuedun löytäminen on yrityksen toiminnan perimmäinen pyrkimys. Silti vain ani harvalla tuotteella, palvelulla, yrityksellä ja organisaatiolla on selkeä kilpailuetu. Miksi tilanne on näin surkea, pohtii Markku Vierula ja tarjoaa ratkaisuksi markkinalähtöisen ajattelun tarjoaman uuden näkökulman.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Älä etsi tuotteillesi asiakkaita, vaan luo tuotteita, joilla on kilpailuetu – ja joita halutaan ostaa
kari-tervonen-artikkeli.jpg

Pitävätkö ihmiset tuotteitamme välttämättömänä elämässään enää, nyt kun rahat ovat tiukalla?

Porvari ja duunari nukkuvat molemmat näinä aikoina huonosti. Korkeimmasta inflaatiosta reiluun neljäänkymmeneen vuoteen on tutkimusten mukaan huolissaan 90 % länsimaiden ihmisistä, ja lopuistakin osa valehtelee. OMG:n Kari Tervonen vinkkaa, miten tällaisessa tilanteessa kannattaa markkinoida.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Pitävätkö ihmiset tuotteitamme välttämättömänä elämässään enää, nyt kun rahat ovat tiukalla?
Minni Jaakola Alalla somejako

Alalla: Minni Jaakola, Vice President, Marketing

Minni Jaakolan mielestä markkinoinnin tekemisessä on äärimmäisen tärkeää, että ollaan yhdessä ja otetaan aikaa luovaan ideointiin.
Alalla
Näkemyksiä markkinoinnista
Alalla: Minni Jaakola, Vice President, Marketing