Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Case Kekäle artikkelikuva

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.

Kotimainen vaateketju Kekäle halusi tavoitella uusia kävijöitä verkkokauppaansa, lisätä asiakasvirtaa myös myymälöiden puolelle ja tuoda esiin laajaa mekkotarjontaansa kiinnostavalla tavalla. Keinoksi valikoitui natiiviartikkeli IS.fi:n Me Naiset -osiossa.

”Valitsimme natiiviartikkelin siksi, että sen kautta pääsimme kertomaan pukeutumisfilosofiastamme laajemmin kuin perinteisen mainospinnan. Halusimme tavoitella uutta naiskohderyhmää”, kertoo Kekäleen markkinointipäällikkö Outi Marttinen.

Kampanja onnistui yli odotusten. Natiiviartikkeli keräsi sivunäyttöjä ja kävijöitä lähes tuplasti enemmän kuin vastaavat kampanjat keskimäärin.

”Uskon, että kontekstin merkitys kampanjan onnistumiselle oli iso. Olin yllättänyt, että ensimmäinen kokeilu oli näin toimiva. Kampanjan luvut olivat hieno onnistuminen.”

Marttinen on tyytyväinen erityisesti siihen, että kampanjalla tavoitettiin uudentyyppistä kohderyhmää ja saatiin kasvatettua Kekäleen tunnettuutta.  

”Jos myyntiä vertaa samaan ajankohtaan keväällä 2019, niin mekkoja myytiin kampanjajaksolla noin 17 % enemmän. Kun vertaillaan kampanjajaksoa edeltävää samanpituista ajanjaksoa, mekkoja myytiin 84 % enemmän. Verkkokaupassamme mekkokategoria oli selkeästi myydyin kampanjan aikana. Kun artikkeli julkaistiin 28.4., verkkokaupan kävijämäärissä oli kasvua 107 %”, Marttinen kertoo.

Marttisen mukaan yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa ja ripeää.

”Saimme Sanomalta tuotantoapua artikkeliin, mikä oli varmasti hyvä asia tässä pilottilähdössä. Emme ole vielä ihan koko kansalle tunnettu brändi, ja Sanoman kautta tavoitimme kuluttajia laajasti. Kampanjan brand match oli meille erinomainen”, Marttinen kiittää.  

Tutustu tuloksiin tarkemmin

Natiivimainonnan käyttö on kasvanut nopeasti. Toimisiko suosittu verkkomainonnan muoto sinunkin yrityksesi mainonnassa?

Lataa opas natiivimainonnasta. Klikkaamalla siirryt Markkinointi Roudan sivuille. Routa on osa Sanomaa.

Natiivimainonnan opas

Katso myös:

Natiivimainonta

Liittyvät artikkelit
Mirko Baas artikkelikuva

Valovoimisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia

Ohjelman pitää herättää tunnetta. Tunne voi olla iloa, surua, onnellisuutta tai vaikkapa kateutta, mutta sitä pitää löytyä, jotta katsoja palaa yhä uudestaan sisällön pariin, kirjoittaa Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
TV & video
Valovoimisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia
Arto Sivonen artikkelikuva

Vallankumous kahvihuoneessa

Vastuullisuustyö on parasta sisäistä markkinointia, kirjoittaa Måndagin Arto Sivonen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Vieraskynä
Vallankumous kahvihuoneessa
Kari Eilola Alalla somejako

Alalla: Founder ja luova strategi Kari Eilola

Bob the Robotin Kari Eilola nauttii työssään siitä, että saa jatkuvasti sukeltaa uusiin asioihin.
Alalla
Näkemyksiä markkinoinnista
Alalla: Founder ja luova strategi Kari Eilola