Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Case Kekäle artikkelikuva

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.

Kotimainen vaateketju Kekäle halusi tavoitella uusia kävijöitä verkkokauppaansa, lisätä asiakasvirtaa myös myymälöiden puolelle ja tuoda esiin laajaa mekkotarjontaansa kiinnostavalla tavalla. Keinoksi valikoitui natiiviartikkeli IS.fi:n Me Naiset -osiossa.

”Valitsimme natiiviartikkelin siksi, että sen kautta pääsimme kertomaan pukeutumisfilosofiastamme laajemmin kuin perinteisen mainospinnan. Halusimme tavoitella uutta naiskohderyhmää”, kertoo Kekäleen markkinointipäällikkö Outi Marttinen.

Kampanja onnistui yli odotusten. Natiiviartikkeli keräsi sivunäyttöjä ja kävijöitä lähes tuplasti enemmän kuin vastaavat kampanjat keskimäärin.

”Uskon, että kontekstin merkitys kampanjan onnistumiselle oli iso. Olin yllättänyt, että ensimmäinen kokeilu oli näin toimiva. Kampanjan luvut olivat hieno onnistuminen.”

Marttinen on tyytyväinen erityisesti siihen, että kampanjalla tavoitettiin uudentyyppistä kohderyhmää ja saatiin kasvatettua Kekäleen tunnettuutta.  

”Jos myyntiä vertaa samaan ajankohtaan keväällä 2019, niin mekkoja myytiin kampanjajaksolla noin 17 % enemmän. Kun vertaillaan kampanjajaksoa edeltävää samanpituista ajanjaksoa, mekkoja myytiin 84 % enemmän. Verkkokaupassamme mekkokategoria oli selkeästi myydyin kampanjan aikana. Kun artikkeli julkaistiin 28.4., verkkokaupan kävijämäärissä oli kasvua 107 %”, Marttinen kertoo.

Marttisen mukaan yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa ja ripeää.

”Saimme Sanomalta tuotantoapua artikkeliin, mikä oli varmasti hyvä asia tässä pilottilähdössä. Emme ole vielä ihan koko kansalle tunnettu brändi, ja Sanoman kautta tavoitimme kuluttajia laajasti. Kampanjan brand match oli meille erinomainen”, Marttinen kiittää.  

Tutustu tuloksiin tarkemmin

Natiivimainonnan käyttö on kasvanut nopeasti. Toimisiko suosittu verkkomainonnan muoto sinunkin yrityksesi mainonnassa?

Lataa opas natiivimainonnasta. Klikkaamalla siirryt Markkinointi Roudan sivuille. Routa on osa Sanomaa.

Natiivimainonnan opas

Katso myös:

Natiivimainonta

Liittyvät artikkelit
Tiina Hosiokoski artikkelikuva

Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteet

Organisaatiot viestivät vahvasti erilaisista vastuullisuustavoitteistaan. Tavoitteet ovat tärkeitä, mutta ennen kaikkea tarvitsemme tekoja, jotka johtavat tavoitteisiin. Brändin rakentamisen ja viestinnän näkökulmasta pelkillä tavoitteilla on enää vaikea erottua. Ja erottautumistahan me haluamme, kirjoittaa SEKin Tiina Hoisiokoski.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Vieraskynä
Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteet
Susanne Ropponen artikkelikuva

Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet

Natiivimainonta on vakiinnuttanut paikkansa vaikuttavana ja tehokkaana mainonnan ja markkinointiviestinnän muotona, kirjoittaa Susanne Ropponen.
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Omakynä
Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet