Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina

Effie 20 artikkelikuva

Kuluttajilla on parhaillaan patoutunutta tarvetta nauttia elämästä. Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja, Karri Ahonen Sanomalta toteaa. 

Useita kansainvälisiä luovan alan kilpailuja, muuan muassa Effie Europea, tuomaroinut Suvi Lähde on valittu Effie Finlandin päätuomariksi. Suvi työskentelee SEK:lla Executive Creative Directorina ja on uransa aikana ollut rakentamassa Suomen suurimpien brändien menestystä niin kotimaassa kuin kansainvälisillä markkinoilla.

Tuomaristoon kutsutaan suomalaisia markkinoinnin huippuammattilaisia eri toimialoilta, markkinointitoimistoista, korkeakouluista ja mediasta. Tuomariston jäsenet ovat osoittaneet kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin menestyksekkään tekemisen.

Liiketoiminnan tuloksellisuuden ymmärtäminen on murroksessa. Kyse on ennemminkin vaikuttavuudesta, tämän päivän vastuullista liiketoimintaa ei mitata vain euroissa. On mielenkiintoista nähdä laajempaa vaikuttavuutta rakentaneita kampanjoita. ”

– Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
 

Kovatasoisessa kilpailussa arvioidaan markkinointiviestinnän tehokkuutta. Voittajakampanjassa pitää olla hyvä idea, selkeät tavoitteet ja oivaltava luova toteutus, mitkä ovat yhdessä johtaneet hyviin tuloksiin.

Brändeillä on valtaa, ne voivat saada aikaan toimintaa ja lopulta jopa asenteellisia ja yhteiskunnallisia muutoksia. Siksi myös markkinointiviestinnän tavoitteilla on yhä enemmän merkitystä – mitä voimme ja ennen kaikkea haluamme tehdä.”

– Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
 

Viime vuonna Effie sai uuden Positiivinen muutos -kilpailusarjan. Kategoriassa menestyvät työt, joilla on muutettu mitattavissa olevilla tavoilla yleisön kulutustottumuksia kohti kestävämpiä ratkaisuja tai joissa on pystytty lisäämään kestävillä tavoilla tuotetuille tuotteille ja palveluille kysyntää sisällyttämällä ympäristöystävälliset arvot markkinointiviestintään.

Tänä vuonna toivon näkeväni töitä, jotka ovat tavoitelleet markkinointiviestinnällään laajempaa vaikuttavuutta, onnistuneet muuttamaan toimialaansa ja sen standardeja sekä sitä kautta tehneet myös operatiivisesta liiketoiminnasta kestävämpää. Tällaisilla caseilla on usein jo huomattava merkitys niin yrityksen, yhteiskunnan kuin ympäristönkin kannalta.”

– Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
 

Sanoma jatkaa pääyhteistyökumppanina

Suomen johtava mediatalo Sanoma Media Finland jatkaa jo seitsemättä vuotta Effie Finlandin pääyhteistyökumppanina.

Olemme kaikki muutosmatkalla maailman muuttuessa ympärillämme. Joku tekee toisin uskaltaen kyseenalaistaa ja haastaa markkinaa. Kuluttajilla on parhaillaan patoutunutta tarvetta nauttia elämästä. Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja. Maailma on avoinna ja parhaimmistolla luovuus sykkii ennennäkemättömällä riemulla. Siitä on luvassa kovia tuloksia ja sitä myöten palkintoja. Effien pääyhteistyökumppanuutta on ilo ja kunnia jatkaa juuri nyt. En malta odottaa näkeväni tämän vuoden kisatöitä.”

- Karri Ahonen, Director, Products, Insight & Marketing, Sanoma Media
 

Vuosi 2021 on kilpailun 20 juhlavuosi

Tänä vuonna juhlimme aikuiseen ikään päässyttä Effie Awards Finlandia. Kilpailua järjestää Marketing Finland, joka yhdistyi vuoden vaihteessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n kanssa.

Effie Suomi on kasvanut vuosittain, ja myös mainonnan ostajien kiinnostus kilpailua kohtaan on kasvanut. Odotamme tänäkin vuonna laadukkaita kilpailutöitä."

– Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland
 

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Kansalliset voittajat voivat osallistua Effie Worldwiden kansainvälisiin kilpailuihin.

Lisätiedot

Riikka-Maria Lemminki
Puh. +358 40 5781 974
riikka@marketingfinland.fi

Kisakanslia

Johanna Lohiluoma
Puh. 050 400 2623
johanna.lohiluoma@marketingfinland.fi

Liittyvät artikkelit
Prisma Antti Tapani artikkelikuva

Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie

Viime huhtikuussa Prismaan lanseerattu uusi muotimallisto Antti Tapani on ollut myyntimenestys. Antti Tuiskun kanssa yhteistyössä luotu mallisto siivitti osaltaan Prisma.fi:n pukeutumisen myyntiä jopa 17-kertaiseksi viime vuoteen verrattuna.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie
Karri Ahonen artikkelikuva

Markkinointi on kysynnän moottori

Parhaissa Effie-töissä markkinoinnin merkitys investointina pystytään todentamaan, Karri Ahonen kirjoittaa.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Markkinointi on kysynnän moottori