Elämää kotoilun jälkeen

Glorian koti

Elämää kotoilun jälkeen

Mitä tapahtuu, kun jalkamme alkavat korona-ajan jälkeen kuopia maata?

21.6.2021

Mitä tapahtuu, kun jalkamme alkavat korona-ajan jälkeen kuopia maata? Glorian, Glorian Kodin, Matkan ja Suuren Käsityön päätoimittaja Saila-Mari Kohtala kirjoittaa lähitulevaisuuden trendeistä. 

Korona-aikana olemme kaivanneet pehmeyttä ja turvaa. Kädet on laitettu multaan ja sormet taikinaan. Kotipesissämme olemme suosineet pehmeitä vaatteita, tyynyjä ja vilttejä. Myös villasukkien kutominen on nostanut suosiotaan entisestään. Pehmeys on näkynyt myös väreissä – lämpimän pehmeät värit ovat luoneet vakautta epävarmuuden keskelle.

Gloria 1

Nyt kun maailma on avautumassa ja meidän kotoiluun pakotettujen jalat kuopivat jo maata, värit vaihtuvat raikkaammiksi ja materiaalit dynaamisemmiksi. Jo riittää taikina ja verkkarit! Haluamme jälleen nauttia sosiaalisesta elämästä, punata huulet kirkkaammiksi, käyttää värikkäämpiä mekkoja, vaihtaa matalat kengät korkkareihin ja laittaa korviin kauniit korut.

Matka 2

Kaipaamme myös kovasti Kreikan tai Italian rannoille. Koronan myötä vahvasti noussut mökkibuumi tuleekin hivenen laantumaan parin vuoden sisällä. Korona-aikana on lisäksi leivottu ja kokattu kotona ihan riittämiin, nyt haluamme ulos ravintoihin syömään pitkän kaavan mukaan.

Matka ravintola

Ylipäätään korona-aikana ei voinut suunnitella mitään, mikä alkaa jo näkyä hyvinvoinnissamme. On oltava jotain odotettavaa, että jaksamme. Siksi kaikki kalenteriin merkatut elämän pienet ja suuremmatkin ilot – tulevat juhlat, matkat ja ravintola-illat ovat äärimmäisen tärkeitä.

Suuri käsityö

Korona-ajassa on ollut toki myös hyviä puolia. Moni on löytänyt uudenalaista rauhaa, kun etätöissä aamulla ei ole ollut kiire minnekään. Kotona ollessamme olemme myös ehtineet pohdiskella mielen ja hyvinvoinnin asioita ja etsiä tasapainoa ja harmoniaa.

Moni jatkaa kotona työskentelyä koronan jälkeenkin, mikä muuttaa pysyvästi pukeutumisfilosofiaamme ja kotejamme. Suosimme kaunista, laadukasta ja monikäyttöistä muotia, joka venyy kätevästi kotitoimistolta livetapaamisiin. Myös kotitoimistot otetaan jatkossa huomioon koteja ja mökkejä suunniteltaessa.

Gloria 2

Korona-ajan myötä myös ymmärrys vastuullisuudesta ja kotimaisuudesta on noussut. Esimerkiksi kotimaan matkailu jatkaa nousuaan ja moni haluaa myös yhdistää kaupungissa ja maalla asumisen. Haluamme hankkia laadukasta ja kestävää, pyrimme myös suosimaan kotimaista. Yritysten toivotaan ratkovan vastuullisuusasiat meidän puolestamme siten, että voimme aina luottaa ostavamme oikein. Vaade vastuullisuuden helppouteen päätee kaikessa: muodissa, kauneudessa, ruuassa ja sisustuksessa. Myös matkoissa –  moni matkatoimija tarjoaakin nykyään ylellisiä ekohotelleja ja myös ilmastokompensoi lentonsa matkaajan puolesta.

Sailamari Kohtala

Kirjoittaja on korona-aikana keskittynyt unelmoimaan matkoista ja etsimään täydellistä, värikästä kesämekkoa, joka lopulta löytyi Stockmannilta.

Kuvat: Gloria (toukokuu 2021 ja kesä-heinäkuu 2021) Glorian Koti (toukokuu 2021), Matka (4/2021), Suuri Käsityö (5/2021)

Lifestyle-sisältöjemme ydinteemoja ovat ruoka, terveys ja hyvinvointi, muoti ja kauneus sekä koti ja sisustaminen. Ketkä ovat kiinnostuneet ruoasta, ja mitä tulisi tietää suomalaisten terveydestä ja hyvinvoinnista? Entä miten tavoittaa parhaiten muodista ja kauneudesta tai kodista ja sisustamisesta kiinnostuneet?

Tutustu vaikuttaviin ja tavoittaviin konteksteihin: 

Lifestyle-medioiden kontekstit

Katso myös:

Sanoman aikakausmedia 

Liittyvät artikkelit
Minna McGill artikkelikuva

Aikakausmedia on turvasatama

Kaoottisessa, epävarmassa ja monimutkaisessa maailmassa on tilaa tarinoille, jotka luovat uskoa siihen, että vastoinkäymiset kuuluvat elämään ja vaikeuksista voi myös selvitä, kirjoittaa Kodin Kuvalehden ja ET:n päätoimittaja Minna McGill.
Aikakausmedia
Omakynä
Aikakausmedia on turvasatama
Päivi Virkkunen

Hyvinvoinnin trendit juuri nyt

Korona on vaikuttanut hyvinvointiimme monin eri tavoin, kirjoittaa Hyvän terveyden ja ET Terveyden päätoimittaja Päivi Virkkunen.
Aikakausmedia
Omakynä
Hyvinvoinnin trendit juuri nyt
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten