Case Avainapteekit – Rakastetun asiakasmedian tekeminen vaatii kuuntelua

Apteekin ammattilaisia ja lukijoita kuunnellaan herkällä korvalla, kun Sanoma tekee Avainapteekeille sisältöjä.

Sanoma tekee Avainapteekeille viisi kertaa vuodessa ilmestyvää Avainapteekit-lehteä ja digisisältöjä. Ketjun lupaus on ”Elämänmittaista huolenpitoa”, ja tätä lupausta myös sisällöt toteuttavat.

”Lehti on toimintamme peruskivi. Haluamme tuoda kuluttajalle tietoa hyvinvoinnista ja terveydestä ja niistä palveluista, joita apteekkimme tarjoavat kuluttajille”, kertoo Avainapteekkien toimitusjohtaja Aino Gostowski.

Avainapteekit on Suomen suurin apteekkiketju, ja sen toimipisteitä on lähes joka kunnassa – pohjoisin on Ivalossa ja eteläisin Tammisaaressa. Lehti jaetaan yli miljoonaan kotiin, joissa lukijoiksi on valloitettava hyvin erilaisia kohderyhmiä. Sisällöntuotantoon saadaan näkemystä farmasian ammattilaisilta eri puolilta Suomea jäsenbarometrin avulla.

”Apteekkarit arvostavat hurjan paljon sitä, että he voivat itse vaikuttaa lehteensä. Apteekkari tavallaan saapuu lukijan kotiin, kun lehti jaetaan kotitalouksiin”, Gostowski kertoo.

Lehdestä tehdään jäsenapteekeille myös omia versioita, joihin apteekkarit voivat kirjoittaa esimerkiksi omat pääkirjoituksensa.

Jäsenten lisäksi lehden sisällöntuotannossa kuunnellaan säännöllisesti lukijoita, jotka luonnehtivat lehteä raikkaaksi ja positiiviseksi. Kouluarvosana lukijoilta on ollut 9.

Aino Gostowski on tyytyväinen sisältöyhteistyöhön Sanoman kanssa. Yhteydessä ollaan jatkuvasti, ja ideamyrskyt, toimitusneuvoston kokoukset ja oikolukuviikot rytmittävät elämää.

”Kun kokoonnumme Sanoman kanssa, pöytä on täynnä ideoita ja me voimme vain valita niistä parhaat”, kertoo Gostowski.

Liittyvät artikkelit
OP Länsi Suomi artikkelikuva

Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle

OP Länsi-Suomi ja Sanoma tavoittelevat yhdessä arkea, jossa satakuntalaiset tuntevat paikallisen pankkinsa. Siksi pankki palvelee ihmisen äänellä. Vaikuttavuuteen tähdätään tosissaan ja ilolla tarinankerronnan voimalla.
Alueellinen mainonta
Case
Natiivimainonta
Uutismedia
Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle