Case Avainapteekit – Rakastetun asiakasmedian tekeminen vaatii kuuntelua

Apteekin ammattilaisia ja lukijoita kuunnellaan herkällä korvalla, kun Sanoma tekee Avainapteekeille sisältöjä.

Sanoma tekee Avainapteekeille viisi kertaa vuodessa ilmestyvää Avainapteekit-lehteä ja digisisältöjä. Ketjun lupaus on ”Elämänmittaista huolenpitoa”, ja tätä lupausta myös sisällöt toteuttavat.

”Lehti on toimintamme peruskivi. Haluamme tuoda kuluttajalle tietoa hyvinvoinnista ja terveydestä ja niistä palveluista, joita apteekkimme tarjoavat kuluttajille”, kertoo Avainapteekkien toimitusjohtaja Aino Gostowski.

Avainapteekit on Suomen suurin apteekkiketju, ja sen toimipisteitä on lähes joka kunnassa – pohjoisin on Ivalossa ja eteläisin Tammisaaressa. Lehti jaetaan yli miljoonaan kotiin, joissa lukijoiksi on valloitettava hyvin erilaisia kohderyhmiä. Sisällöntuotantoon saadaan näkemystä farmasian ammattilaisilta eri puolilta Suomea jäsenbarometrin avulla.

”Apteekkarit arvostavat hurjan paljon sitä, että he voivat itse vaikuttaa lehteensä. Apteekkari tavallaan saapuu lukijan kotiin, kun lehti jaetaan kotitalouksiin”, Gostowski kertoo.

Lehdestä tehdään jäsenapteekeille myös omia versioita, joihin apteekkarit voivat kirjoittaa esimerkiksi omat pääkirjoituksensa.

Jäsenten lisäksi lehden sisällöntuotannossa kuunnellaan säännöllisesti lukijoita, jotka luonnehtivat lehteä raikkaaksi ja positiiviseksi. Kouluarvosana lukijoilta on ollut 9.

Aino Gostowski on tyytyväinen sisältöyhteistyöhön Sanoman kanssa. Yhteydessä ollaan jatkuvasti, ja ideamyrskyt, toimitusneuvoston kokoukset ja oikolukuviikot rytmittävät elämää.

”Kun kokoonnumme Sanoman kanssa, pöytä on täynnä ideoita ja me voimme vain valita niistä parhaat”, kertoo Gostowski.

Liittyvät artikkelit
Case Tutorhouse artikkelikuva

ROMI-mallinnuksella vauhtia kasvuun

Tutorhouse on kasvattanut alkuvuoden aikana kokonaismyyntiään yli 20 prosenttia ja median ROI:ta yli 33 prosenttia optimoimalla mediavalikkoaan.
Case
Digiratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
ROMI-mallinnuksella vauhtia kasvuun
Case Laumasuoja artikkelikuva

Case Laumasuoja – Yhteishyvän podcast-sarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville

”Jotta syntyy laadukasta sisältöä, tarvitaan laadukkaita tekijöitä” – S-ryhmälle tärkeä vastuullisuusteema, nuorten mielenterveys, herätti keskustelua ja intoa lahjoittaa mielenterveystyöhön.
Audio & radio
Case
Sisältömarkkinointi
Vastuullisuus
Case Laumasuoja – Yhteishyvän podcast-sarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville
Case Oikotie Suomipopin kesätähti artikkelikuva

Suomen halutuin kesätyö keräsi huikean kävijämäärän

Radio Suomipop etsi viime kesänä yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle. Yksinoikeudella Oikotiellä julkaistu Kesätähden työpaikkailmoitus keräsi yhteensä 64 870 kävijää, mikä on Oikotien kaikkien aikojen ennätys yksittäiselle ilmoitukselle
Audio & radio
Case
Luovat ratkaisut
Suomen halutuin kesätyö keräsi huikean kävijämäärän