Nokian S-puu tavoitti alueellisesti kohdennetulla mainoskampanjalla menestyksekkäästi aivan uudenlaiset ostajat

Katso videolta mitä Nokian S-puun yrittäjä Susanna Nieminen kertoo onnistuneesta ja tuloksekkaasta alueellisesti kohdennetusta mainoskampanjasta, jonka avulla tavoitettiin kokonaan uusi ostajaryhmä.

Haaste: Marginaalisen alan tuotteiden myynti ja markkinointi aivan uudenlaiselle ja tietyn ikäiselle asiakaskunnalle.

Ratkaisu: Laaja, niin nykyisten kuin myös uusien potentiaalisten ostajien silmiin osuva kohdennettu alueellinen mainoskampanja verkossa.

Jo 18 vuoden ajan toiminut Nokian S-puu myy puutavaraa, jota rautakaupat eivät halua pitää valikoimissaan. Lisäksi perheyrityksen tavoitteena on ennen kaikkea pyrkiä erottumaan kilpailijoista palvelun tasolla ja laadulla.

Sanomalehdet ja aikakauslehdet sisältävällä perinteisellä mainonnalla aloittaneen Nokian S-puu -yrityksen yrittäjä Susanna Nieminen on todella tyytyväinen Sanoma Markkinointi Roudan kanssa toteutettuun alueellisesti kohdennettuun mainoskampanjaan, jonka avulla on tavoitettu aivan uudenlaisia ostajia.

"Ajat ovat muuttuneet, ja olemme päässeet Roudan ansiosta mukaan digimarkkinointiin sekä hyödyntämään sen mahdollisuuksia. Kumppanuudesta on ollut iso apu, sillä emme todellakaan ole markkinoinnin ammattilaisia", Nieminen naurahtaa.  "On ollut hienoa saada ammattilaiselta apua ja vinkkejä siihen, millaista asiasisältöä verkkoon kannattaa tuottaa."

Ala, jolla Nokian S-puu toimii, on hyvin marginaalinen, minkä vuoksi heidän on täytynyt kokeilla erilaisia mainonnan muotoja. Kuten Nieminen itse toteaa, nykyisessä maailmanajassa joutuu miettimään aivan uudenlaisia markkinoinnin tapoja ja siten myös avata uusia ovia.

"Emme aikaisemmin edes tienneet, mitä sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksia on olemassa. Se on iso juttu, kun ammattilainen tulee apuun ja kertoo, mitä kaikkea meidän on mahdollista tehdä", Nieminen jatkaa.

Nieminen kertoo, että verkkomainonnan avulla nykyinen asiakaskunta (70+) on saatu laajennettua myös 30–50-vuotiaiden joukkoon. Vaikka digimarkkinointi on tuonut todella hyviä tuloksia, perinteisestä lehtimainonnasta halutaan edelleen pitää kiinni. Lehtimainonnan avulla yritys pystyy tavoittamaan useissa eri kanavissa vaikuttavat henkilöt, sillä esimerkiksi vanhemmat henkilöt etsivät tuotteita edelleen lehdistä.

"Mainonnan ansiosta olemme saaneet asiakkaita myös Pirkanmaan ulkopuolelta ja sellaisesta asiakaskunnasta, jota emme olisi itse edes osanneet lähteä tavoittelemaan", Niminen iloitsee. 

Vaikka Nokian S-puu on toiminut lähes kahdenkymmenen vuoden ajan, Niemisen mukaan kohdennetun mainonnan avulla myös lähialueilta on löytynyt paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan heidän yrityksestään. Tällä Nieminen viittaa juuri verkkomainonnan mahdollisuuksiin, minkä avulla ollaan pystytty tavoittamaan kokonaan uusi asiakaskunta.

"Pyrimme jatkossakin tavoittamaan isommin asiakkaita nimenomaan sisältömarkkinoinnin avulla. Kuvaavaa on, että ennen yhteistyötä Roudan kanssa emme tienneet, mitä tämän päivän markkinoinnin termit – kuten sisältö-, digi- ja google-markkinointi – edes tarkoittavat", Niminen hymähtää.

Susanna Niemiselle on pitänyt etenkin siitä, että kumppanuudessa on aina yksi ihminen, joka jo tietää yrityksen toimintatavat ja tarpeet sekä hoitaa kaiken, oli kyse sitten printti- tai verkkomainonta.

"Ja tämä malli on myös toiminut! Olen myös todella tyytyväinen, että voin nykyisin  keskittyä siihen, mitä itse osaan. Roudan ammattilainen sitten puolestaan hoitaa oman tonttinsa. Siinä ollaan ihan win-win-tilanteessa, jossa kaikki voittavat", Nieminen iloitsee.

Varaa aika omaan juttutuokioon, jossa voit keskustella erilaisten kohderyhmien tavoittamisesta ja mainonnan ratkaisuista Sanoma Markkinointi Roudan asiantuntijan kanssa: 

Varaa aika

 

Liittyvät artikkelit
KMT artikkelikuva.jpg

Kuusi Sanoman aikakauslehteä kasvatti painetun lehden lukijamääräänsä

Ilta-Sanomat on Suomen suurin uutismedia, ja se tavoittaa jo yli kolme miljoonaa lukijaa viikossa. HS ja useat aikakauslehdet kasvattivat painetun lehtensä lukijamäärää. Tiedot selviävät tuoreista KMT 2021 -luvuista.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Kuusi Sanoman aikakauslehteä kasvatti painetun lehden lukijamääräänsä
IS on luetuin artikkelikuva

Ilta-Sanomat on Suomen suurin uutismedia

Kansallisen mediatutkimusten tuoreiden tulosten mukaan Ilta-Sanomat on päivä- ja viikkotavoittavuudeltaan on Suomen suurin uutismedia.
Tutkittua
Uutismedia
Ilta-Sanomat on Suomen suurin uutismedia