Aina tulee sanomista LIVE – Suomen suurin viihdetalo esittää: Tunteista brändisi

Suomen suurin viihdetalo Sipe ja Jari

Artisti- ja tapahtumakumppanuudella on mahdollisuus tuoda brändiin tunnetta.”

Viihteen, populaarikulttuurin ja markkinoinnin kolmiyhteys on tie kuluttajien sydämiin. Kun yhdistetään tähtien lumovoima tuotteeseen tai palveluun, syntyy taikaa.  

Apulannan Sipe Santapukki ja Sanoman tapahtumien ja artistiyhteistyön kaupallistamisesta vastaava Jari Rask kertovat Juuso Mäkilähteen haastattelussa, miten yritykset voivat osoittaa arvonsa todeksi tekojen kautta. 

Viimeiset puolitoista vuotta on ollut festareille, muusikoille ja kaikille muillekin esiintyjille aikamoista selviytymistä. 

Apulanta pääsi kiertueelle viimein tänä kesänä.

”Jokainen ilta tuntui spesiaalilta. Omalla tavallaan oli hienoin kesä minkä muistan”, Sipe Santapukki kuvailee.

Sanoma järjesti kesän aikana 11 festivaalia.

”Huomasimme täysin saman ilmiön. Artisteista ja yleisöstä näki vahvan tunteen roihun”, Jari Rask komppaa.

Markkinoinnin ja viihteen liitto kulminoituu tunteistamiseen.

”Artisti- ja tapahtumakumppanuuden keskeisenä tavoitteena on tuoda brändiin tunnetta”, Jari Rask sanoo.

Kun brändi harkitsee kumppanuutta tapahtuman tai artistin kanssa, Raskin mukaan tärkeintä on tehdä hyödyntämissuunnitelma: miksi valitsemme juuri tämän tapahtuman tai artistin, ja mitä haluamme yhteistyöllä saavuttaa.

Myös Sipe Santapukki kehottaa tekemään taustatyön hyvin.

”Kaiken yhteistyön tulee perustua molemminpuoliseen kunnioittamiseen ja luottamukseen. On aina hyvä, että kumppani tuntee eetoksemme. Monia rahallisesti tärkeitä juttuja on tullut sivuutettua, sillä ne eivät olisi näyttäneet hyvältä pitkällä tähtäimellä.”

Artisti- ja tapahtumayhteistyössä pyritään löytämään markkinoijille sopivia ratkaisuja. Kyseessä voi olla kumppanuus artistien tai tv- ja radiojuontajien kanssa, ja kumppanuuteen voidaan liittää tapahtumia ja medianäkyvyyttä niin, että keikka- tai festarikävijöiden asiakaskokemus rikastuu siinä samalla.  

”Kun Apulanta soittaa Tikkurila-festivaaleilla viimeisenä biisinä Valot pimeyksien reunalla, ilotulitukset paukkuvat ja kyyneleet valuvat silmistä, siinä on jotain niin kaunista, ettei sille voi laittaa hintalappua. Tätä tunnetta haluamme tuoda asiakkaillemme”, Jari Rask kertoo.

”Laita silmät kiinni ja pohdi, mitä tunteita oma brändi herättää ja miten sitä tunnetta saataisiin vahvistettua”, Rask neuvoo brändinsä tunteistamista pohtivia.  

Sanoman markkinointipalveluista löytyy hyviä analytiikkatyökaluja päätöksenteon tueksi.  

”Tutkimus voidaan tehdä ennen kumppanuutta ja sen jälkeen. Sieltä saadaan hyvää dataa kumppanuuden kehittämiseen”, Rask kertoo.

Kiinnostaako artisti- tai tapahtumayhteistyö?

Ota yhteyttä:  

Jari Rask
Business Manager, Events
+358 400 551 112
jari.rask@sanoma.com

Katso webinaari kokonaisuudessaan 

Tutustu Sanoman tapahtumiin

Liittyvät artikkelit
Minna Andersson artikkelikuva

3 hyvää syytä valita liikkuvan kuvan kumppaniksi Sanoma

Liikkuvan kuvan mainonta toimii tutkitusti ja tavoittaa laajemman yleisön kuin koskaan aiemmin, kirjoittaa Sanoman viihdemedioiden kaupallisista ratkaisuista vastaava Minna Andersson.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
TV & video
3 hyvää syytä valita liikkuvan kuvan kumppaniksi Sanoma
Mirko Baas artikkelikuva

Valovoimaisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia

Ohjelman pitää herättää tunnetta. Tunne voi olla iloa, surua, onnellisuutta tai vaikkapa kateutta, mutta sitä pitää löytyä, jotta katsoja palaa yhä uudestaan sisällön pariin, kirjoittaa Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
TV & video
Valovoimaisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia
Arto Sivonen artikkelikuva

Vallankumous kahvihuoneessa

Vastuullisuustyö on parasta sisäistä markkinointia, kirjoittaa Måndagin Arto Sivonen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Vieraskynä
Vallankumous kahvihuoneessa