Aina tulee sanomista LIVE – Suomen suurin viihdetalo esittää: Nyt on viihteen aika

Suomen suurin viihdetalo Heini ja Päivi

”Kannattaa olla rohkea että erottuu.”

Kilpailu kuluttajien huomiosta on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin, ja kanavauskollisuus on vain kaunis muisto. Millä aseilla kotimainen peluri lähtee juonittelemaan tässä kilpailukentässä?

Juuso Mäkilähde keskusteli aiheesta Aina tulee sanomista LIVE -webinaarissa Nelonen Median markkinointijohtaja Heini Häyrisen ja markkinointipäällikkö Päivi Koivusen kanssa.

Syksy on viihteen prime timea kaikissa medioissa. Nelosella käynnistyy joukko odotettuja ja rakastettuja ohjelmabrändejä, radioiden aamushowt ovat palanneet eetterin ja jos eläisimme normaalia aikaa, myös isot stadionkeikat piristäisivät syksyä.

Ohjelmien lisäksi käynnistyy Viihteen aika -kampanjakokonaisuus, joka yhdistää yksittäiset brändit Nelonen Median kattobrändin alle.

”Viihteen aika on Nelonen Median historian kunnianhimoisin kampanja. Tuomme sisällöt yhteen ja teemme reipasta ja iloista cross promoa yli mediarajojen”, Päivi Koivunen kertoo. 

Kampanjan taustalla on vahva insight ja kuluttajaymmärrys niin kuin minkä tahansa kuluttajatuotteen lanseerauksessa tai brändiuudistuksessa. Aikaisemmin Nelonen Media on tehnyt markkinointia yksi mediaryhmä kerrallaan.

”Konventioita on hyvä välillä ravistella ja miettiä, voi tehdä uudella kulmalla. Meille monipuolinen portfolio on kilpailuetu ja erottautumiskeino”, Heini Häyrinen toteaa.

Kaikkeen markkinointiin pätee sama lainalaisuus: markkinoinnilla halutaan saada aikaa kysyntää.

”Markkinointi on aina valintoja. Olennaista on löytää luova konsepti, joka vastaa bisneshaasteisiin ja puhuttelee kohderyhmää”, Heini Häyrinen sanoo.

”Me käymme kilpailua kv-jättien kanssa. Kannattaa olla rohkea että erottuu. Tähän kannustamme myös asiakkaitamme”, Päivi Koivunen toteaa.

Sanoman laaja mediatarjooma tavoittaa viikoittain 97 % suomalaisista.

”Kilpailuetumme ja vahvuuteemme on ehdottomasti kotimaisuus. Olemme ajassa kiinni, luomme jatkuvasti puheenaiheita ja meillä on Suomen suosituimmat tähdet. Lisäksi vahvuutemme on Sanoman koko laaja mediatarjooma. Suomalaisilla tutkitusti vahva side brändeihimme. Meidän pitää kuitenkin olla jatkuvasti hereillä, että pysymme aidosti kilpailukykyisenä”, Koivunen sanoo.

”Tämä edellyttää alan parhaita ammattilaisia ja uskoa omaan tekemiseen. Kukaan ei tee mitään yksin. Tämä pätee tekemiseen Sanoman sisällä ja asiakkaiden kanssa”, Häyrinen toteaa.

”Uskomme, että sopivalla tähtipölyllä varustettu tarjoomamme tarjoaa myös asiakkaille sopivia ratkaisuja.”

Haluatko tähtipölyä brändillesi? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla 

Katso webinaari kokonaisuudessaan

Kuva: Heini Häyrinen ja Päivi Koivunen Juuso Mäkilähteen luotsaamassa markkinoinnin heimoneuvostossa. 

 

Liittyvät artikkelit
Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista

Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella. Millä ohjelmilla tavoittaa parhaiten esimerkiksi laatutietoiset tiedonhakijat, kiireiset tasapainon etsijät tai vakiintuneita arjesta nauttijat?
Tutkittua
TV & video
Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista