Kumppanuus ilmiöohjelman kanssa tuo tuloksia

Kotipizza TVOF Pyhimys artikkelikuva

2.9.2021

Kotipizza on ollut The Voice of Finlandin kumppanina usean vuoden ajan, ja ohjelmayhteistyön tulokset ovat olleet Kotipizzalle myynnillisesti erinomaisia. 

Jatkuva tekeminen saman ilmiöohjelman ympärillä kannattaa.

”Seuraamme ostetun mainonnan vaikutusta myyntiin ROI-mallinnuksella. TVOF:n tapauksessa yksi sijoitettu euro toi lisämyyntiä 12-kertaisesti, mikä on erinomainen tulos”, kertoo Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist.

Viime kaudella yhteistyön tavoittena oli lanseerata Kotipizzan Kotijoukot-yhteisö. Tavoite yhteisöön rekisteröityneiden määrästä täyttyi ennätysajassa.

”Etenkin TVOF:in livevaiheen näkyvyys oli meille erinomaista. Sisältönäkyvyyden huomioarvo oli ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan huikeat 74 %”, Lindqvist sanoo.

Katsojat kokivat The Voice of Finlandin ja Kotipizzan yhdistäviksi tekijöiksi kotimaisuuden, laadukkuuden ja ohjelman esitysajan sopivuuden pizzaherkutteluun. Ohjelmayhteistyö-mainonnan katsottiin parantaneen Kotipizzan brändimielikuvaa ja houkuttelevuutta.

Kevään 2021 The Voice of Finland keräsi keskimäärin 760 000 katsojaa (10+) viikoittain. Finaali huipentui lähes miljoonaan katsojaan. Kauden uutuus oli TVOF Comeback Stage -ohjelma Ruudun puolella, jossa Pyhimys pelasti pudonneita laulajia omaan tiimiinsä.

Tänä syksynä Nelosella ja Ruudussa nähdään The Voice of Finland: All Stars, jossa kaikkien aikojen parhaimmat The Voice of Finland -kilpailijat ottavat mittaa toisistaan. Kaikki mukana olevat laulajat ovat päässeet aikoinaan mukaan TVOFin suoriin lähetyksiin ja jopa finaaliin, mutta eivät ole vielä voittaneet. The Voice of Finland: All Starsin tähtivalmentajina toimivat aikaisemmilta kausilta tutut Michael Monroe, Tarja Turunen ja Elastinen.

Kotipizza on mukana myös The Voice of Finland: All Starsin kumppanina.

The Voice of Finlandin 11. tuotantokausi nähdään Nelosella keväällä 2022.

Ohjelmayhteistyöt ovat olleet todella hyviä. Ne tuovat meille ihan suoraan lisämyyntiä, ja samaan aikaan ne rakentavat brändiä."

Katso Kotipizzan Rainer Lindqvistin haastattelu:  

Kaipaatko ilmiöohjelman tarjoamaa tähtipölyä brändillesi?

Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla.

Katso myös: 

Suomen suurin viihdetalo -webinaari

Sanoman Total TV

Liittyvät artikkelit
Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista

Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella. Millä ohjelmilla tavoittaa parhaiten esimerkiksi laatutietoiset tiedonhakijat, kiireiset tasapainon etsijät tai vakiintuneita arjesta nauttijat?
Tutkittua
TV & video
Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista