Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle

OP Länsi Suomi artikkelikuva

OP Länsi-Suomi ja Sanoma tavoittelevat yhdessä arkea, jossa satakuntalaiset tuntevat paikallisen pankkinsa. Siksi pankki palvelee ihmisen äänellä. Vaikuttavuuteen tähdätään tosissaan ja ilolla tarinankerronnan voimalla.

Satu soittaa Millalle. Se käy äkkiä, sillä tutun ihmisen numero on tallennettuna puhelimeen. Näin on ollut jo pitkään. OP Länsi-Suomen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Satu Salmiselle yhteistyö maakuntamedian sisältömarkkinoinnin – eli tuottaja Milla Majanderin – kanssa helpottaa hänen omaa arkeaan. Asiaa ei tarvitse aloittaa A:sta, sillä asiakkaan liiketoiminta on jo markkinointikumppaninkin DNA:ssa.

”Moni asia ratkeaa, kun voi pallotella markkinointiasiaa toisen alan ammattilaisen kanssa. Ihmiset ovat tulleet tosi tutuiksi ja luottamus kasvanut entisestään”, kuvaa Salminen yhteistyötä.

Ennen Satakuntaa Salminen työskenteli pitkään OP Ryhmän markkinoinnissa pääkaupunkiseudulla. Paikallisuudella on hänelle ja edustamalleen osuuspankille perusteltu arvo.

"Mitä paremmin oppii tuntemaan ihmisen, kenen kanssa yhteistyötä tekee, sen paremmin voi myös ehdottaa asioita. Kumpaankin suuntaa. Kyse on kemioista. Millan kanssa on helppo asioida. Hän haastaakin, mistä pidän, sillä tiedän sekä hänen että meidän oman yhteyshenkilömme Sanomalla ajattelevan OP Länsi-Suomen parasta", Salminen kuvaa.

Milla vastaa Satun puheluun. Tällä kertaa jutellaan siitä, miten paljon pankin lakipalveluista tehtyyn natiiviartikkeliin ohjautuikaan lukijoita.

Lakiasiantuntijoillemme varattiin kymmeniä aikoja natiiviartikkelin julkaisun jälkeen.”

Laadukasta natiivisisältöä hyödynnetään tehokkaasti OP Länsi-Suomen markkinoinnissa. Oma, tuttu sanomalainen sparraa nytkin monimediamyyjän kanssa, miten OP Kodin vuokravälityspalveluiden natiiviartikkelille  saisi muilla mainonnan ratkaisuilla vieläkin enemmän silmäpareja ja viestille vaikuttavuutta.

Salminen vastaa OP Ryhmään kuuluvan alueellisen osuuspankin – OP Länsi-Suomen – markkinoinnista ja viestinnästä. Ihmisläheinen tarinankerronta uutismediassa luo myönteisiä mielikuvia brändistä.

”Voimme kertoa kirkkaalla kärjellä haluamastamme aiheesta. Tarinan ja ihmisten avulla aiheeseen päästään syvemmälle. Asiantuntijat lähtevät mielellään haastateltaviksi. He ymmärtävät natiivimainonnan olevan hyvää palvelua asiakkaillemme.”

OP Länsi-Suomi on panostanut natiivimainontaan miltei palvelun alusta alkaen. Vuosien aikana tuhannet ihmiset ovat lukeneet vastuullisesta sijoittamisesta, metsätilakaupasta tai inspiroituneet kesämökkimarkkinoista lukijoita palvelevan visan kanssa. 

”Parhaimmillaan sisältö tuottaa lukijalle ahaa-elämyksen ja antaa tietoa ihmisläheisellä tavalla. Luomme turvallisuutta ja hyvinvointia asiakkaillemme tuttujen, paikallisten toimihenkilöidemme kasvoilla. Se on meidän arvojenkin ytimessä oleva tehtävä, jota natiivimainonta hienosti tukee.”

Tutustu tarkemmin natiivikampanjan tuloksiin 

Kuva: Satu Salminen ja Milla Majander

Liittyvät artikkelit