TV:llä on vahva rooli TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskuksen mainonnassa
Suomen johtava markkinoiden ja kaupallisten myyntitapahtumien järjestäjä TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus siirtyi tänä vuonna käyttämään Sanoman TV-kanavia alueellisessa televisiomainonnassaan.
”Olemme olleet tyytyväisiä saamaamme näkyvyyteen. TV-mainonta on tavoittanut hyvin, ja markkinoille saavutaan laajalta alueelta ympäri maakuntaa”, kertoo toiminnanjohtaja Ari Kallas.
TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus järjestää muun muassa Kansainvälisten Suurmarkkinoiden kiertueen joka kesä sekä koko joukon Suomalaisia Suurmarkkinoita, kalamarkkinoita ja käsityöläismarkkinoita.
”Valtakunnallinen mainonta ei uppoa näihin kuvioihin lainkaan. Meillä on vuodessa noin 50 kampanjaa, joista kaikki ovat alueellisia”, Kallas sanoo.
Alueellisen TV-mainonnan lisäksi käytössä on laaja paletti muuta mediaa: tienvarsimainoksia, maakunta-, paikallis- ja ilmaisjakelulehtiä ja joillakin alueilla myös radiomainontaa.
TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus osti vuosien ajan näkyvyyttä MTV3:n Seitsemän uutisten ja Kymmenen uutisten yhteydestä.
”Meitä hieman huoletti, kun Sanoman TV-kanavilla ei ole uutistarjontaa. Ohjelmistossa on kuitenkin niin vahvoja tuotteita, että mainoksemme on kyllä huomattu”, Kallas kertoo.
Hän kiittää Sanoman yhteyshenkilöään, myyntipäällikkö Jari Halmetta, joka sai uskomaan uusiin mahdollisuuksiin.
”Alueellinen TV-mainonta on erittäin kilpailukykyistä moneen muuhun mediaan verrattuna. Käytämme myös somemainontaa, mutta kyllä TV:llä on edelleen erittäin vahva rooli. Tavoittavuus on laaja ja eri ohjelmat tavoittavat erityyppistä yleisöä, mikä on meille tärkeää. Tapahtumissamme kun on kävijöitä vauvasta vaariin”, Kallas sanoo.
Kuva: www.markkina.net, TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy
Tutustu alueellisen TV-mainonnan mahdollisuuksiin: