Elokuun Kuukauden kamppis on Doven Käänteinen selfie

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Doven kampanja nostaa esiin nuorten kokemat ulkonäköpaineet.

Dove on pitkään kampanjoinut epärealistisia kauneusihanteita vastaan. Käänteinen selfie on johdonmukaista jatkoa Doven aiemmille kampanjoille.

”15 vuotta sitten Evolution-filmimme nosti esiin mainonnassa käytetyn kuvamanipuloinnin. Aiemmin vain ammattilaisten käytössä olleet työkalut ovat nykyään kaikkien saatavilla. Sosiaalisen median feedissä näkyvät epärealistiset kauneusihanteet vaikuttavat negatiivisesti tyttöjen itsetuntoon. Tämä näkyy myös Suomessa. Tutkimuksemme mukaan yli puolet suomalaisista nuorista tytöistä käsittelee kuviaan ennen niiden julkaisua sosiaalisessa mediassa. Seitsemän kymmenestä tytöstä on sitä mieltä, että heidän täytyy näyttää kuvassa täydelliseltä. Kuitenkin yli puolet tytöistä on sitä mieltä, että olisi parempi, jos kukaan ei käsittelisi kuviaan. Nämä tulokset osoittavat, että aihe on tärkeä. Kampanja nostaa esiin ulkonäköpaineet, joita myös suomalaiset tytöt kohtaavat”, kertoo Ilse Siekkinen, Nordic Head of Marketing, Beauty & Personal Care Unileveriltä.

“Filtterit ja kuvanmuokkaussovellukset voivat olla vahingollisia, kun niitä käytetään vääristämään sitä, miltä me oikeasti näytämme. Niiden avulla voi ikuistaa kauneusihanteen, jota ei voi saavuttaa oikeassa elämässä. Halusimme kiinnittää kampanjalla huomiota siihen, että sosiaalisesta mediasta tulevat paineet vahingoittavat nuorten itsetuntoa. Halusimme myös tarjota vanhemmille ja opettajille ilmaista, akateemisesti validoitua materiaalia, jonka avulla he voivat auttaa nuoria ymmärtämään verkossa kokemaansa.”

Materiaaleja voi ladata osoitteesta dove.com/itsevarmuus

Kampanja on edelleen käynnissä, joten lopullisia tuloksia ei ole vielä saatavilla, mutta palaute on ollut erittäin hyvää.

”Erityisesti nuorten vanhemmat tunnistavat aiheen ja ovat huolissaan siitä, millaisia vaikutuksia sosiaalisella medialla on nuorten tyttöjen itsetuntoon.”

Samaa mainonnan konseptia on käytetty laajasti eri markkina-alueilla, esimerkiksi kaikissa Pohjoismaissa.

Konseptin ja toteutuksen takana on mainostoimisto Ogilvy.

Onnea Dove ja Ogilvy!

Katso raadin perustelut: 

Kuukauden kamppis

Liittyvät artikkelit
Verkkokauppa Kuukauden kamppis

Verkkokauppa.comin 30-vuotiskampanja erottuu ja tarjoaa aitoa 90-luvun tunnelmaa

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Syyskuun valinta on Verkkokauppa.comin Back to '92.
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Verkkokauppa.comin 30-vuotiskampanja erottuu ja tarjoaa aitoa 90-luvun tunnelmaa
Anna Lujanen artikkelikuva

Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia

Englanninkielisillä sanoilla mennään vääjäämättä kohti maailmaa, jossa käytännössä kaikkien alojen ammattisanastot jäävät ilman suomenkielisiä vastineita. On kriittisen tärkeää, että Suomeen luodaan aktiivisemmin uusia sanoja, kirjoittaa Screenforcen Anna Lujanen. 
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Vieraskynä
Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia
Case Bocuse dOr artikkelikuva

K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

Tähtikokkien Bocuse d’Or -tv-ohjelma ja siihen liittyvät monipuoliset sisällöt tavoittivat erittäin hyvin ruokasisällöistä kiinnostuneita.
Case
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Sisältömarkkinointi
TV & video
K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen