K-Citymarketin 50-vuotisjuhlavuoden artikkelit nostavat esiin kauppiaiden tarinoita

KCM Kauppiastarinat artikkelikuva

Natiiviartikkelien sarja IS.fi:ssä ylitti tavoitteet ja lunasti ”Aina jotain uutta ja yllättävää” -lupauksen.

K-Citymarketeilla on tänä vuonna 50-vuotisjuhlavuosi.

”Lokakuussa ensimmäisen K-Citymarketin avaamisesta tulee 50 vuotta. Halusimme tuoda juhlavuoden kunniaksi esiin kauppiaitamme ja sitä jatkuvaa innovointia, mitä he tekevät uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseksi omalle asiakaskunnalleen”, senior marketing manager Henrik Wahlfors Keskolta kertoo.

Kampanjan kommunikaatiotavoitteeksi on määritelty ”Aina jotain uutta ja yllättävää”.

”Tämä toteutuu jo kauppareissuilla, ja myös markkinoinnissa viestimme tätä vahvasti tänä vuonna. Natiiviartikkelit valikoituivat keinoksi, sillä ne ovat luonteva tapa kertoa vähän syvällisemmin taustoista kauppakohtaisen teon, tuotteen tai palvelun takana ja esitellä kauppiaan roolia kokonaisuudessa. Se on kuitenkin tekijä, joka meitä erottaa kilpailijoista.”

Parhaimmillaan innovaatiot voivat olla sellaisia, jotka muuttavat koko markkinaa. Wahlfors mainitsee esimerkkinä Järvenpään K-Citymarketin sushitiskin, joka levisi yksittäisen kauppiaan ideasta koko Suomeen.

Natiiviartikkelien lukijamäärät ovat olleet erittäin hyvällä tasolla ja ylittäneet selkeästi tavoitteet.

”Olemme olleet todella tyytyväisiä. Olemme mainostaneet yksittäisen kaupan esimerkeillä ketjua, eikä toisinpäin, kuten normaalisti tehdään. Lukijat ovat kokeneet artikkelit hyödyllisiksi ja kiinnostaviksi, vaikka asuisivat toisella puolella Suomea kuin vaikkapa yhdessä jutussa esillä ollut pastatehtaan sisältävä K-Citymarket.”

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksessa kysyttiin myös, miten hyvin artikkelit kommunikoivat ”Aina jotain uutta ja yllättävää” -tavoitetta ja ”Aikasi arvoinen kauppa” -brändilupausta.

”Nämä molemmat lupaukset on lunastettu kampanjassa todella hyvin”, Wahlfors kertoo.

Yksittäisen mediapanostuksen tuomaa hyötyä suoraan myyntiin on vaikea mitata.

”Mittarit ovat enemmän mielikuvallisia. Kampanjatutkimuksestamme olemme saaneet signaalia, että puhumme oikeista asioista.”

Asiakkaan näkökulmasta artikkelisarjan tekeminen ollut Wahlforsin mukaan huomattavan vaivatonta.

”Homma on hoitunut tosi ammattimaisesti. Pitkäkestoisessa kampanjassa pitää saada aikaan tietynlaista sarjamaisuutta. Olemme matkan varrella sparrailleet, oppineet ja kehittyneet puolin ja toisin. Sisällöt ovat olleet ammattimaisesti kirjoitettuja, ja tavoittavuus tietynlainen hygieniatekijä, jonka tulee olla kunnossa, että saadaan riittävä yleisö. Ilta-Sanomat on Suomen suurimpia alustoja, joten tavoittavuudestakaan ei ole tarvinnut kantaa huolta”, Wahlfors summaa.   

Tutustu kampanjaan tarkemmin

Kuva: Järvenpään K-Citymarketin sisäänkäynnin luo on perustettu ilmainen Hachiko-koiraparkki, jonne lemmikin voi turvallisin mielin jättää ostosten ajaksi.

Kampanjan suunnittelussa olivat mukana: 

Henrik Wahlfors (Senior marketing manager, Kesko Oyj / K-Citymarket)
Sanna Harjula ( Client manager, Sanoma Media Finland)
Tuula Waris ( Creative producer, Sanoma Media Finland)
Joni Kopisto (Creative strategist, Sanoma Media Finland)
Outi Mäkelä (Digital strategist, Sanoma Media Finland)

Liittyvät artikkelit
Uutismedian luotettavuus artikkelikuva

Nuoret aikuiset pitävät sanomalehtiä ylivoimaisesti luotettavimpana mediana

Sanomalehdet ovat säilyttäneet vankan ykkösasemansa Suomen luotettavimpana mediana, ilmenee Uutismedian liiton tilaamasta, IRO Researchin elokuussa tekemästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta. Sanomalehtiin luottavat eniten nuoret.
Tutkittua
Uutismedia
Nuoret aikuiset pitävät sanomalehtiä ylivoimaisesti luotettavimpana mediana
OP Länsi Suomi artikkelikuva

Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle

OP Länsi-Suomi ja Sanoma tavoittelevat yhdessä arkea, jossa satakuntalaiset tuntevat paikallisen pankkinsa. Siksi pankki palvelee ihmisen äänellä. Vaikuttavuuteen tähdätään tosissaan ja ilolla tarinankerronnan voimalla.
Alueellinen mainonta
Case
Natiivimainonta
Uutismedia
Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle