Helsingin Sanomien pääkaupunkiseudun paikallisuutisointi on jatkossa entistä digitaalisempaa – painettu versio HS Helsinki, Espoo ja Vantaa -lehdistä päättyy vuodenvaihteessa

HS paikalliset.jpg

Paikalliset puheenaiheet löytyvät jatkossa hs.fi-sivuston lisäksi painetun kantalehden uutiskattauksesta. Alueellisten mainostajien tarpeisiin uudistetaan nykytuotteistusta ja lanseerataan uusi monikanavainen tuotteistus. 

Helsingin Sanomien paikallisten lehtien HS Helsinki, HS Vantaa ja HS Espoo erillisten painettujen lehtien tuotanto päättyy vuoden 2021 lopulla. Lehtiä on jaettu ilmaisjakeluna pääkaupunkiseudun talouksiin keskiviikkoisin sekä Helsingin Sanomien tilaajille torstaisin painetun lehden välissä. Jatkossa paikallinen uutisointi on yhä kiinteämpi osa kantalehden uutiskattausta sekä digitaalista sisältöä hs.fi-sivustolla. ​

HS Helsinki, HS Espoo ja HS Vantaa jatkavat lukijoille tuttuina nimikkeinä HS:n digikanavissa. Painetun lehden kaupunkisivusto kasvaa muutoksen myötä, ja etenkin kaupunginosien ilmiöitä käsittelevä sisältö lisääntyy selvästi.​

Muutos vahvistaa sekä uutismedian että mainosmyynnin digitaalista transformaatiota. ​

”Helsingin Sanomat vahvistaa digiotettaan myös paikallisesti, koska uutismedian kulutus on digitalisoitunut nopeasti. Jatkuvasti kasvavan lukijakunnan ja nopeasti kehittyvän kohdennuksen avulla tavoitamme tehokkaasti paikallisen mainostajan asiakkaat. Painetun HS:n tilaajat – myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella – taas saavat jatkossa osansa HS paikallisten toimituksen parhaasta osaamisesta”, sanoo Helsingin Sanomien päätoimittaja Antero Mukka. ​

Pääkaupunkiseudun alueellisille mainostajille on luvassa uusi monikanavainen ratkaisu. ​

”Alueellisten monikanavaisten ratkaisujemme kysyntä on kasvanut voimakkaasti, ja korona-aika on entisestään kiihdyttänyt paikallisen mainonnan transformaatiota digitaalisiin kanaviin. Lanseeraamme vuoden loppuun mennessä alueellisen kaupan mainostajia entistä paremmin palvelevan monikanavaisen tuotteistuksen. Tavoitamme kohderyhmämme yhä paremmin digitaalisesti ja pystymme kohdentamaan mainontaa heille tehokkaasti ja tarkasti. Uusien digituotteiden rinnalla alueellinen printtimainonta on kiinteä osa HS:n runkolehteä, joka jatkossa tarjoaa pääkaupunkiseudulla mahdollisuuden kohdentamiseen kaupunkirajojen mukaan päivittäin”, kertoo Sanoman uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen.   ​

Muutoksella ei ole henkilöstövaikutuksia, vaan HS paikallisten journalistit jatkavat paikallisen journalismin tekemistä verkkolähtöisesti ja runkolehteen.

Liittyvät artikkelit
Porisuhdeneuvoja artikkelikuva

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
Kuukauden kamppis
Uutismedia
Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla
Ad Manager nelja vinkkia artikkeli.jpg

Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa

Kuinka pitkään mainoskampanjan kannattaa pyöriä? Miksi sesongin ajattelu kannattaa? Entä miten raportit auttavat tulevien kampanjoiden suunnittelussa? Sanoma Ad Managerin väki auttaa kampanjaasi menestymään – ota vinkit talteen.
Digiratkaisut
Tuotetietoa
Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa