Effie-tuomaristo 2021 nyt julkaistu

Effie tuomaristo 2021

Vuoden 2021 tuomaristossa on yhteensä 41 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Suvi Lähde SEK:iltä. Tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. 

Ensimmäisen kierroksen tuomaristo valitsee finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Tänä vuonna tuomarointi pyritään järjestämään livetilaisuutena.

”Effien tämän vuoden tuomaristo muodostuu kokeneista ja monialaisista markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisista. Shortilla tullaan varmasti näkemään Suomen parhaimmisto”, kommentoi Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finlandin toimitusjohtaja.

Effie Finland tuomaristo 2021

Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa Bob the Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo. Kunkin kategorian vuoden tuloksekkain ja luovin kampanja sekä Grand Effien saaja palkitaan 10.2.2022 Effie Awards Finland -gaalassa, joka tullaan näillä näkymin järjestämään livetilaisuutena. Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma Media Finland.

Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia jäsenyrityksistä ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

Katso tuomaristoesittelyt

Tuomariston 1. kierros kokoontuu 25.11.2021

Päätuomari: Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
Anna Salmi, SVP brand, communications and sustainability, Posti Group Oyj
Ilkka Ruotsalainen, Creative Strategist, IVALO Creative Agency
Jani Engberg, CSO, Partner, Republic
Joanna Viileinen, markkinointi-ja viestintäpäällikkö, Rototec
Johanna Jäkälä, CCO, kaupallinen johtaja, VR
Johanna Varis, Marketing Manager, Abloy Oy
Lasse Nikkari, päällikkö, formaatit & brändiviihde, Sanoma Media Finland
Leena Koskinen, markkinointiarkkitehti, Head of People & Culture, ToinenPHD
Minna Utriainen, Business Development Director, Avidly Oyj
Mirva Kaitila, Producer, Head of client services, Bond creative agency
Netta Alaranta, Head of accounts, Drama Queen
Olessia Kozlova, Marketing Manager, Matkahuolto
Ossi Honkanen, Creative Director, hasan & partners
Paula Hernetkoski, Director, Strategic Sales Development, B2B, Sanoma Media Finland
Pekka Tola, SVP, Global Brand and Marketing, Valio Oy
Reetta Wallen, Senior Creative, Bob the Robot
Tapu Haro, Creative director, Sherpa
Tarja Autio, markkinoinnin lehtori, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Tarja Malinen, Head of marketing and communication, Luhta sportswear company
Niina Uotila, Client Director at Vapa Media

Tuomariston 2. kierros kokoontuu 14.12.2021

Päätuomari: Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
Anna-Riikka Hovi-Taunila, asiakaskokemusjohtaja, Terveystalo
Anu Rintala, brändijohtaja, Finnair
Jami Pankakari, Head of Digital Strategy, Mediabrands Finland
Jani Leppänen, Strategist & Managing partner, 358, Future Affairs
Jotti Taival, Creative Director, Kauas Creative
Jukka Veteläinen, Head of Strategy & Insight, dentsu
Kati Saarela, Marketing Director, Schibsted Suomi
Karri Ahonen, johtaja, Sanoma Media Finland
Kimi Issakainen, Creative Director, SEK
Perttu Partanen, Chief marketing officer, Puuilo
Laura Paikkari, Creative Director, TBWA\Helsinki
Mats Nyström, markkinointijohtaja, Food Folk Suomi Oy / McDonald’s Finland
Mika Hyötyläinen, Vice president, marketing communications, Neste
Pasi Lindqvist, Copywriter, N2 Creative
Pia Dahlman, Chief Executive Officer, Folk Finland Oy
Reija Laaksonen, Vice president, head of global marketing, Nokian Tyres Plc
Riikka Järvinen, Chief marketing strategist, Nordea
Salla Erkkilä, Strategist, Client Lead, Dagmar
Samuli Cantell, Global Creative Director & Founder, Adventure Club
Ville Ohtonen, vastaava luova johtaja, Bob the Robot

Liittyvät artikkelit
Effie Miska Rajasuo

Pahoinvointivuoden Effie

Luomisen tuska ja ahdistus luovuuden katalyyttinä ovat myyttejä, joiden tehtävänä on ylevöittää ja mystifioida luova prosessi. No nyt on ollut sitten henkisesti raskasta, markkinointialallakin. Eikä se ole mielestäni ole tehnyt luovasta prosessista ylevämpää ja parempaa, vain inhimillisempää, kirjoittaa Miska Rajasuo.
Effie
Vieraskynä
Pahoinvointivuoden Effie
Effie Waroma Toivonen

Kaava tuloksiin on yksinkertainen, mutta ei helppo

Miten päästä parhaisiin tuloksiin markkinoinnissa? Kaava on varsin yksinkertainen; kun yhdistää nöyryyden, asiakkaan ymmärtämisen ja luovuuden, syntyy tuloksia. Helppoa niihin pääseminen ei kuitenkaan ole. Oikeastaan onnistuakseen pitää käydä läpi henkinen helvetti, kirjoittavat Lauri Toivonen ja Pauli Waroma.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Kaava tuloksiin on yksinkertainen, mutta ei helppo
Effie RiikkaMaria Lemminki

Suomen tuloksellisimmat toimistot löytyvät Effien shortilta

Effie on tuloksellisen markkinoinnin kilpailu, jossa iso painoarvo on kilpailutyön todellisella vaikutuksella, Riikka-Maria Lemminki kirjoittaa.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Suomen tuloksellisimmat toimistot löytyvät Effien shortilta