Nokian Renkaiden natiivikampanja IS.fi:ssä kasvatti kesärenkaiden kysyntää

Case Nokian Renkaat artikkelikuva

Artikkelit tavoittivat oikean kohderyhmän ja toivat verkkosivuille laadukasta liikennettä.

Nokian Renkailta tuli keväällä 2021 markkinoille kaksi uutta kesärengasta: henkilöautoihin tarkoitettu ympäristöystävällinen Hakka Green 3  sekä pakettiautoihin tarkoitettu tukeva ja kestävä Hakka Van.

Kevään kampanjan tavoitteena oli lisätä Nokian Renkaiden brändin ja tuotteiden tunnettuutta sekä ohjata asiakkaita jälleenmyyjien ostoputkeen ja kasvattaa kesärenkaiden myyntiä.

”Halusimme tuoda uudella tavalla esiin kesärenkaiden ominaisuuksia ja eroja eri rengastyyppien välillä. Valitsemalla laadukkaat premium-renkaat autoilija voi saada tuntuvia säästöjä niin kukkarolle kuin ympäristöllekin. Näitä seikkoja on haastavaa tuoda perusteellisesti esiin perinteisemmillä mainosmuodoilla, joten natiivi sopi tarpeisiimme mainiosti. Julkaisimme natiiviartikkelit myös Ilta-Sanomien printtilehdessä varmistaaksemme kohderyhmän tavoitettavuuden ja viestin läpimenon”, kertoo markkinointipäällikkö Katarina Jåfs Nokian Renkailta.

Natiiviartikkelien tulokset yllättivät positiivisesti.

”Artikkelit kiinnostivat IS.fi:n lukijoita ja liikenne verkkosivustollemme oli poikkeuksellisen laadukasta. Mainokset tavoittivat oikean kohderyhmän ja sisältö oli heille relevanttia, joten saimme mukavan boostin kesärenkaiden kysyntään kevään rengassesongin aikana.”

Nokian Renkailla oli huhtikuussa myös sääyhteistyö- ja radiospottikampanja Sanoman radiokanavilla.

”Olemme tehneet radiomainontaa Sanoman taajuuksilla jo useamman vuoden ajan, sillä radion kautta tavoitamme hyvin suomalaiset autoilijat. Sääyhteystyöstä on tullut jo eräänlainen klassikko – Vianorin ja Nokian Renkaiden renkaanvaihdosta muistuttavat mainokset ovat varma kevään ja syksyn merkki. Markkinoinnin näkökulmasta tämä tarkoittaa jatkuvuutta ja johdonmukaisuutta. Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä työtä, joka tukee myös taktisemman viestinnän tehokkuutta.”

Yhteistyö Sanoman kanssa sujuu Jåfsin mukaan hyvin.

”Meille on nimetty asiantunteva tiimi, jonka kanssa asiointi on sujuvaa ja mutkatonta. Suunnittelemme kampanjakokonaisuudet yhdessä sparraillen. Sanoman tiimi tuntee toimintaympäristömme, perehtyy tarpeisiin tapauskohtaisesti ja on aidosti mukana tukemassa parhaan mahdollisen kokonaisuuden toteutumista.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin   

Liittyvät artikkelit
KMT artikkelikuva.jpg

Kuusi Sanoman aikakauslehteä kasvatti painetun lehden lukijamääräänsä

Ilta-Sanomat on Suomen suurin uutismedia, ja se tavoittaa jo yli kolme miljoonaa lukijaa viikossa. HS ja useat aikakauslehdet kasvattivat painetun lehtensä lukijamäärää. Tiedot selviävät tuoreista KMT 2021 -luvuista.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Kuusi Sanoman aikakauslehteä kasvatti painetun lehden lukijamääräänsä
IS on luetuin artikkelikuva

Ilta-Sanomat on Suomen suurin uutismedia

Kansallisen mediatutkimusten tuoreiden tulosten mukaan Ilta-Sanomat on päivä- ja viikkotavoittavuudeltaan on Suomen suurin uutismedia.
Tutkittua
Uutismedia
Ilta-Sanomat on Suomen suurin uutismedia