Ilta-Sanomat on Suomen suurin uutismedia

IS on luetuin artikkelikuva

Kansallisen mediatutkimusten tuoreiden tulosten mukaan Ilta-Sanomat on päivä- ja viikkotavoittavuudeltaan on Suomen suurin uutismedia.

Ilta-Sanomat on Suomen kiinnostavin ja tavoittavin valtakunnallinen uutismedia, jonka vahvuutta ja yhteiskunnallista roolia isot uutistapahtumat toistuvasti korostavat.

”Kun jotain isoa ja tärkeää tapahtuu, median merkitys yleisölle ja ammattitaito punnitaan. Ilta-Sanomille esimerkiksi koronakriisi on ollut tuore osoitus, että kun todella pitää tietää, mitä tapahtuu tai mistä puhutaan, ihmiset tulevat IS:n sivuille käsittämättömän suurin joukoin”, sanoo Ilta-Sanomien vastaava päätoimittaja Johanna Lahti

Ilta-Sanomien viikkotavoittavuus (printti 6 päivää + digi 1 viikko) on KMT:n mukaan huikeat 3 064 000. Toisena on Iltalehti, jonka viikkotavoittavuus on 3 023 000.

Painettujen iltapäivälehtien osalta Ilta-Sanomat on selkeä markkinajohtaja 66 prosentin osuudella (printti + näköislehti).

Ilta-Sanomien lukijoiden vahvasta sitoutuneisuudesta kertoo myös se, kuinka usein he vierailevat Ilta-Sanomien sivuilla ja sovelluksissa. Viikolla 39 lukija kävi IS.fi:ssä ja sovelluksissa keskimäärin 13,8 kertaa. Iltalehdessä vierailtiin keskimäärin 11,6 kertaa (Lähde FIAM).

”Lukijat käyvät meillä ylivoimaisen usein ja lukevat huomattavan paljon juttuja käynneillään. Tämä kertoo ennen kaikkea yhdestä asiasta: lukijoiden suuresta luottamuksesta. Sen luottamuksen eteen Ilta-Sanomissa tehdään työtä joka päivä aamusta yöhön ja yöstä aamuun”, Johanna Lahti sanoo.

Markkinoijalle Ilta-Sanomat on ehtymätön aarreaitta, massa- ja kohderyhmämedia samassa paketissa. Suomen luetuimpana uutis- ja puheenaihemediana Ilta-Sanomat tarjoaa erinomaisen alustan lähes jokaiseen markkinoinnin tarpeeseen.

Ilta-Sanomien lukijamäärä (painettu + näköislehti) on KMT:n mukaan 324 000. Iltalehden lukijamäärä on 257 000.

Miksi kannattaa valita IS?

Kuva: Seppo Kärki / IS

Katso myös:

Kuusi Sanoman aikakauslehteä kasvatti painetun lehden lukijamääräänsä

Me Naiset vahvisti asemiaan naisten ykköspuheenaihemediana

Liittyvät artikkelit
Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista

Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella. Millä ohjelmilla tavoittaa parhaiten esimerkiksi laatutietoiset tiedonhakijat, kiireiset tasapainon etsijät tai vakiintuneita arjesta nauttijat?
Tutkittua
TV & video
Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista
Aamulehti Saarioinen artikkelikuva

Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla

Aamulehti ja Saarioinen ovat oman alansa klassikoita, joilla on pitkät perinteet ja juuret vahvasti kiinni Pirkanmaalla. Molemmat ovat ajankohtaisia omalla toimialallaan ja läsnä suomalaisten arjessa joka päivä.
Alueellinen mainonta
Case
Uutismedia
Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla
aamulehti_harrasta_ja_luo_some.jpg

Jaa vinkkisi vapaa-ajan viettoon Aamulehden Harrasta & luo -teemassa 4.1.2022

Aamulehden Harrasta & luo -teemakokonaisuus on odotettu kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä harrastustarjonnan lukupaketti, joka välittää lukijoille iloa ja inspiraatiota tulevaan syyskauteen. Teeman monipuolinen sisältö tarjoaa erinomaisen ympäristön mainostajan viesteille, jotka ovat lukijoille oleellinen osa teeman tarjoamaa inspiraatiota.
Alueellinen mainonta
Tuotetietoa
Uutismedia
Jaa vinkkisi vapaa-ajan viettoon Aamulehden Harrasta & luo -teemassa 4.1.2022