Koronarajoitusten purku heijastui syyskuun mediamainontaan

Matkailu artikkelikuva

Mainonnan määrä kasvoi lähes prosentin vuoden 2020 syyskuuhun verrattuna. Eniten kasvua oli matkailun ja liikenteen mainonnassa.

Syyskuussa mainonnan määrä kasvoi +0,9 % vuoden 2020 syyskuuhun verrattuna, selviää Kantarin Mediamainonnan muutokset -tiedotteesta.

Koronarajoitusten purku näkyy matkailun ja liikenteen mainonnassa, jossa oli kasvua 84,4 % edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Etäsuosituksen päättymisellä on ollut vaikutusta kosmetiikan (+29,4 %) ja pukeutumisen (+22,1 %) mainonnan kasvuun. Lääkkeiden mainonta on kasvanut 9,9 %.

Paranevasta työllisyyskehityksestä kertoo avoimien työpaikkojen ilmoittelu, joka kasvoi syyskuussa 32,0 %. Eniten vuoden 2020 syyskuuhun verrattuna laski telepalveluiden ja moottoriajoneuvojen mainonta.

Katso myös: 

Nyt kannattaa panostaa markkinointiin – Korona-aika on kerryttänyt suomalaisten säästöjä

Liittyvät artikkelit
Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista

Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella. Millä ohjelmilla tavoittaa parhaiten esimerkiksi laatutietoiset tiedonhakijat, kiireiset tasapainon etsijät tai vakiintuneita arjesta nauttijat?
Tutkittua
TV & video
Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista
Fina insight artikkelikuva

Sanoma tutki: Pankkia vaihdetaan vain painavista syistä

Kuluttajien harkintalista on erittäin lyhyt, eikä kilpailuvaiheeseen pääse kovin moni pankki, Sanoman tekemästä finanssialan toimialatutkimuksesta selviää.
Tutkittua
Sanoma tutki: Pankkia vaihdetaan vain painavista syistä