the other danish guylla on vain Sanoma, eikä tarvetta vilkuilla sivuille

TODG hero.jpg

the other danish guylla on vain Sanoma, eikä tarvetta vilkuilla sivuille

Mittaamme markkinoinnin onnistumista kassavirralla. Se on meille ensimmäinen ja ainoa mittari, sanoo the other guyn toimitusjohtaja ja perustaja Tommi Lähde.

the other danish guy on nimestään huolimatta suomalainen alusvaatebrändi. Toimitusjohtaja Tommi Lähteen visio on hurja.

”Haluamme olla 2030 maailman paras ja tunnetuin alusvaatemerkki”, Lähde sanoo.

Sanoman kanssa on tehty töitä kolme vuotta. Yhteistyön alkaessa the other danish guyn tunnettuus oli nolla. Lähde oli valmistaunut siihen, että tunnettuuden luominen kestää vuosia. Toisin kävi. Jo ensimmäisenä vuonna käytettiin paljon tv-mainontaa, joka osoitti toimivuutensa.

Tommi Lähteellä on pelkästään hyvää sanottavaa tunnettuuden kehittymisestä.

”Kassavirta kehittyi positiivisesti todella nopeasti sen jälkeen, kun aloitimme yhteistyön. Kasvulle ei ole tullut vieläkään loppua. Emme tiedä, missä yläraja tulee Suomessa menemään”, Lähde kertoo.

Liiketoimintamme tavoitteena on tietysti tehdä tätä kannattavasti. On kaikkein tärkeintä, että kassavirta pysyy positiivisena. Emme voi olla kuin tyytyväisiä.”

Vaikuttaminen ihmisiin tapahtuu Lähteen mukaan samalla tavoin kuin muinaisina antiikin aikoina, empatian ja tarinoiden avulla.

Television rooli on ollut the other danish guylle todella merkittävä.

Juttu jatkuu videon jälkeen.

”Meidän pitää jaksaa panostaa sisältöön ja pysyä uskollisena omalle tarinallemme. Markkinointi on osa ihan olennainen osa liiketoimintaa. Meillä on tarina, jota me johdamme, ja tarinan kertomiseen tarvitaan välineitä, joita kutsutaan markkinoinniksi. Kaikki mitä teemme on markkinointia: miten tuotteemme kehittyy, ja miten asiakaspalvelu tai tilauskäsittely toimii”, Lähde toteaa.

Kaikkein tärkein mittari on liikenne. Me haluamme laadukasta liikennettä. Se on kaikille verkkokauppiaille tärkeää.”

the other danish guyssa markkinoinnin onnistumista mitataan kassavirralla.

”Se on meille ensimmäinen ja ainoa mittari”, Lähde painottaa.

Yhteistyön aikana the other danish guy ja Sanoma ovat oppineet toisistaan paljon.

Tommi Lähde korostaa luottamuksen tärkeyttä.

Luottamuksen syntymiseen tarvitaan pervorehellisyyttä. Sitä on haettu ja opeteltu puolin ja toisin. Kun puhumme suoraan toisillemme, voimme luottaa sataprosenttisesti siihen, että molemmilla on samat motiivit tehdä tätä. Silloin yhteistyö toimii.”

the other danish guy on tehnyt valintoja, eikä leiki kaikkien kavereiksi tarjoutuvien kanssa. Maksetusta hakusana- ja somemainonnasta ei todettu olevan hyötyä.

”Meillä on Sanoma ja vain Sanoma. On löydetty tapa, joka toimii tosi hyvin. Meillä ei ole tarvetta vilkuilla sivuille.”

Katso Tommi Lähteen haastattelu.

the other danish guyn kasvutarinaa tehdään yhdessä Sanoman kanssa

TODG kollaasi.png

Brändin tunnettus, harkinta, preferenssi ja mainonnan muistaminen ovat reilun kolmen vuoden aikana nousseet huimiin lukemiin, selviää Sanoman lokakuussa 2021 tekemästä brändimittauksesta*. Tutustu tuloksiin tarkemmin alta.

*Suomitutka 2021, N=304, kohderyhmänä miehet 18–69 vuotta
Tunnettuus.jpg

Tunnettuus

Harkinta.jpg

Harkinta

Preferenssi.jpg

Preferenssi

Muistaminen.jpg

Mainonnan muistaminen TV:ssä


Katso myös

Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista

Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella. Millä ohjelmilla tavoittaa parhaiten esimerkiksi laatutietoiset tiedonhakijat, kiireiset tasapainon etsijät tai vakiintuneita arjesta nauttijat?
Tutkittua
TV & video
Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista