
Superkauppiaat-sarjassa sukellettiin K-Supermarket -kauppiaiden elämään myyntitiskien, tarjousten ja asiakastoiveiden takana. Sarja sai hyvät katsojaluvut ja välitti tehokkaasti toivottuja brändiviestejä.
”Meillä on krooninen ongelma siinä, että meillä on todella paljon kiinnostavaa kerrottavaa. Mainosfilmissä sanomiset pitää puristaa 30 sekuntiin, joten oma tv-sarja kuulosti kiinnostavalta vaihtoehdolta”, kertoo K-Supermarketin markkinointijohtaja Jenni Kujala.
Superkauppiaat-sarjan päätavoitteena oli avata K-Supermarketin ”Tavallista parempi ruokakauppa” -asiakaslupausta.
”Sloganimme lupaa paljon, joten siitä pitää pystyä kertomaan niin, että se aukeaa ymmärrettävästi ja aidosti. Meille se tarkoittaa asiakkaan odotusten ylittämistä ja asioiden tekemistä parhaalla mahdollisella tavalla. Brändikonseptissamme on tarkkaan mietityt kilpailutekijät. Haluamme erottua muista olemalla inspiroivia, vastuullisia ja asiakkaamme huomioivia. Konkreettisia esimerkkejä vastuullisuudesta ovat kotimaisuus ja lähiruoka, joista sarjassa kerrottiin esimerkiksi vierailemalla tuottajien luona”, Jenni Kujala kertoo.
Superkauppiasta saatu palaute on ollut päänsääntöisesti pelkästään positiivista.
”Kauppiaita ja meitä Keskolla kiitettiin rohkeudesta, että uskalsimme lähteä mukaan omaan tv-ohjelmaan. Tutkimustulosten perusteella saimme brändiviestimme hyvin läpi. Kun vielä pääsimme hyviin katsojalukuihin, olemme erittäin tyytyväisiä”, kommentoi K-Supermarketin markkinointipäällikkö Taru Tuusa.
”Brändiviestien läpimenoprosentit olivat huikeat, etenkin kun katsoo Ruudussa tehdyn kyselyn tuloksia. Sarjassa oli huikea määrä viestejä. Ratkaisevaa oli ehkä kerronnan tapa ja minuuttien määrä. Ohjelman kautta viestit menevät paremmin läpi”, Jenni Kujala komppaa.
Superkauppiaat tuotti Yellow Film, ja Sanoma liittyi mukaan ohjelman tekoon varhaisessa vaiheessa.
”Sanomalla on paljon osaamista brändätyistä ohjelmista. Meille itsellemme tilanne oli uusi, sillä emme olleet tehneet tämäntyyppistä aiemmin. Oli iso apu, että saimme olla sellaisessa seurassa, jossa kaikki muut tiesivät mitä ollaan tekemässä”, Jenni Kujala nauraa.
Yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa. Viikoittaisten palaverien ansiosta pystyttiin reagoimaan nopeasti.
”Yhteistyö oli rakentavaa ja avointa, ja luottamus oli sataprosenttista molemmin puolin. Kaikki toivoivat samaa, eli tämän sarjan onnistumista”, Jenni Kujala summaa.

Vain elämää nyt myös radiossa!

Venla-palkittu Remppa vai muutto Suomi jatkaa tuttujen kumppaneiden kanssa
