Lokakuun Kuukauden kamppis on Bo LKV:n ja Remppa vai muutto -ohjelman yhteistyö

Kuukauden kamppis Bo LKV artikkelikuva

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Bo LKV hakee brändiviihteen avulla tunnettuuden kasvua.

Bo LKV on suhteellisen nuori toimija kiinteistönvälityksen alalla.

”Alalla on pitkään toimineita yrityksiä, joilla on hyvin vakiintunut asema ja sen myötä myös vahva brändi ja tunnettuus”, kertoo Bo Family Group Oy:n markkinointijohtaja Hannele Berglund.

Bo LKV hakee voimakasta kasvua, ja tunnettuuden kasvattaminen on yksi tärkeä tavoite.

”Tämäntyyppinen ohjelma osui juuri meidän tarpeeseemme. Ohjelman avulla pystyimme kertomaan, minkälaista välittäjän työ on ja esittelemään myynnissä olevia kauniita koteja. Ohjelman kaikki kodit olivat meillä myynnissä, eikä niitä erityisesti haalittu tätä ohjelmaa varten.”

Ohjelmayhteistyötutkimus on vasta käynnistymässä, mutta Berglund on erittäin tyytyväinen ohjelman saamaan vastaanottoon.

”Meillä on sellainen tuntuma, että Remppa vai muutto on valloittanut suomalaisten sydämet. Aina kun lähdetään soveltamaan uutta formaattia Suomeen, varsinkin kun kyseessä on formaatti, jolla on vankka katsojakunta, on aina riskinä, ettei pystytä tuottamaan saman tasoista, yhtä viihteellistä ohjelmaa. Olemme erityisen iloisia siitä, että ohjelma on täyttänyt kaikki odotukset ja kansainvälisen tason kriteerit ‒ ja jopa ylittänyt ne.”

Berglund on myös tyytyväinen ohjelman tuotesijoitteluun.

”Saimme muokattua käsikirjoitukseen kohtauksia, jossa kiinteistönvälittäjämme Anne Ramsay tarvitsee apua kollegoiltaan toimiessaan esimerkiksi vieraassa kaupungissa, jonka tarjontaa hän ei tunne. Kohtaukset olivat onnistuneita ja esimerkkejä hyvin toteutuneesta tuotesijoittelusta.”

Remppa ja muutto Suomen katsojaluvut olivat hyvät koko kauden, mikä on erittäin tärkeä asia.

”On poikkeuksellista, että tämäntyyppisen realityohjelman katsojaluvut pysyvät viikko toisensa jälkeen tasaisena. Tavoittelemme naispainotteista, tiukkaan kilpailua 25‒44-vuotiaiden kohderyhmää. Ruudun puolella ohjelma on tavoittanut huippulukuja, 1,2 miljoonaa käynnistystä, mikä on aivan huikeata.” 

Tunnettuuden lisäksi tavoitteena oli Bo LKV:n arvojen esiin tuominen. Ohjelmassa oli vahvat visuaaliset brändielementit. Jokainen myynnissä oleva koti oli Bo LKV:n tiimin stailaama, ja ohjelmayhteistyötunnisteessa tuotiin johdonmukaisesti esiin Bo LKV:n brändi-ilmeeseen kuuluva pioni.

”Haluamme viestittää, että kokonaisvaltaiseen konseptiimme kuuluu huippuvälittäjän lisäksi koko tukitiimi: stailaajat, kuvaajat ja markkinoinnin väki. Se on lisäarvo jonka saa, kun asioi meidän kanssamme. Sen oikean tuntee ihan kaikesta.”

Bo LKV:n palkkalistoilla on yli 25 stailaajaa ja kuvaajaa.

”Freelancerit mukaan lukien tätä työtä tekee noin 70 ihmistä joka päivä. Laitamme kuntoon ja myymme vuodessa noin 6000 asuntoa.”

Ohjelman pariin ohjattiin monikanavaisella markkinoinnilla, ja käytössä olivat kaikki kanavat: HS:n monikanavainen etusivu, Glorian Koti, Kuukausiliite, radio ja digimainonta. IS.fi:n natiiviartikkeleissa tuotiin esiin Bo LKV:n stailauspalvelua.

”Olemme saaneet ohjelmasta pelkästään hyvää palautetta. Lokakuussa teimme yrityksen historian parhaan liikevaihdon. Oman seurantamme kautta olemme havainneet, että olemme kasvattaneet myös markkinaosuuttamme.” 

Berglund on myös tyytyväinen siihen, minkä määrän ohjelma on poikinut ansaittua mediaa. Lehdet kirjoittavat ohjelmasta, ja ihmiset keskustelevat aiheesta somessa.

Yhteistyö Sanoman kanssa sujui hyvin.

”Meillä on kiinteä suhde yhteyshenkilöömme, ja meitä kuunneltiin. Sanoma on tosi vahva toimija sekä valtakunnallisesti että pääkaupunkiseudulla, josta liikevaihtomme puoliksi tulee. Kun teet töitä Sanoman kanssa, käytössäsi on koko mediapaletti. Se on ihan ylivoimainen asia.”

Onnea Bo LKV ja tuotantoyhtiö Rabbit Films!

Katso raadin perustelut: 

Kuukauden kamppis

Kuva: Remppa vai muutto Suomessa kiinteistönvälittäjä Anne Ramsey esittelee perheelle kolme upeaa ja houkuttelevaa ehdotusta uudeksi kodiksi. Sisustusarkkitehti Marko Paananen puolestaa päivittää nykyisen kodin vastaamaan tämän päivän tarpeita. 

Liittyvät artikkelit
Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista

Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella. Millä ohjelmilla tavoittaa parhaiten esimerkiksi laatutietoiset tiedonhakijat, kiireiset tasapainon etsijät tai vakiintuneita arjesta nauttijat?
Tutkittua
TV & video
Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista