Miten muuttaa tacoemoji oikeaksi tacoksi? – Monikanavainen kampanja lisäsi tacojen myyntiä 480 %

Taco bell HS etusivu.jpg

Taco Bell on Suomessa matkalla kohti isompaa tunnettuutta. Monikanavainen ja rohkea näkyvyys avaintuotteen ympärillä toi hyviä myynnillisiä tuloksia. 

Taco Bellissä havahduttiin vuonna 2014 siihen, että käytössä ei ole vielä tacoemojia. Yhtiö teki vetoomuksen emojeista vastaavalle taholle, ja tacoemoji lanseerattiin vuonna 2015.

”Ympäri maailmaa on käytössä 6,5 miljardia älypuhelinta. Älypuhelimen myötä suurella osalla ihmisistä on taco koko ajan taskussaan emojin muodossa, mutta silti suuri osa heistä ei ole vielä maistanut tacoa. Kansainvälisen Taco Dayn kunniaksi halusimme antaa ihmisille mahdollisuuden maistaa ikonisinta tuotettamme, eli Crunchy Tacoa ilmaiseksi muuttamalla tacoemoji oikeaksi tacoksi”, kertoo Taco Bell Suomen markkinointipäällikkö Alina Nikkarikoski.

Päivän kestäneen ilmaistempauksen lisäksi tacoja pääsi maistamaan koko Taco Weekiksi nimetyn viikon ajan edulliseen tarjoushintaan. 

”Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa sekä Taco Bellin että ikonisimman tuotteemme tunnettuutta ja toki myyntiäkin sitä kautta”, Nikkarikoski kertoo.

Taco Dayn ja Taco Weekin monikanavainen kampanja oli näyttävästi esillä HS:n monikanavaisella etusivulla, Sanoman tv-kanavilla ja Radio Suomipopilla.

”Kaikki mediat ovat todella tavoittavia, mikä tuki hyvin sitä, että haluamme kasvattaa tunnettuuttamme ja myyntiä. Hesarin etusivu toimi hyvin brändillisesti ja sopi viestimään, miten tacoemojin pystyy muuttamaan oikeaksi tacoksi. Taco Week oli yksinkertaisempi tarjousviesti, jolle haluttiin paljon peittoa ja toistoa. Siihen tv ja radion katkodominanssi sopivat puolestaan erittäin hyvin. Tällä kanavavalikolla saatiin katettua molemmat puolet kampanjasta.”

Maanantaina 4. lokakuuta, jolloin jaossa oli ilmaisia tacoja, Suomen Taco Bellin ostokuittien määrä kasvoi 76 %.

”Saimme selkeästi liikkeelle uusia tacojen kokeilijoita. Myytyjen tacojen määrä koko viikon aikana kasvoi 480 %, joten olemme kampanjaan todella tyytyväisiä. Kampanjalla riittää häntää, ja haluamme myös pidemmän aikavälin tuloksia.”

Nikkarikoski kiittää tiivistä kumppanuutta Sanoman kanssa.

”Aina ei tarvitse erikseen briiffata, vaan tavoitteet ja tarpeet ovat jo hyvin tiedossa. Sanoman laajasta portfoliosta pystyy helposti valitsemaan sopivia kanavia. Tässäkin kampanjassa oli kaksi eri näkökulmaa. Ne molemmat saatiin katettua ja vielä sillä tavalla, että tavoitimme ihmiset oikeasti.”

Tutustu tiivistelmään kampanjan tuloksista

Monimediallisen mainonnan opas auttaa sinua tekemään toimivia mediavalintoja ja onnistumaan kampanjoissasi entistä paremmin. Lue lisää: 

Monimediallisen mainonnan opas

Liittyvät artikkelit
Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Suomi kehityksen kärjessä: Uusi Total TV -mainonnan mittaus markkinan käyttöön  

Tv-sisältöjen katselutavat monipuolistuvat ja suoratoistopalvelujen katselu kasvaa. Uusi Total TV -mainonnan mittaus antaa mainonnan ostajille ja myyjille kokonaisnäkymän tv- ja suoratoistomainonnan kampanjan tuloksiin. Yhteismitallisuus, läpinäkyvyys ja luotettavuus mahdollistavat mittauksen käytön myös mainonnan valuuttana. 
TV & video
Suomi kehityksen kärjessä: Uusi Total TV -mainonnan mittaus markkinan käyttöön  
Janni Hussi artikkelikuva

Radion tekijät: Janni Hussi

Sanoman radiot hallitsevat aamumarkkinaa. Yksi aamujen tukipilareista on hauskempien aamujen puolesta operoiva Aamulypsy. Vuoden vaihduttua Lypsyssä alkoi uusi aika, ja onkin syytä tutustua paremmin yhteen tiimin persoonaan.
Audio & radio
Radion tekijät: Janni Hussi