Big Brother on tavoittanut syksyn aikana jo 2,7 miljoonaa kyttääjää

BB Suomi kausi 4 artikkelikuva

Big Brotheria on kytätty tänä syksynä pian jo 12 viikkoa. Ohjelman suosio on jälleen todistanut, että Suomi on miljoonien kyttääjien maa.

Big Brotheria seurataan erityisesti Ruudussa, jossa ovat katsottavissa sekä ohjelman kaksi 24/7 -streamia, päivittäiset koostelähetykset sekä talon tapahtumista päivittäin klippeinä tarjoillut lyhyet kohokohdat. Yhteensä kaikkia näitä Big Brother -sisältöjä on tänä syksynä käynnistetty pelkästään Ruudussa lähes 30 miljoonaa kertaa.

Big Brother Suomi pääsee hurjiin tavoittavuuslukuihin myös TotalTV-luvuilla, joilla lasketaan ohjelman tavoittavuus Ruudussa sekä kaikkina tv:n esityskertoina yhteensä.

Big Brotherin lukujen voidaan sanoa olevan poikkeuksellisia, sillä ohjelma on syksyn aikana tavoittanut tv:ssä ja Ruudussa yhteensä noin 2,7 miljoonaa suomalaista, eli noin 50,5 prosenttia koko Suomen väestöstä. 

Erityisen omistautunutta katselu on nuorten, 25–44-vuotiaiden naisten keskuudessa, jossa ohjelma on syksyn aikana tavoittanut huimat 65 prosenttia väestöryhmästä.

BB-talon tapahtumia seurataan ahkerasti myös somessa useilla eri alustoilla. Instagramin seuraajamäärä on kasvanut koko kauden ja on nyt lähes 80 000. BB-videot leviävät ahkerasti myös TikTokissa, ja keskustelu käy kuumana mm. Jodelissa, Facebookissa, Twitterissä ja muilla keskustelupalstoilla.

Tänään käynnistyneen finaaliviikon päätteeksi ensi sunnuntaina tiedetään koko kauden voittaja. 

Lähteet: Sanoma videoanalytiikka, Finnpanel Oy, TotalTV-tutkimus, 5.9.–14.11.2021

Liittyvät artikkelit
Segmenttien tv katselu artikkelikuva

Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista

Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella. Millä ohjelmilla tavoittaa parhaiten esimerkiksi laatutietoiset tiedonhakijat, kiireiset tasapainon etsijät tai vakiintuneita arjesta nauttijat?
Tutkittua
TV & video
Näin tavoitat suomalaiset eri TV-ohjelmien parista
Lasse Nikkari artikkelikuva

Kitka on taikaa

Kitkan, eli liikevastuksen, tiedetään olevan kahden kiinteän kappaleen toisiaan koskettavien pintojen välissä ilmenevää liikettä tai liikkeen alkamista vastustavaa voimaa. Brändiviihteessä kitka luo taikaa, kun sisältö ja brändi kohtaavat. Se ei vastusta vaan edistää, kirjoittaa Lasse Nikkari.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
TV & video
Kitka on taikaa