Miten asiakasymmärrystä hyödynnetään arjessa?

Digimarkkinoinnin uusi aikakausi-jussi-pekka.jpg

Elisan Jussi-Pekka Erkkola Janne Nurmiston haastattelussa Aina tulee sanomista LIVE -webinaarissa.

Elisalla käydään jatkuvaa kehitystyötä ja pohdintaa mediavalinnoista, kohderyhmistä ja digipalvelujen kehittämisessä: mikä toimii, miten voidaan tehdä käytettävämpää, helpompaa ja parempaa tai poistaa niitä asioita, jotka eivät luo arvoa asiakkaille.

”Se lähtee siitä, miten asiakkaat meidät näkevät, mitä arvoa luomme heille ja miten voimme kehittää tuotteitamme ja palvelujamme asiakasymmärryksen kautta”, kertoo Elisan palvelujohtaja Jussi-Pekka Erkkola.

Elisa palvelee isoa asiakaskenttää.

”Asiakkaat ovat meille tärkeitä. Haluamme pitää heistä huolta ja miettiä, miten voimme palvella heitä myös markkinoinnilla paremmin. Asiakkuusviestintämme pitää olla palvelevaa, tärkeätä, osuvaa ja lisäarvoa luovaa”, Erkkola sanoo.

Asiakkuusdataa hyödynnetään Elisalla juuri siihen, että asiakkuusviestintä olisi tehokkaampaa ja osuvampaa.

Erkkolan mukaan on äärimmäisen tärkeää, että markkinointia tehdään pitkäjänteisesti.

”Pitää miettiä, miten luodaan monikanavaista markkinoinnin konseptia ja rakennetaan tarinaa eri kohtaamisissa niin, että punainen lanka säilyy kanavariippumattomasti.”

Ostotapojen ja kulutuskäyttäytymisen muutoksessa täytyy olla jatkuvasti kartalla. Markkinointiteknologian muuttuessa brändit voivat luoda asiakassuhteensa entistä vahvemmaksi.

”Arvostamme kumppaneita, jotka tuovat meille uusia näkemyksiä. Me mielellänne kokeilemme ja oppimme, Elisalla on vahva kulttuuri jatkuvasta oppimisesta”, Erkkola sanoo.

Yleisöt ovat pirstoutuneet entistä enemmän pienempiin kohderyhmiin ja uusiin medioihin.

”Trendit ovat tosi nopeita. Videon rooli on kasvanut. Podcastit voivat olla hyvinkin kohdennettuja ja siitä näkökulmasta oikein toimivia.”

Katso keskustelu kokonaisuudessaan

Liittyvät artikkelit
Satu Salminen artikkelikuva

5 vinkkiä julkishallinnon markkinointiin

Kotimainen ja luotettava mediaympäristö tukee julkishallinnon viestintää, kirjoittaa Client Manager Satu Salminen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
5 vinkkiä julkishallinnon markkinointiin
Jaakko Lintunen artikkelikuva

Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?

Markkinointiväki voisi ottaa roolin strategiatyön oraakkelina, kirjoittaa Jaakko Lintunen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?