Miten Power satsaa markkinointiin ja mittaa sen vaikuttavuutta?
Power tuli Suomen markkinoille uutena pelurina 2016. Tänä vuonna Power on satsannut digimarkkinointiin enemmän kuin koskaan.
”Olemme ottaneet ison jalansijan. Vuonna 2022 haluamme ottaa entistä enemmän markkinaa itsellemme ja kasvattaa myyntiä. Ensi vuoteen tulee isot panostukset”, kertoo Power Finlandin toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto.
Powerin mediapaletissa tulee olemaan printtiä, tv:tä, jonka avulla rakennetaan brändiä, vaikuttajamarkkinointia ja sosiaalista mediaa. Digitaalisen markkinoinnin osuutta Power tulee kasvattamaan vielä entisestään.
Power tarkastelee markkinointinsa pitkän aikavälin vaikuttavuutta mallinnuksen kautta.
”Kun katsotaan mitä investointi tuo takaisin, voidaan tehdä täsmäiskuja ja muutoksia päivittäiseen tekemiseen”, Saviluoto sanoo.
Taktista markkinointia Power tekee koko ajan. Lyhyen tähtäimen toimenpiteiden vaikuttavuus on helppoa katsoa kassakoneesta. Brändimarkkinointi Powerin markkinoinnin kivijalka, ja bränditunnettuuden eteen tehdään jatkuvasti töitä.
Saviluoto rohkaisee markkinoinnin ammattilaisia olemaan tekemiselle avoimia.
”Pitää seurata omaa alaa. Tärkeätä on myös seurata, mitä muilla aloilla tapahtuu, ottaa sieltä esimerkkejä ja tuoda niitä mukaan omaan tekemiseen.”
Markkinoinnin panostusten toimivuuden voi todentaa mallinnuksen avulla. Jos kokeilun vaikutukset ovat hyvät, siihen kannattaa panostaa enemmän.
”Yhtään ei kannata olla siinä tilassa, että tehdään niin kuin olemme aina ennenkin tehneet.”
Power käyttää apunaan ulkopuolista kumppaniverkostoa.
”Hyviltä kumppaneilta tulee neuvoja siihen, miten he näkevät markkinan, miten me näemme ja millainen kombinaatio siitä voitaisiin tehdä. Hyvä kumppani on luotettava ja analyyttinen ja pystyy antamaan lisää sisältöä markkinointitekemiseemme.”