Näköalapaikalla: Miten B2B-markkinoija turvaa kasvun muuttuvassa maailmassa?

Näköalapaikalla B2B artikkeli

Markkinoinnin fundamentaaliset totuudet sopivat myös B2B-brändeille, toteaa WARCin head of advisory Imaad Ahmed Sanoman Näköalapaikalla-webinaarin puheenvuorossaan.

B2B-markkinoinnilla ja B2C-markkinoinnilla on paljon yhteistä. Molemmissa luovuus ratkaisee. Herätä tunteita ja ratkaise ongelmia, kuuluu Imaad Ahmedin neuvo B2B-markkinoijalle.

Tavoittavuus tuo kasvua sekä B2B- että B2C-brändeille. B2B-brändi voi nostaa tunnettuuttaan toimimalla vastoin kategorian normeja. Ostomotiiveissa yhdistyvät tunne ja järki.

Ahmed muistuttaa, että myös B2B-brändin rakentamisessa tulee olla tasapaino pitkäaikaisen brändinrakennuksen ja lyhyen ajan aktivoinnin välillä. Ei kannata keskittyä pelkästään nykyisiin, paljon ostaviin asiakkaisiin, vaan panostaa myös vähemmän ostaviin, joissa voi olla tulevaisuuden potentiaalia.      

Ostajat haluavat Ahmedin mukaan kommunikoida enemmän brändien kanssa. Ostopäätökseen vaikuttaa erityisesti oston jälkeinen tuki.

Imaad Ahmed listaa viisi neuvoa, joita noudattamalla B2B-markkinoija voi herättää huomiota:

  1. Osoita empatiaa – kerro miten voit auttaa, ole ratkaisukeskeinen
  2. Ole kumppani – osoita että sinulla on tietoa toimialasta ja tunnet asiakkaan haasteet
  3. Ole merkityksellinen – onko brändillä merkityksellinen ja aito rooli?
  4. Käytä erottuvia keinoja – herätä muistijälkiä ja tunnistettavuutta
  5. Ole luova – etsi luovia keinoja brändin tarinan kertomiseksi ja tarjoa erinomainen asiakaskokemus

B2B-markkinoinnin mediavalikossa on lisääntynyt onlinevideon ja podcastien käyttö. Kasvussa ovat myös partneruuksien, sponsoroinnin ja vaikuttajien käyttö.  

Katso B2B-markkinointi murroksessa -webinaari kokonaisuudessaan 

Satu Salminen artikkelikuva

5 vinkkiä julkishallinnon markkinointiin

Kotimainen ja luotettava mediaympäristö tukee julkishallinnon viestintää, kirjoittaa Client Manager Satu Salminen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
5 vinkkiä julkishallinnon markkinointiin
Jaakko Lintunen artikkelikuva

Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?

Markkinointiväki voisi ottaa roolin strategiatyön oraakkelina, kirjoittaa Jaakko Lintunen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?
Podcast jakokuva2.png

Aina tulee sanomista nyt myös podcastin ja videon muodossa

Myyntijohtaja Stinde Mäkinen haastattelee markkinoijia, joilla on paljon sanomista. Stinde paneutuu vieraittensa kanssa kiinnostaviin markkinointiaiheisiin ilmiöihin, tekoihin ja kampanjoihin.
Näkemyksiä markkinoinnista
Aina tulee sanomista nyt myös podcastin ja videon muodossa