Hyödynnä liikkuvaa kuvaa monipuolisesti

Minna Andersson artikkelikuva

Televisiomainonta on tutkitusti tehokasta ja jättää pisimmän muistijäljen. Tehokkain kombinaatio on, kun yhdistät tv-mainonnan digitaalisten alustojen kautta kulutettuun videomainontaan, kirjoittaa Sanoman viihdemedioiden kaupallisista ratkaisuista vastaava Minna Andersson.

Katsooko kukaan enää TV:tä? Kyllä katsoo. Vuonna 2020 suomalaiset viettivät lineaarisen television sisältöjen parissa 145 minuuttia ja kotimaisten netti-tv-palveluiden äärellä 85 minuuttia vuorokaudessa. Lineaarikatselu dominoi yhä selvästi sisältöjen parissa vietettyä aikaa. (Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus).

Kaikesta ajasta, jota suomalaiset käyttävät tv- ja videosisältöjen kuluttamiseen, 75 % kuluu tv-yhtiöiden sisältöjen parissa (Lähde: Sanoma: TV - Nyt ja tulevaisuudessa 2021 /  Kantar TNS). Lukuun sisältyvät suoratoistopalvelut, kuten Netflix, videopalvelut, kuten YouTube, ja sosiaalisen median alustat, kuten Facebook. Globaalilla tasolla lineaarisen television katselu on Suomessa poikkeuksellisen korkealla: 84 % suomalaisista katsoo perinteistä televisiota viikoittain (Lähde: AudienceProject Insights 2020).

Sanoma TV:n ohjelmasisällöt ovat tutkitusti rakastettuja ja odotettuja ilmiöitä, ja niitä luotsaavat kirkkaimmat tähdet. Harkitsemme ohjelmavalintoja tarkasti niin, että ne toimivat kaikilla alustoilla total-tv -strategiamme mukaisesti.

Sanoma TV:ssä panostetaan viihteeseen sekä vahvaan loppuviikkoon ja viikonloppuun. Myös arkisin ohjelmistossa on viihdyttäviä ja hyvin tavoittavia ohjelmia, kuten Remppa vai muutto, Huutokauppakeisari ja Huvila & Huussi. Viikon haltuunotossa kannattaa hyödyntää koko liikkuvan kuvan mahdollisuudet.

Meillä on kampanjoissa kontaktitakuu, jolloin mainostajalle ei ole riskiä siinä, ettei saisi kontaktejaan.​ Uskomme, että vuoden 2022 laadukkailla ohjelmavalinnoilla tavoitamme entistäkin laajemman kohderyhmän. Ohjelmistossa jatkavat suurimmat ilmiöt, ja tulossa uusia mielenkiintoisia formaatteja. Henkilökohtaisesti odotan musiikkiviihteen lisäksi Haluatko miljonääriksi -ohjelman paluuta uuden tähtijuontajan Antti Holman vetämänä.

Televisiomainonta on tutkitusti tehokasta ja jättää pisimmän muistijäljen. Tehokkain kombinaatio on, kun yhdistät tv-mainonnan digitaalisten alustojen kautta kulutettuun videomainontaan. Sanomalla on markkinan laajin, monipuolisin ja tavoittavin liikkuvan kuvan tarjoama. Hyödyntämällä Sanoman koko liikkuvan kuvan tarjoaman varmistat laajan tavoittavuuden ja kaikki liikkuvan kuvan eri kulutushetket. Monimediallisen tarjoamamme vuoksi voit hyödyntää ohjelmailmiöitä laajasti. Voit halutessasi laajentaa luovia kampanjoita liikkuvan kuvan lisäksi myös audioon, printtiin ja digitaalisiin kanaviin tai jalkautua tapahtumiin.

Panostamme merkittävästi Sanoman koko liikkuvan kuvan kattavien ratkaisujen kehittämiseen ja tuomme vuonna 2022 markkinoille myös kiinnostavia uusia tuotteistuksia.

Kirjoittaja vastaa Head of TV, Audio & Events -roolissa viihdemediatiiminsä kanssa TV:n, audion ja tapahtumien mainosratkaisuista ja kaupallistamisesta Sanomalla.

Liittyvät artikkelit
Satu Salminen artikkelikuva

5 vinkkiä julkishallinnon markkinointiin

Kotimainen ja luotettava mediaympäristö tukee julkishallinnon viestintää, kirjoittaa Client Manager Satu Salminen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
5 vinkkiä julkishallinnon markkinointiin
Jaakko Lintunen artikkelikuva

Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?

Markkinointiväki voisi ottaa roolin strategiatyön oraakkelina, kirjoittaa Jaakko Lintunen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Markkinointi – hokemia vai hajusuolaa?
Podcast jakokuva2.png

Aina tulee sanomista nyt myös podcastin ja videon muodossa

Myyntijohtaja Stinde Mäkinen haastattelee markkinoijia, joilla on paljon sanomista. Stinde paneutuu vieraittensa kanssa kiinnostaviin markkinointiaiheisiin ilmiöihin, tekoihin ja kampanjoihin.
Näkemyksiä markkinoinnista
Aina tulee sanomista nyt myös podcastin ja videon muodossa