Lantmännen viesti Ilmasto & Luonto -viljelyohjelmastaan HS monikanavainen etusivun välityksellä

Case Lantmännen kollaasi

Laaja tavoittavuus ja laadukkuus korostuivat mediaympäristön valinnassa.  

Lantmännenin monikanavaisen HS etusivun tavoitteena oli rakentaa maatalousosuuskunnan Ilmasto & Luonto -viljelyohjelman tunnettuutta. Kohderyhmänä oli viljelijöiden lisäksi suuri yleisö.

Lantmännen kuuluu Pohjoismaiden suurimpiin maatalous- ja elintarvikealan yhtiöihin ja omistaa Suomessa maatalousalalla toimivan Lantmännen Agron sekä leipomoalan yhtiöt Lantmännen Cerealian, Lantmännen Unibake Finlandin ja Vaasan Oy:n.

”Halusimme käyttöön arvostetun ja mahdollisimman laajasti tavoittavan mediapinnan. Monikanavaisella printillä ja digillä saimme kohderyhmään kuuluvat tehokkaasti kiinni”, kertoo Vaasan Oy:n Media Manager Lotta Castrén.

HS etusivua käytettiin osana Lantmännenin viljelyohjelman lanseerausta.

”Meillä oli teemana kestävä viljely, joten kontekstin pitää olla uskottava ja luotettava. Haluamme tavoittaa valtakunnallisella viljelyohjelmalla mahdollisimman laajasti suurta yleisöä”, kertoo Lantmännen Unibaken Suomen ja Baltian tuoreleipäliiketoiminnan viestintäjohtaja Mari Dunderfelt.

Ohjelma tulee jatkumaan useamman vuoden ajan.

”Mietimme jatkuvasti keinoja siihen, miten pystymme konkreettisesti ja kiinnostavalla tavalla kertomaan ohjelman näkymisen ruokapöydissä, sitten kun kestävästi tuotettu vilja on leivottu leiväksi asti”, Dunderfelt sanoo.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen vastauksissa korostuivat toivotut viestit.

”Tulokset olivat hyvät ja huomioarvo todella korkea, kun sitä verrattiin elintarvikealaan ja muihin Hesarin etusivuihin. Halutut attribuutit välittyivät, ja ilmoitus sisälsi kuluttajien mielestä paljon kiinnostavaa tietoa”, Lotta Castrén kertoo.

Vaasan ja Lantmännen hyödyntävät HS etusivua silloin, kun on tärkeätä kerrottavaa.

”Tällä hetkellä valinnassa korostuu mediaympäristön vastuullisuus ja laadukkuus. Hesarin etusivulla emme ainakaan ole esillä väärässä kontekstissa”, Castrén toteaa.

Tutustu kampanjan tuloksiin 

Liittyvät artikkelit
Markku Vierula artikkelikuva

Älä etsi tuotteillesi asiakkaita, vaan luo tuotteita, joilla on kilpailuetu – ja joita halutaan ostaa

Kilpailuedun löytäminen on yrityksen toiminnan perimmäinen pyrkimys. Silti vain ani harvalla tuotteella, palvelulla, yrityksellä ja organisaatiolla on selkeä kilpailuetu. Miksi tilanne on näin surkea, pohtii Markku Vierula ja tarjoaa ratkaisuksi markkinalähtöisen ajattelun tarjoaman uuden näkökulman.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Älä etsi tuotteillesi asiakkaita, vaan luo tuotteita, joilla on kilpailuetu – ja joita halutaan ostaa
kari-tervonen-artikkeli.jpg

Pitävätkö ihmiset tuotteitamme välttämättömänä elämässään enää, nyt kun rahat ovat tiukalla?

Porvari ja duunari nukkuvat molemmat näinä aikoina huonosti. Korkeimmasta inflaatiosta reiluun neljäänkymmeneen vuoteen on tutkimusten mukaan huolissaan 90 % länsimaiden ihmisistä, ja lopuistakin osa valehtelee. OMG:n Kari Tervonen vinkkaa, miten tällaisessa tilanteessa kannattaa markkinoida.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Pitävätkö ihmiset tuotteitamme välttämättömänä elämässään enää, nyt kun rahat ovat tiukalla?
Minni Jaakola Alalla somejako

Alalla: Minni Jaakola, Vice President, Marketing

Minni Jaakolan mielestä markkinoinnin tekemisessä on äärimmäisen tärkeää, että ollaan yhdessä ja otetaan aikaa luovaan ideointiin.
Alalla
Näkemyksiä markkinoinnista
Alalla: Minni Jaakola, Vice President, Marketing