Lidl pokkasi klassikkosaduilla Kuukauden kamppiksen voiton toista kertaa
Lidl käyttää joulukampanjassaan tuttuja satuhahmoja nyt toisena peräkkäisenä vuonna.
Tämän vuoden uutuusfilmit ovat Prinsessa ja herne ja yhdessä Suomen Punaisen Ristin kanssa tehty Puuseppä ja nukke.
”Meillä oli mielessä, että haluaisimme tehdä jouluna jotain hyvää. Tapasimme Suomen Punaisen Ristin edustajia, ja heiltä tuli vahva viesti siitä, että yksinäisyys on pahentunut korona-aikana, kun ihmiset joutuvat olemaan erossa toisistaan. Suomessa yksi kolmesta on yksinäinen. Tämä on todella iso luku. Halusimme tehdä mainoksen, joka herättää miettimään tätä aihetta kunnolla”, kertoo Lidlin Creative Manager Christian Saukkola.
Lidlin viimevuotinen joulukampanja oli erittäin pidetty, joten oli helppo päätös jatkaa samalla linjalla.
”Me toki tutkimme jokaisen kampanjamme. Kampanjalla saavutettiin todella hyviä tuloksia ja saimme siitä erittäin paljon kiittävää palautetta”, Saukkola kertoo.
Kerrottavana on vielä paljon tarinoita, sillä kaikille tuttuja satuklassikkoja riittää.
”Toki haluamme tarinoihin oman kulmamme, lidlmäisen yllättävän käänteen, jotta se näyttää meidän tekemiseltämme.”
Satukausi-kampanjat on tehty yhdessä Folkin kanssa.
”Yhteistyömme toimii, ymmärrämme toimisiamme, ja haluamme koko ajan haastaa tekemään yhä parempaa markkinointia ja kertomaan yhä uusia tarinoita.”
Tänä vuonna varsinkin Puuseppä ja nukke -filmistä on tullut ylistävää palautetta.
”On ollut ilo tehdä yksi tällainen koskettava mainos, joka ottaa kantaa tärkeään asiaan. Olen kuullut monilta palautetta, että filmi toi kyyneleet silmiin. Usein ei sitä mainoksessa tavoitella, mutta tässä tapauksessa se on ihan hyvä asia.”
Puuseppä ja nukke sai myös raatilaisten silmäkulmat kostumaan. Kuukauden kamppista ei koskaan ole valittu yhtä yksimielisesti. Onnea Lidl ja Folk!
Katso myös:
Joulukuun Kuukauden kamppis on Lidlin tarinallinen joulukampanja