
Joulukampanja Satakunnan Kansassa ja Helsingin Sanomissa toi ison kasvun verkkokaupan kävijämääriin.
Kun Olli Johan Lindroosin vanhemmat tulevat Porista tervehtimään poikaansa Helsinkiin, tuliaisena on usein pino Satakunnan Kansoja.
Jo tämä kertoo, että vuonna 1976 perustetun, toisen polven perheyhtiön markkinoinnissa Satakunnan Kansalla on keskeinen rooli.
Joulun alla Lindroosin OJL Originals -korubrändillä oli näyttävä kampanja Satakunnan Kansassa ja Helsingin Sanomissa. Mukana oli myös digimainontaa IS.fi:ssä.
Mediavalinta perustui kohderyhmän tavoittamiseen. OJL-brändin ateljee sijaitsee Porissa ja lippulaivamyymälä Helsingissä Stockmannilla.
Lindroos pitää huomioarvoa markkinoinnissa tärkeänä tavoitteena.
”Somemarkkinoinnissa mainos vilkkuu sekunteja tai sekunnin murto-osia. Mainos lehdessä tuntuu aidommalta ja huomioarvo säilyy kauemmin”, Lindroos sanoo.
Helsingin Sanomien ja Satakunnan Kansan mainokset toivat vahvat kävijäpiikit OJL-brändin verkkokauppaan. Varsinkin HS.fi:n tapettimainosmuoto tuotti hyvin kävijävirtaa.
OJL:n korut kuuluvat arvokorujen kategoriaan, joten suoranaista kauppaa konvertoitui luonnollisesti vähemmän.
”Olen tyytyväinen kävijämäärään ja saamamme näkyvyyteen. Satakunnan Kansa tavoittaa alueellisesti todella hyvin ja Helsingin Sanomilla saimme brändille näkyvyyttä”, vuoden 2021 kultasepäksi valittu Lindroos toteaa.
OJL Originals -brändin muotoilu kiteytyy sanoihin ”Nyt ja tulevaisuudessa”. Samaa voi sanoa mediakumppanuudesta. Sanoman uutismedia kuuluu jatkossakin Lindroosin käyttämään mediavalikkoon.
Sanoman uutismedioiden avulla tavoitamme kohderyhmämme meille tärkeillä alueilla. Kokemuksemme mukaan kampanjointi myös tuottaa tulosta. Kampanja toi ison kasvun verkkokauppamme kävijämääriin.”
– Olli Johan Lindroos
Katso myös:

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Muutos printti-, display- ja videomainonnan hintoihin elokuun lopussa
