Me autamme sinua kasvamaan uutismedian avulla
3.2.2022
Sanoman uutismedian asiantuntijat Satu Sivonen, Tuula Mettälä, Ari Pulkkinen, Leena Örn, Juha Heikkinen ja Juha Virta kertovat, miksi uutismedia on markkinoijalle oiva valinta.
Satu Sivonen
Media Group Manager
Sanoma B2B
Luotettavalle ja paikalliselle mediaympäristölle on kysyntää
”Aamulehti, Satakunnan Kansa sekä muut alueellisen mediat Pirkanmaalla ja Satakunnassa ovat olleet upea lisä Sanoman uutismediaan. Paikallisuutisointi ja jopa hyperlokaali uutisointi on entistä kysytympää. Tähän hieno jatkumo on Helsingin Sanomien Turkuun perustama aluetoimitus, joka entisestään vahvistaa Sanoman aluestrategiaa.
Sanoman uutismedia on siis valtakunnallisempi kuin koskaan.
Markkinoijan kannattaa valita uutismedia, koska se on paitsi tavoittavin mediaryhmä myös luotettava ja uskottava kaupallisille viesteille. Tutkimusten mukaan laadukas ympäristö tehostaa markkinoinnin vaikuttavuutta.
Tämän olemme voineet todeta esimerkiksi koronakriisin aikana. Luotettavalle medialle on suuri kysyntä, ja sen kautta myös kaupalliset viestit välittyvät vastuullisesti ja uskottavasti.”
Tuula Mettälä
Media Group Manager
Sanoma B2B
Etusivu tarjoaa vaikuttavan mainospaikan
”Uutismedia on tehokas ja luotettava massamedia, jolla voi nopeasti vaikuttaa kuluttajan ostopäätöksiin jo heti aamusta. Päivätavoittavuus on jo miljoonaluokkaa. Lehden lukemiseen varataan aikaa, luetaan sitä sitten printtinä tai diginä. Siihen keskitytään, ja mainonta on oleellinen ja kiinnostava osa sisältöä.
Erityisen ylpeä olen Hesarin etusivun toimivuudesta, jonka huomioarvo on usein jopa 90 %. Hesarin etusivu tarjoaa vaikuttavan mainospaikan kaupallisille viesteille. Etusivulla voi synnyttää puheenaiheita ja aktivoida lukijoita myymälään tai verkkosivuille.”
Ari Pulkkinen
Media Group Manager
Sanoma B2B
HS Visio tavoittaa kohderyhmän heitä kiinnostavassa ympäristössä
”Vuoden 2021 keväällä aloittanut HS Visio on tuonut talousjournalismiin uusia tuulia. HS Visio on houkutellut laadukkaiden sisältöjensä pariin hyvin alle 45-vuotiaita HS-tilaajia, ja samaan aikaan markkinoijat ovat nähneet HS Vision mediaympäristössä vahvaa potentiaalia.
Alustasta riippumaton, tarkasti kohderyhmälle suunnattu HS Vision sisältö on tehokas kanava halutun yleisön tavoittamiseen heitä kiinnostavassa ympäristössä. Markkinoijat tavoittavat HS Vision avulla laajasti päättäjät, talous- ja teknologia-alan ammattilaiset sekä näistä aiheista kiinnostuneet suomalaiset.
HS Visio on kiinnostava erityisesti autotoimialan, pankki- ja finanssitoimialan ja teknologiatoimialan asiakkaille.”
Leena Örn
Media Group Manager
Sanoma B2B
Natiivimainonta vahvistaa viestin uskottavuutta
”Sanoman tuttu ja turvallinen mediaympäristö tarjoaa markkinoijille paljon erilaisia mahdollisuuksia sisältöjen hyödyntämiseen ja auttaa saamaan viestin kuuluville juuri oikeassa ympäristössä.
Natiivimainonnan avulla markkinoijat tavoittavat ihmiset siellä, missä he jo valmiiksi viihtyvät ja kuluttavat sisältöjä. Luotettava mediaympäristö lisää myös natiivimainonnan tehokkuutta.
Natiivi sopii todella moneen tarpeeseen. Natiivimainonnan avulla voi avata ymmärrettävästi monimutkaisia asioita ja palveluita tai viestiä vaikuttavasti vaikka vastuullisuusteoista. Lukijat ovat kiinnostuneita arkea helpottavista vinkeistä. Korona-aikana reseptiikalla on tarjottu runsaasti ideoita kotikokeille. HS Visio on kiinnostanut mediaympäristönä teknologia-alan, kuten kuulokkeiden, älypuhelimien ja älykellojen mainostajia. Diginatiivin rinnalla myös printtinatiivi on alkanut jälleen ilahduttavasti kiinnostaa markkinoijia.
Myös kontekstin merkitys mainonnassa on kasvanut. Esimerkiksi Helsingin Sanomien Koti-osion asuntojournalismi on oiva vaihtoehto esimerkiksi kodin puhdistusaineiden tai remontointitarvikkeiden mainontaan.”
Juha Heikkilä
myyntiryhmän päällikkö
Sanoma Markkinointi Routa
Alueelliset tuotteistukset palvelevat paikallista mainostajaa
”Olemme tuoneet uusia tuotteistuksia sekä printtiin että digiin palvelemaan paikallisia mainostajia myös alueellisesti. Helsingin Sanomissa torstaisin ilmestyvä Aluemarkkinat tarjoaa vahvaa ja jatkuvaa näkyvyyttä oman alueensa mainostajille aluepainosten kautta.
Päivittäin ilmestyvä alueellinen Kauppapaikka noudattaa samaa alueellista jakoa. Molemmat ovat tehokkaita, myös pienemmille mainostajille soveltuvia mainospaikkoja, jotka tavoittavat alueen asukkaat ennen päivän ostopäätöstä.
Kauppapaikan ja Aluemarkkinat-markkinapaikan ostajalle tarjoamme mahdollisuuden laajentaa kampanjan peittoa ja toimivuutta näyttöperusteisen Tuotenosto-mainosformaatin avulla.”
Juha Virta
Client Manager
Sanoma B2B
Aluemedia on paikallisen mainostajan kumppani
”Sanoman aluemediat on merkityksellisiä lukijoille. Alueen oma media koetaan läheiseksi, ja oman paikkakunnan uutiset kiinnostavat erityisesti. Mainostajan kannalta paikallisuus mahdollistaa juuri oman markkina-alueen kuluttajien tavoittamisen. Alueelliset mediat pitävät paikallisten yritysten, yhteisöjen ja ihmisten puolta.”
Katso myös:
Miltä näyttää suomalaisen uutismedian tulevaisuus?
Säilyykö luottamus uutismediaan? Kiinnostavatko uutiset Z-sukupolvea? Pysyykö kotimainen media kiinnostavana mainosalustana? Väheneekö kirjoitetun sisällön merkitys? Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi ottaa kantaa uutismediaa koskeviin myytteihin.
Pikaopas kustannustehokkaaseen mainontaan
Kun mainonnan budjetti on rajallinen, täytyy osata valita ne oikeat ja parhaiten toimivat ratkaisut. Pienemmälläkin panostuksella on mahdollista tehdä tehokas ja toimiva kampanja.
Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä yli miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa
Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.
Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2024
Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!
Natiivimainonnassa yhdistyvät luotettava mediaympäristö ja laadukas sisältö
Lukijoiden luottamus velvoittaa tuottamaan laadukasta kaupallista sisältöä, kirjoittaa Content Strategist Susanne Ropponen.
DNA:n joulukampanjaa tähdittää vuoden kovin käärijä
Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Marraskuun Kuukauden kamppis on innostunutta palautetta saanut DNA Apuri feat. Lahjakäärijä.