Vaikuttava monikanavainen kampanja toi erinomaisia myynnillisiä tuloksia

Case Clarins artikkelikuva

Clarins-kosmetiikkabrändi tavoitti onnistuneesti kohderyhmänsä Me Naiset -tuoteperheen kautta.

Berner Oy halusi tavoittaa monikanavaisella Clarins-kosmetiikkamerkin kampanjallaan mahdollisimman paljon uusia kuluttajia eri kanavien kautta.

”Lisäksi tavoitteenamme oli raikastaa brändin mielikuvaa ja imagoa. Kampanjan vaikuttavuus kasvaa, kun kuulet siitä radiossa, näet printissä, digissä, somessa ja brändin omissa asiakaskanavissa. Digitaaliset kanavat tavoittavat nuorempia kuluttajia, ja kokeilimme rohkeasti radiota, mikä on selektiivisen kosmetiikan osalta poikkeuksellinen valinta”, kertoo Brand Manager Tanja Hovi Berneriltä.

Category Manager Kirsikka Nyqvistin mukaan mediavalinnoilla haettiin yllätyksellisyyttä.

”Kokonaisuus sopii hyvin kampanjaamme. Olemme erittäin tyytyväisiä. Emme pelkästään kaupallisiin tunnuslukuihin ja tuloksiin vaan siihen, miten brändi on kehittynyt kuluttajien mielissä.”

Näkyvyys oli tavoitteiden mukainen.

”Joissain kanavissa päästiin jopa yli tavoitteen. Oma tavoitteemme oli kaupallistamisessa, jossa onnistuttiin huikean hyvin”, Tanja Hovi kertoo.

Kampanjassa oli vahva ohjaus Bernerin kahden ison asiakkaan, Sokoksen ja Stockmannin, sivuille. Asiakkaille toteutettiin artikkelisisältöä, josta kuluttajat ohjattiin sujuvasti verkkokauppaostoksille. Myymälöissä oli samanaikaisesti käynnissä brändin tapahtumaviikot.

”Kun tarkastellaan koko viime vuotta, niin kampanja-aika erottui myynnillisesti ja klikkausten osalta. Suurin tavoite oli saada kuluttajat tutustumaan tuotteisiin ja saada kiinnostus brändiä kohtaan heräämään. Siinä onnistuimme äärimmäisen hyvin: kuluttajat löysivät myymälään ja tuotteiden pariin kampanjan aikana. Kaupallisesta onnistumisesta kertovat kaksinumeroiset kehitysluvut”, Hovi sanoo.

Tanja Hovi pitää Sanoman vahvuutena monikanavaisuutta.

”Asiakkaan näkökulmasta on helppo asioida. Kampanjassa yhdistettiin todella hienosti monet kanavat. Asiakkaan tarpeet ja toiveet kuultiin, ja niihin haluttiin vahvasti vastata.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kamppis HSL.jpg

Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. HSL:n kampanja tarttui oivaltavasti ajankohtaiseen aiheeseen, polttoaineen hinnan nousuun.
Audio & radio
Digiratkaisut
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä
Klaus Flaming artikkelikuva

Radion tekijät: Klaus Flaming

Sanoman radiot kätkevät sisäänsä monenlaisia persoonia. Tutustumme heihin jatkossa paremmin. Seuraavana vuorossa on mies, joka on vuosien saatossa asettanut suomalaisen musiikkijournalismin standardit korkealle vaalien samalla esimerkillisesti oikeakielisyyttä.
Audio & radio
Radion tekijät: Klaus Flaming