Vaikuttava monikanavainen kampanja toi erinomaisia myynnillisiä tuloksia

Case Clarins artikkelikuva

Clarins-kosmetiikkabrändi tavoitti onnistuneesti kohderyhmänsä Me Naiset -tuoteperheen kautta.

Berner Oy halusi tavoittaa monikanavaisella Clarins-kosmetiikkamerkin kampanjallaan mahdollisimman paljon uusia kuluttajia eri kanavien kautta.

”Lisäksi tavoitteenamme oli raikastaa brändin mielikuvaa ja imagoa. Kampanjan vaikuttavuus kasvaa, kun kuulet siitä radiossa, näet printissä, digissä, somessa ja brändin omissa asiakaskanavissa. Digitaaliset kanavat tavoittavat nuorempia kuluttajia, ja kokeilimme rohkeasti radiota, mikä on selektiivisen kosmetiikan osalta poikkeuksellinen valinta”, kertoo Brand Manager Tanja Hovi Berneriltä.

Category Manager Kirsikka Nyqvistin mukaan mediavalinnoilla haettiin yllätyksellisyyttä.

”Kokonaisuus sopii hyvin kampanjaamme. Olemme erittäin tyytyväisiä. Emme pelkästään kaupallisiin tunnuslukuihin ja tuloksiin vaan siihen, miten brändi on kehittynyt kuluttajien mielissä.”

Näkyvyys oli tavoitteiden mukainen.

”Joissain kanavissa päästiin jopa yli tavoitteen. Oma tavoitteemme oli kaupallistamisessa, jossa onnistuttiin huikean hyvin”, Tanja Hovi kertoo.

Kampanjassa oli vahva ohjaus Bernerin kahden ison asiakkaan, Sokoksen ja Stockmannin, sivuille. Asiakkaille toteutettiin artikkelisisältöä, josta kuluttajat ohjattiin sujuvasti verkkokauppaostoksille. Myymälöissä oli samanaikaisesti käynnissä brändin tapahtumaviikot.

”Kun tarkastellaan koko viime vuotta, niin kampanja-aika erottui myynnillisesti ja klikkausten osalta. Suurin tavoite oli saada kuluttajat tutustumaan tuotteisiin ja saada kiinnostus brändiä kohtaan heräämään. Siinä onnistuimme äärimmäisen hyvin: kuluttajat löysivät myymälään ja tuotteiden pariin kampanjan aikana. Kaupallisesta onnistumisesta kertovat kaksinumeroiset kehitysluvut”, Hovi sanoo.

Tanja Hovi pitää Sanoman vahvuutena monikanavaisuutta.

”Asiakkaan näkökulmasta on helppo asioida. Kampanjassa yhdistettiin todella hienosti monet kanavat. Asiakkaan tarpeet ja toiveet kuultiin, ja niihin haluttiin vahvasti vastata.”

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin

Liittyvät artikkelit
Kim Sainio artikkelikuva

Radion tekijät: Kim Sainio

Monen radiojuontajan tie vie urallaan myös television puolelle. Nimenomaan tässä järjestyksessä. Poikkeus vahvistaa säännön, sillä tällä kertaa esiteltävä oleva juontaja on kulkenut urapolkunsa päinvastaiseen suuntaan.
Audio & radio
Radion tekijät: Kim Sainio