Kotimaista digimainontaa voi ostaa nyt itse verkosta

Ad Manager artikkelikuva

Sanoma on lanseerannut digimainonnan itseostokanava Ad Managerin. Kehityspäällikkö Aapi von Creutlein kertoo, mikä Sanoma Ad Manager on ja mitä etuja palvelu tuo.

Mikä Sanoma Ad Manager on?

Sanoma Ad Manager on uusi työkalu, jonka kautta digimainonnan ostaminen Sanomalta on nopeaa ja helppoa.

Miksi Sanoma Ad Manager on kehitetty?

Haluamme tehdä oman osamme talouskasvun eteen auttamalla yrityksiä menestymään ja saamaan uusia asiakkaita. Sanoma Ad Managerissa on tuotu tulospohjaisesti hinnoitellut digimainonnan formaatit kaikkien ulottuville.

Palvelumme on kotimainen ja mediaympäristöltään turvallinen vaihtoehto kansainvälisille digimainonnan jäteille. Toisin kuin rapakon toisella puolella, me rakennamme palvelua vain mainostajille, joiden kohdemarkkina on Suomessa.

Mitä etuja Sanoma Ad Manager tuo?

Sanoma Ad Managerilla yritykset saavat viestinsä valtakunnan etusivulle, sillä Sanoman display-mainonnan verkosto tavoittaa 3,2 miljoonaa suomalaista viikoittain. Mediaympäristöllä on iso merkitys mainonnan huomaamiseen ja sen vaikuttavuuteen. Sanoma Ad Manageria käyttämällä mainostaja voi olla varma, että mainos näkyy vain hyvässä ja turvallisessa seurassa.

Mainokset näkyvät siellä, missä ne toimivat parhaiten, ja mainostaja maksaa vain toteutuneista klikkauksista. Tämän ansiosta tehokkaiden kampanjoiden luominen on mahdollista pienemmälläkin budjetilla.

Lisäksi Sanoma Ad Managerissa kampanjan koko prosessi suunnittelusta mainoksen luontiin ja tulosten seurantaan on samassa osoitteessa.

Mitä palvelu tällä hetkellä tarjoaa?

Aluksi keskitymme tarjoamaan tulospohjaista, alueellisesti kohdennettua mainontaa pienille ja keskisuurille yrityksille. Mediatoimistoille on tarjolla oma käyttöliittymä Ad Manageriin.

Palvelusta voi tällä hetkellä ostaa kolmea klikkihinnoiteltua tuotetta, jotka ovat Tuotenosto, Somenosto ja Somenosto karusellikuvalla. Alueellisen kohdennuksen lisäksi tällä hetkellä on mahdollista käyttää toista mainostajan valitsemaa kohdennusta, esimerkiksi ikäkohdennusta tai kohdennusta kiinnostuksen kohteiden mukaan.

Palvelun valikoima tulee laajenemaan, ja kutsummekin asiakkaat mukaan tuotekehitykseen. Lupaamme huomioida jokaisen palautteen ja kehitysidean. Kehitämme palvelua kotimaisille mainostajille ja kuuntelemme asiakkaidemme ideoita ja toiveita tarkalla korvalla.

Sanoma Ad Manager lupaa ”nopean ja helpon tavan tavoittaa asiakkaasi” – mitä se käytännössä tarkoittaa?

Sanoma Ad Managerin käyttö ei vaadi aikaisempaa kokemusta mainonnan ostamisesta. Palvelu auttaa käyttäjää jokaisen vaiheen läpi aina tavoitteen asettamisesta mainoksen luontiin. Sanoma Ad Manager on auki 24 tuntia vuorokaudessa, joten sitä voi käyttää missä ja milloin vain.

Mainosformaateissa voi hyödyntää samantyyppisiä materiaaleja kuin sosiaalisen median mainonnassa, joten kokonaan uusia aineistoja ei välttämättä tarvitse lähteä tuottamaan. Mainosta kootessa pääsee heti näkemään, millaiselta valmis mainos näyttää.

Miten palveluun rekisteröidytään?

Palveluun rekisteröityminen ei maksa mitään ja se tapahtuu suomalaisella y-tunnuksella osoitteessa www.admanager.fi.

Kerro vinkkisi siitä, miten Ad Manageria kannattaa hyödyntää.

Suosittelen kokeilemaan Sanoma Ad Manageria taktiseen mainontaan, jossa tavoitellaan asiakkaita omalle sivustolle. Lisäksi display-mainonta on oiva keino rohkaista kohderyhmää vierailemaan kivijalassa tuomalla mainosviestiksi myymälään aktivoiva tarjous.

Liittyvät artikkelit
Naomi ja Wanda Holopainen artikkelikuva

Tulevaisuuden maailma luodaan tänään

Sosiaalisen vastuun tulisi olla osa yrityksen kokonaisvaltaista toimintaa eikä yksittäisiä markkinointitekoja, korostavat Ataá Agencyn Wanda ja Naomi Holopainen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Tulevaisuuden maailma luodaan tänään
Markus Nieminen artikkelikuva

Kasvua taantumassa

Kasvu taantumassa kuulostaa hullulta ajatukselta. Sitä se ei kuitenkaan ole. Jos tutkitaan markkinoinnin historiaa ja tieteellisesti todistettuja faktoja, voidaan todeta että kyse ei ole hulluudesta ollenkaan, kirjoittaa TBWA:n Markus Nieminen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Kasvua taantumassa