Sanoma vie urheilusponsoroinnin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuudet uudelle tasolle

Anu Helin ja Simge Arikan artikkelikuva

Urheilusponsorointia Sanomalle on tullut käynnistämään Anu Helin, ja kumppanuuksista artistien ja tähtivaikuttajien kanssa vastaa Simge Arikan.

Sponsorointi on Suomessa vuositasolla noin 260 miljoonan euron liiketoimintaa, ja sponsorointia strategisesti tärkeänä pitäviä yrityksiä on enemmän kuin koskaan. Sponsor Insightin Sponsorointibarometri-tutkimuksen mukaan 86 % brändeistä uskoo sponsorointiin käyttämiensä eurojen pysyvän ennallaan tai jopa kasvavan tulevina vuosina. 

”Suomen suurimpiin tapahtumajärjestäjiin kuuluvalle Sanomalle sponsorointi on luonnollinen askel kumppanuuksien syventämisessä”, kertoo sponsorointitiimiä vetävä, Sanoman tapahtuminen kaupallisista kumppanuuksista vastaava Business Manager Jari Rask.     

”Sanoma tuntee suomalaiset paremmin kuin kukaan. Meillä on mieletön määrä dataa, jota voimme hyödyntää sponsoreiden ja kohteiden matching-työssä sekä mediaratkaisut, joiden avulla osapuolet saavat parhaat tehot kumppanuudestaan irti. Kehitämme aktiivisesti myös nykyisiä ROMI-mallinnustyökalujamme vastaamaan sponsoroinnin tarpeisiin, jolloin asiakkaamme voivat aktiivisesti seurata ja optimoida tekemistään. Ensivaiheessa portfoliomme tulee muodostumaan tapahtumista, urheilusta, tähdistä sekä elokuvista”, Rask jatkaa.

Sponsorointitiimissä on aloittanut helmikuussa kaksi Brand Partnership Manageria. Urheilusponsorointia Sanomalle on tullut käynnistämään Anu Helin, joka siirtyi tiimiin Olympiakomitean liiketoimintajohtajan paikalta. Kumppanuuksista artistien ja tähtivaikuttajien kanssa vastaa Simge Arikan, jolla on pitkä tausta isojen brändien, kuten Red Bullin ja Nike Europen, organisaatioista. 

”Sanoma on eri medioidensa kautta suomalaisen urheilun koti. Meille on tärkeää, että kotimainen urheilu voi hyvin nyt ja tulevaisuudessa. Siksi onkin luontevaa, että nyt myös sponsoroinnin avulla voimme tuoda brändit ja sportin yhteen. Urheilu sponsoroinnin kohteena mahdollistaa brändin liittymisen esimerkiksi urheilun tuottamiin suuriin tunteisiin tai vaikkapa monipuolisesti hyvinvointiin ja liikuntaan elämäntapana. Tulemme jatkossa kehittämään jo ennestään laajaa ja monimuotoista urheiluportfoliotamme palvelemaan entistä paremmin eri osapuolien tarpeita”, Anu Helin sanoo. 

”Olen todella innoissani, että saan olla Sanomalla mukana rakentamassa tähtien ja brändien välistä yhteistyötä. Olipa kyseessä sitten Nelonen Media tai levy-yhtiömme Kaiku, niin autamme osapuolia löytämään yhteen ja hyödyntämään yhteistyötä monipuolisesti. Näen, että kumppanuuksia rakentaessa on tärkeää lähteä liikkeelle siitä miksi jotain tehdään. Yhteinen arvomaailma ja visio luo vahvan pohjan pitkäjänteiselle ja merkitykselliselle kumppanuudelle”, Simge Arikan toteaa.

Kiinnostuitko sponsoroinnista tai vaikuttajayhteistyöstä? Ota yhteyttä!

Simge Arikan
044 9706870

Anu Helin
050 3567234

Jari Rask
040 0551112

Liittyvät artikkelit
Tiina Hosiokoski artikkelikuva

Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteet

Organisaatiot viestivät vahvasti erilaisista vastuullisuustavoitteistaan. Tavoitteet ovat tärkeitä, mutta ennen kaikkea tarvitsemme tekoja, jotka johtavat tavoitteisiin. Brändin rakentamisen ja viestinnän näkökulmasta pelkillä tavoitteilla on enää vaikea erottua. Ja erottautumistahan me haluamme, kirjoittaa SEKin Tiina Hoisiokoski.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Vieraskynä
Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteet
Johanna Widomski artikkeli

Ruokakaupan hyllyltä verkkokaupan ostoskoriin

Johanna Widomski kertoi Kasvua verkkokaupasta -webinaarissa, miten Fazer vastaa digitaalisen kaupankäynnin kasvuun ja etsii tietään suoraan kuluttajasuhteeseen.
Digiratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
Ruokakaupan hyllyltä verkkokaupan ostoskoriin