Tarinan voima – Suomen rakastetuimman suklaan brändiuudistuksessa liikkuvalla kuvalla on keskeinen rooli

Fazerin Sininen haluaa lisätä 100-vuotiskampanjallaan kiltteyden määrää maailmassa.

Fazerin Sininen, Suomen rakastetuin makeinen ja yksi tunnetuimmista brändeistä, täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlavuonna Fazer haastaa levittämään hyvää mieltä pienillä ystävällisyyden eleillä.

”Teimme vuonna 2021 brändiuudistuksen, jonka yhteydessä kirkastimme Karl Fazer -brändin ydintä ja nostimme brändin syntytarinan vahvemmin osaksi bränditekemistä. Fazerin Sininen syntyi vuonna 1922 ystävänpalveluksesta kiitoksena saadusta reseptistä. Tämä ilmentää ajatusta hyvästä teosta, joka jatkaa antamistaan, sillä vielä tänäkin päivänä rakastettu Sininen valmistetaan saman reseptin mukaisesti. Juhlavuosi huipentuu syksyllä starttaavaan Kiltteys-kampanjaan, jonka idea syntyi yhteistyössä mainostoimistomme SEK & Greyn kanssa. Tahdo hyvää, jaa Sininen hetki on Karl Fazer -brändin ydintä, josta myös 100-vuotiskampanjamme kertoo. Kiltteys synnyttää kiltteyttä ja haluamme kampanjan kautta lisätä hyviä tekoja ja sitä kautta kiltteyden määrää maailmassa”, kertoo Fazer Makeisten markkinointijohtaja Anne Repo.

Juhlavuosi käynnistyi Fazerin Sinisen oman postimerkin julkaisulla. Loppuvuoden kampanjanäkyvyys tulee olemaan monikanavainen. Mukana ovat liikkuvan kuvan alustat lineaarisesta TV:stä sosiaaliseen mediaan ja ulkomainontaan. Lisäksi kampanja jalkautuu näyttävästi myös myymälöihin ja Fazerin omiin kanaviin.

Fazerin Sinisen uusi brändifilmi on ohjaaja Zaida Bergrothin käsialaa. Anne Repo pitää liikkuvan kuvan ja audion vahvuuksina tarinankerrontaa, tunnelman luontia ja tunteiden välittämistä.

”Tunnetut brändielementtimme nousevat toteutuksessa hyvin esille. Saimme jo viime vuonna ihmisiltä viestiä, että huomaammehan Fazerin Sinisen täyttävän sata vuotta. Tämä kertoo siitä, miten ihmisiä kiinnostaa Karl Fazerin tarina ja kuinka tärkeä osa se on suomalaista identiteettiä”, Repo sanoo.

Mediaympäristöllä on Revon mukaan vahva vaikutus brändin imagoon ja mainonnan tehokkuuteen.  Sanoman vahvuuksina hän pitää monikanavaisuutta, tavoittavuutta ja luotettavuutta.  

”Mediaympäristöllä on iso merkitys siihen, millaista kohderyhmää tavoittelemme, millaisella sisällöllä sen teemme ja missä kontekstissa ja hetkessä haluamme kuluttajat kohdata. Mediaympäristön valinnassa pohdimme myös tarkkaan, miten media soveltuu kampanjan sanomaan, millaiset tarinankerronnalliset keinot ovat käytössä ja miten luovan toteutuksen ja median yhteensovittaminen onnistuu”, Repo sanoo.

 

Suomen rakastetuimman suklaan brändiuudistuksessa liikkuvalla kuvalla on keskeinen rooli. Mainonta huomataan, tarina koskettaa ja audioidentiteettiä, ikivihreää tunnusmelodiaa, rakastetaan. Samaa lumovoimaa edellytämme mediakumppaniltamme. Siksi Suomen suurin viihdetalo, Sanoma.”

Anne Repo, markkinointijohtaja, Fazer Makeiset

Katso myös: 

Avaa ovi Suomen suurimpaan viihdetaloon

Liittyvät artikkelit
Kim Sainio artikkelikuva

Radion tekijät: Kim Sainio

Monen radiojuontajan tie vie urallaan myös television puolelle. Nimenomaan tässä järjestyksessä. Poikkeus vahvistaa säännön, sillä tällä kertaa esiteltävä oleva juontaja on kulkenut urapolkunsa päinvastaiseen suuntaan.
Audio & radio
Radion tekijät: Kim Sainio
Mirko Baas artikkelikuva

Valovoimisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia

Ohjelman pitää herättää tunnetta. Tunne voi olla iloa, surua, onnellisuutta tai vaikkapa kateutta, mutta sitä pitää löytyä, jotta katsoja palaa yhä uudestaan sisällön pariin, kirjoittaa Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
TV & video
Valovoimisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia
Kevään 2023 ohjelmisto artikkelikuva

Sanoma TV:n kevään 2023 tv-ohjelmistossa on luvassa monipuolinen kattaus uutuuksia ja vanhoja suosikkeja

Nelosen kevään ohjelmiston valovoimaisia tähtiä ovat mm. ensimmäisen täysin oman ohjelmansa Neloselle tuova Christoffer Strandberg sekä Haluatko miljonääriksi? -visailun lisäksi toisenkin ohjelman puikkoihin hyppäävä Antti Holma. Antti juontaa keväällä uutta Mestarileipurit-kilpailua.
TV & video
Sanoma TV:n kevään 2023 tv-ohjelmistossa on luvassa monipuolinen kattaus uutuuksia ja vanhoja suosikkeja