Tarinan voima – Suomen rakastetuimman suklaan brändiuudistuksessa liikkuvalla kuvalla on keskeinen rooli

Fazerin Sininen haluaa lisätä 100-vuotiskampanjallaan kiltteyden määrää maailmassa.

Fazerin Sininen, Suomen rakastetuin makeinen ja yksi tunnetuimmista brändeistä, täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlavuonna Fazer haastaa levittämään hyvää mieltä pienillä ystävällisyyden eleillä.

”Teimme vuonna 2021 brändiuudistuksen, jonka yhteydessä kirkastimme Karl Fazer -brändin ydintä ja nostimme brändin syntytarinan vahvemmin osaksi bränditekemistä. Fazerin Sininen syntyi vuonna 1922 ystävänpalveluksesta kiitoksena saadusta reseptistä. Tämä ilmentää ajatusta hyvästä teosta, joka jatkaa antamistaan, sillä vielä tänäkin päivänä rakastettu Sininen valmistetaan saman reseptin mukaisesti. Juhlavuosi huipentuu syksyllä starttaavaan Kiltteys-kampanjaan, jonka idea syntyi yhteistyössä mainostoimistomme SEK & Greyn kanssa. Tahdo hyvää, jaa Sininen hetki on Karl Fazer -brändin ydintä, josta myös 100-vuotiskampanjamme kertoo. Kiltteys synnyttää kiltteyttä ja haluamme kampanjan kautta lisätä hyviä tekoja ja sitä kautta kiltteyden määrää maailmassa”, kertoo Fazer Makeisten markkinointijohtaja Anne Repo.

Juhlavuosi käynnistyi Fazerin Sinisen oman postimerkin julkaisulla. Loppuvuoden kampanjanäkyvyys tulee olemaan monikanavainen. Mukana ovat liikkuvan kuvan alustat lineaarisesta TV:stä sosiaaliseen mediaan ja ulkomainontaan. Lisäksi kampanja jalkautuu näyttävästi myös myymälöihin ja Fazerin omiin kanaviin.

Fazerin Sinisen uusi brändifilmi on ohjaaja Zaida Bergrothin käsialaa. Anne Repo pitää liikkuvan kuvan ja audion vahvuuksina tarinankerrontaa, tunnelman luontia ja tunteiden välittämistä.

”Tunnetut brändielementtimme nousevat toteutuksessa hyvin esille. Saimme jo viime vuonna ihmisiltä viestiä, että huomaammehan Fazerin Sinisen täyttävän sata vuotta. Tämä kertoo siitä, miten ihmisiä kiinnostaa Karl Fazerin tarina ja kuinka tärkeä osa se on suomalaista identiteettiä”, Repo sanoo.

Mediaympäristöllä on Revon mukaan vahva vaikutus brändin imagoon ja mainonnan tehokkuuteen.  Sanoman vahvuuksina hän pitää monikanavaisuutta, tavoittavuutta ja luotettavuutta.  

”Mediaympäristöllä on iso merkitys siihen, millaista kohderyhmää tavoittelemme, millaisella sisällöllä sen teemme ja missä kontekstissa ja hetkessä haluamme kuluttajat kohdata. Mediaympäristön valinnassa pohdimme myös tarkkaan, miten media soveltuu kampanjan sanomaan, millaiset tarinankerronnalliset keinot ovat käytössä ja miten luovan toteutuksen ja median yhteensovittaminen onnistuu”, Repo sanoo.

 

Suomen rakastetuimman suklaan brändiuudistuksessa liikkuvalla kuvalla on keskeinen rooli. Mainonta huomataan, tarina koskettaa ja audioidentiteettiä, ikivihreää tunnusmelodiaa, rakastetaan. Samaa lumovoimaa edellytämme mediakumppaniltamme. Siksi Suomen suurin viihdetalo, Sanoma.”

Anne Repo, markkinointijohtaja, Fazer Makeiset

Katso myös: 

Avaa ovi Suomen suurimpaan viihdetaloon

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kamppis HSL.jpg

Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. HSL:n kampanja tarttui oivaltavasti ajankohtaiseen aiheeseen, polttoaineen hinnan nousuun.
Audio & radio
Digiratkaisut
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä
Klaus Flaming artikkelikuva

Radion tekijät: Klaus Flaming

Sanoman radiot kätkevät sisäänsä monenlaisia persoonia. Tutustumme heihin jatkossa paremmin. Seuraavana vuorossa on mies, joka on vuosien saatossa asettanut suomalaisen musiikkijournalismin standardit korkealle vaalien samalla esimerkillisesti oikeakielisyyttä.
Audio & radio
Radion tekijät: Klaus Flaming