Suomen halutuin kesätyö keräsi huikean kävijämäärän

Case Oikotie Suomipopin kesätähti artikkelikuva

Radio Suomipop etsi viime kesänä yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle. Yksinoikeudella Oikotiellä julkaistu Kesätähden työpaikkailmoitus keräsi yhteensä 64 870 kävijää, mikä on Oikotien kaikkien aikojen ennätys yksittäiselle ilmoitukselle.

”Ensisijaisena tavoitteenamme oli lisätä kävijöitä palveluumme. Kampanja tuki meitä myös brändimielikuvallisesti ja oli jotain uutta, jota emme vielä ole kokeilleet. Haluamme kasvattaa top-of-mind-asemaamme ja pysyä kuluttajien mielessä”, kertoo Schibsted Suomen markkinointijohtaja Kati Saarela.

”Ilmoitus selkeästi toimi ja kiinnosti kävijöitä. Kesätähden pesti oli erilainen tapa päästä testaamaan, olisiko radiojuontajan työ itselle sopiva”, toteaa Campaign and Performance Manager Suvi Airaksinen.

Kesätähti kiinnosti myös mediaa. Myös some kävi kuumana.

”Kokonaisuus on tosi onnistunut, kun ilmoitus saa ennätyksellisen kävijämäärän, ansaittua mediaa ja huikean kovan huomioarvon”, Saarela kertoo.

Kolmen viikon pituinen kampanja toi kesätöiden hakusesonkiin Oikotien tarvitseman näkyvyyden. Suomipopille on haettu kesätähteä jälleen ensi kesäksi. Tällä kertaa oli kyseessä tiiviimpi kahden viikon kampanja, ja ilmoituksen kävijämäärissä päästiin viimevuotiselle tasolle lyhyempi kampanja-aika huomioiden.

Oikotiellä on Sanoman kanssa jatkuva yhteistyö, mikä tekee Saarelan mukaan ideoinnista hedelmällisempää.

”Olemme paremmin perillä tarjolla olevista mahdollisuuksista ja niistä lainalaisuuksista, jotka ovat meille toimivia. Säännöllisyys ja jatkuvuus ovat meille olennainen juttu.”

Oikotien markkinoinnissa kokeillaan mielellään kaikkea uutta.

”Ideoita tulee pyydettäessä ja myös pyytämättä, jos mielessä on jokin meille sopiva ehdotus. Sanomalla mietitään jatkuvasti ratkaisuja tavoitteisiimme”, Airaksinen sanoo. 

Suvi Airaksinen ja Kati Saarela pitävät kampanjoissa tärkeänä tavoittavuutta ja monikanavaisuutta.

”Tärkeätä on myös arvostetut brändit ja luotettava mediaympäristö. Sanoman kanssa ei tarvitse olla huolissaan siitä, että mainonta näkyy epäsopivassa ympäristössä”, Airaksinen summaa.

"Oli hienoa päästä tekemään jotain aivan uutta ja kumpaakin osapuolta selkeästi hyödyttävää yhteistyötä, jonka tulokset puhuvat puolestaan",  kommentoi Oikotien asiakkuudesta vastaava Client Manager Vesa Saarinen Sanomalta.

Tutustu kampanjaan  tarkemmin 

Kuva: Suvi Airaksinen, Vesa Saarinen ja Kati Saarela.

Olemme enemmän kuin mediatalo. Meiltä saat ylivoimaisen tavoittavuuden lisäksi palveluita, joilla selviät mutkista sujuvammin ja vältät varikkopysähdykset vaaratilanteiden jälkeen. Kumppanuus on strategiamme ydin ja haluamme olla kartturisi kaikissa tilanteissa.

Lue lisää

Liittyvät artikkelit
Laura Vähähyyppä artikkelikuva

Radion tekijät: Laura Vähähyyppä

Radio Rock on rockmusiikin pää-äänenkannattaja Suomessa. Tämä kuuluu ja näkyy kaikessa tekijöitä myöten. Radio Rockin illoissa operoiva Laura Vähähyyppä on hyvä esimerkki ihmisestä, joka elää ja hengittää rockmusiikkia.
Audio & radio
Radion tekijät: Laura Vähähyyppä
Case Bocuse dOr artikkelikuva

K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

Tähtikokkien Bocuse d’Or -tv-ohjelma ja siihen liittyvät monipuoliset sisällöt tavoittivat erittäin hyvin ruokasisällöistä kiinnostuneita.
Case
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Sisältömarkkinointi
TV & video
K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen
Krista Baars artikkelikuva

Radion tekijät: Krista Baars

Sanoman radioilta on esittelyvuorossa radioiden kirjaimellisesti korkealentoisin persoona, sillä hänellä on takanaan 20-vuotinen ura lentoemäntänä.
Audio & radio
Radion tekijät: Krista Baars