Suomen halutuin kesätyö keräsi huikean kävijämäärän

Case Oikotie Suomipopin kesätähti artikkelikuva

Radio Suomipop etsi viime kesänä yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle. Yksinoikeudella Oikotiellä julkaistu Kesätähden työpaikkailmoitus keräsi yhteensä 64 870 kävijää, mikä on Oikotien kaikkien aikojen ennätys yksittäiselle ilmoitukselle.

”Ensisijaisena tavoitteenamme oli lisätä kävijöitä palveluumme. Kampanja tuki meitä myös brändimielikuvallisesti ja oli jotain uutta, jota emme vielä ole kokeilleet. Haluamme kasvattaa top-of-mind-asemaamme ja pysyä kuluttajien mielessä”, kertoo Schibsted Suomen markkinointijohtaja Kati Saarela.

”Ilmoitus selkeästi toimi ja kiinnosti kävijöitä. Kesätähden pesti oli erilainen tapa päästä testaamaan, olisiko radiojuontajan työ itselle sopiva”, toteaa Campaign and Performance Manager Suvi Airaksinen.

Kesätähti kiinnosti myös mediaa. Myös some kävi kuumana.

”Kokonaisuus on tosi onnistunut, kun ilmoitus saa ennätyksellisen kävijämäärän, ansaittua mediaa ja huikean kovan huomioarvon”, Saarela kertoo.

Kolmen viikon pituinen kampanja toi kesätöiden hakusesonkiin Oikotien tarvitseman näkyvyyden. Suomipopille on haettu kesätähteä jälleen ensi kesäksi. Tällä kertaa oli kyseessä tiiviimpi kahden viikon kampanja, ja ilmoituksen kävijämäärissä päästiin viimevuotiselle tasolle lyhyempi kampanja-aika huomioiden.

Oikotiellä on Sanoman kanssa jatkuva yhteistyö, mikä tekee Saarelan mukaan ideoinnista hedelmällisempää.

”Olemme paremmin perillä tarjolla olevista mahdollisuuksista ja niistä lainalaisuuksista, jotka ovat meille toimivia. Säännöllisyys ja jatkuvuus ovat meille olennainen juttu.”

Oikotien markkinoinnissa kokeillaan mielellään kaikkea uutta.

”Ideoita tulee pyydettäessä ja myös pyytämättä, jos mielessä on jokin meille sopiva ehdotus. Sanomalla mietitään jatkuvasti ratkaisuja tavoitteisiimme”, Airaksinen sanoo. 

Suvi Airaksinen ja Kati Saarela pitävät kampanjoissa tärkeänä tavoittavuutta ja monikanavaisuutta.

”Tärkeätä on myös arvostetut brändit ja luotettava mediaympäristö. Sanoman kanssa ei tarvitse olla huolissaan siitä, että mainonta näkyy epäsopivassa ympäristössä”, Airaksinen summaa.

"Oli hienoa päästä tekemään jotain aivan uutta ja kumpaakin osapuolta selkeästi hyödyttävää yhteistyötä, jonka tulokset puhuvat puolestaan",  kommentoi Oikotien asiakkuudesta vastaava Client Manager Vesa Saarinen Sanomalta.

Tutustu kampanjaan  tarkemmin 

Kuva: Suvi Airaksinen, Vesa Saarinen ja Kati Saarela.

Olemme enemmän kuin mediatalo. Meiltä saat ylivoimaisen tavoittavuuden lisäksi palveluita, joilla selviät mutkista sujuvammin ja vältät varikkopysähdykset vaaratilanteiden jälkeen. Kumppanuus on strategiamme ydin ja haluamme olla kartturisi kaikissa tilanteissa.

Lue lisää

Liittyvät artikkelit
Susanne Ropponen artikkelikuva

Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet

Natiivimainonta on vakiinnuttanut paikkansa vaikuttavana ja tehokkaana mainonnan ja markkinointiviestinnän muotona, kirjoittaa Susanne Ropponen.
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Omakynä
Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet
Kuukauden kamppis HSL.jpg

Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. HSL:n kampanja tarttui oivaltavasti ajankohtaiseen aiheeseen, polttoaineen hinnan nousuun.
Audio & radio
Digiratkaisut
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä
Klaus Flaming artikkelikuva

Radion tekijät: Klaus Flaming

Sanoman radiot kätkevät sisäänsä monenlaisia persoonia. Tutustumme heihin jatkossa paremmin. Seuraavana vuorossa on mies, joka on vuosien saatossa asettanut suomalaisen musiikkijournalismin standardit korkealle vaalien samalla esimerkillisesti oikeakielisyyttä.
Audio & radio
Radion tekijät: Klaus Flaming