Ruoka ja vastuullisuus parallax 1.jpg

Miten vastuullisuus näyttäytyy ruuan ostopäätöksissä?

Lataa maistiaiset ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

Vastuullisuus on yksi maailmanlaajuisista megatrendeistä, joka on kasvattanut suosiotaan koronan myötä.

”Kuluttajien arvot ovat muuttuneet radikaalisti yllättävän nopeassa ajassa. Muutos näkyy vahvasti myös ruuassa”, kertoo Consumer Insight Strategist Tiina Kosonen Sanomalta.

Sanoma on tehnyt laajaa vastuullisuuskarttatutkimusta yhdessä Franklyn kanssa. Tiina Kosonen tarjosi Vastuullinen elintarvikemarkkinointi -webinaarin puheenvuorossaan maistiaisia ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

”Vastuullisuus on valtaosalle suomalaisista vähintään melko tärkeää. Mielenkiintoista on, että suurin piirtein joka kolmannelle suomalaisille vastuullisuus on erittäin tärkeää sekä yhteiskunnallisesta että oman toiminnan ja yritysten toiminnan näkökulmasta.”

Vastuullisuus teemana nousee usein mediassa erityisesti nuoria aikuisia ja ylipäätään nuoria puhuttavaksi aihealueeksi.

”Mitä tarkemmin kohderyhmiä lähdetään purkamaan, alkaakin vaikuttaa siltä, että nuorten aikuisten kohdalla kiinnostus on nimenomaan kasvavaa. Varsinainen vastuullisuuden supersegmentti on profiililtaan ehkä vähän yllättäväkin”, Kosonen kertoo.  

Ketkä kuuluvat tähän vastuullisuuden supersegmenttiin? Mitä vastuullinen ruoka tarkoittaa suomalaisille?

Katso Vastuullinen elintarvikemarkkinointi -webinaari tallenteena

Tutustu vastuullisuussuosituksiin markkinointipäättäjille


Alta pääset lataamaan yhteenvedon ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

Liittyvät artikkelit
Naomi ja Wanda Holopainen artikkelikuva

Tulevaisuuden maailma luodaan tänään

Sosiaalisen vastuun tulisi olla osa yrityksen kokonaisvaltaista toimintaa eikä yksittäisiä markkinointitekoja, korostavat Ataá Agencyn Wanda ja Naomi Holopainen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Tulevaisuuden maailma luodaan tänään
Uutismedia digi artikkelikuva

Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) tuoreet luvut kertovat, että Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa on vahvaa kasvua.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %