Suomen suurin viihdetalo tavoittaa katsojat monipuolisesti

Mirko Baas artikkelikuva

Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas kertoo, miten ohjelmaportfolio rakentuu ja mitä uutta Sanoma TV:n syksy tarjoaa.

Kun ohjelmaportfoliota suunnitellaan, on tärkeää tuntea katsojat. Sen eteen Nelonen Medialla tehdään paljon työtä.

”Selvitämme tarkkaan, minkälaisia katsojia missäkin ohjelmaslotissa on ja mitä kohderyhmiä kukin ohjelma tavoittaa”, kertoo Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas.

Jotta katsojat tavoitettaisiin mahdollisimman monipuolisesti, on tärkeää, että ohjelmistosta löytyy monipuolista viihdettä.

”Meidän tähtemme ovat kotimaisen viihteen merkittävä ajuri. Olemme jo pitkään tutkineet esiintyjien tunnettuutta ja vetovoimaa. Meillä on valovoimaisimmat tähdet, mikä erottaa meidät myös kansainvälisistä pelureista”, Baas toteaa.

Nelonen Media on Suomen suurin viihdetalo, ja suunnittelussa mietitään tarkkaan myös sitä, miten ohjelmat jalkautuvat Nelonen Median muille alustoille.

Vain elämää on ilmiöohjelmien mallioppilas, joka elää ja herättää keskusteluja myös itse ohjelman ulkopuolella: niin festareilla kuin radiokanavillamme. Näin ohjelman kautta mukana olevat brändit saavat kasvatettua kontaktiverkkoaan monipuolisesti”, Baas kuvaa.

Sanoma TV tarjoaa katsojille runsaasti musiikkiviihdettä.

”Ohjelmiston suunnittelu lähtee siitä, että haluamme tarjota katsojille tunnetta. Musiikin avulla pystyy välittämään katsojille tunneskaalan ääripäät eri musiikkityylien avulla ja koskettamaan koko kansaa.”

Jokaisen kauden ohjelmaportfolio rakentuu vahvojen kivijalkojen varaan. Syksyllä jatkavat tutut suosikit Vain elämää, Selviytyjät, Temptation Island ja täysin uudistuva Big Brother. Mainiosti menestynyt Remppa vai muutto Suomi jatkaa toiselle kaudelleen. Ohjelmistoon tekee paluun Haluatko miljonääriksi Antti Holman juontamana.  

”Haluatko miljonääriksi on hyvä esimerkki ohjelmasta, jossa on jotain tuttua ja jotain uutta. Maailman tunnetuin game show saa juontajakseen yhden Suomen vetovoimaisimmista esiintyjistä, harvakseltaan tv:tä tekevän Antti Holman”, Baas toteaa.

Uusina ohjelmina aloittavat ihmissuhdereality Save the Date, komediallinen koko perheen ohjelma Suorinta reittiä, joka tuo samaan ohjelmaan kolme valovoimaista tähteä: Heikki Paasosen, Juuso Mäkilähteen ja Susanna Laineen sekä Suomi soi -musiikkiohjelma.  

”Suomi soi on uusi kotimainen formaatti. Suomalainen musiikki-identiteetti pohjautui 1960─1980-luvuilla siihen, että lainattiin ulkomaalaisia kappaleita ja tehtiin niistä suomenkieliset versiot. Mitä jos idea tuotaisiinkin nykypäivään ja Suomen eturivin artistit kääntäisivät heille tärkeitä kappaleita suomeksi? Ajatus tuntui niin herkulliselta, että teimme demon Olavi Uusivirran kanssa. Hän otti käsittelyyn melko haastavan kappaleen, Nirvanan Smells Like Teen Spiritin. Se oli parasta ikinä! Musiikkia ovat tekemässä superammattilaiset, ja olemme onnistuneet samaan mukaan todella kiinnostavia artisteja ja erilaisia kappaleita”, Baas hehkuttaa.

Isoista draamasarjoista jatkoa saavat Koskinen ja Syke, jonka 12. kausi on jo pyörähtänyt käyntiin Ruudussa.  

”Kun maailmassa tapahtuu hirveitä asioita, viihteen kulutus ja eskapismi ovat lisääntyneet. Sanoma TV:n monipuolisen ohjelmatarjonnan kautta on mahdollista saada kiinni laajasti erilaisia katsojia ja eri kohderyhmiä”, Baas muistuttaa.

Tutustu Sanoma TV:n syksyn ohjelmistoon 

Kaipaatko tähtipölyä brändillesi, kiinnostaako näkyvyys liikkuvan kuvan parissa?

Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla 

Katso myös:

Sanoma on mukana APFI:n elokuva- ja tv-tuotantojen Albert-ympäristöhankkeessa – ilmaista koulutusta ja työkaluja koko av-alalle

Sanoman Total TV 

Lataa tv-kampanjasuunnittelun muistilista

Miten vertailla TV-mainonnan tarjouksia? Huomioi nämä, kun olet ostamassa TV-kampanjaa 

Liittyvät artikkelit
Suomalaisen musiikin superviikonloppu artikkelikuva

Suomalaisen musiikin superviikonloppua juhlitaan heinäkuussa

Radio Suomipop lanseeraa tänä kesänä todellisen kotimaisen musiikin ilotulituksen käynnistämällä suomalaisen musiikin superviikonlopun juhlinnat 14.–17. heinäkuuta.
Audio & radio
Tapahtumat
TV & video
Suomalaisen musiikin superviikonloppua juhlitaan heinäkuussa
Antti Isokangas artikkelikuva

Kolme vinkkiä markkinoijalle: näin vältät viherpesun

Antti Isokankaan mukaan yrityksen tulee viestiä vastuullisuustoimistaan käytännönläheisesti, vähän yksinkertaisesti ja brutaalin rehellisesti.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Vieraskynä
Kolme vinkkiä markkinoijalle: näin vältät viherpesun
Superkauppiaat artikkelikuva

Native Advertising Days -tapahtumassa oli esillä natiivimainonnan parhaimmisto – Suomesta arvostetun kansainvälisen natiivimainonnan palkinnon voittanut Superkauppiaat-sarja

K-Supermarketin brändiviihdeohjelma Superkauppiaat voitti keväällä kultaa Native Advertising Awards -kilpailun Best Use of AFP Broadcast -kategoriassa.
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Native Advertising Days -tapahtumassa oli esillä natiivimainonnan parhaimmisto – Suomesta arvostetun kansainvälisen natiivimainonnan palkinnon voittanut Superkauppiaat-sarja