Toukokuun Kuukauden kamppis on Ukko.fi:n kekseliäs rekrytointikampanja

Ukko.fi Kuukauden kamppis artikkelikuva

Ukko.fi haki markkinointijohtajaa Hesarin etusivun ilmoituksella. Ilmoitus on mainio esimerkki siitä, miten rekrymainontaa voi tehdä hauskasti, huomioita herättävästi ja isosti.

Kun Ukko.fi:lle tuli tarve rekrytoida markkinointijohtaja, ensin mietittiin rekrytointikumppania ja somekampanjaa.

”Kun teimme tehtävän profilointia, totesimme että haluamme näkyä isosti. Jos haluaa näkyvyyttä, Hesarin etusivu on tässä maassa selkeä valinta”, kertoo Ukko.fi:n Head of People & Culture Tiia Virtanen.

Itsenäisille yrittäjille palveluja tarjoava Ukko.fi on kasvanut paljon viimeisen parin vuoden aikana, ja rekrytoinnin tarve on jatkuva. Hesarin avulla Ukko.fi tavoitti paljon muitakin kuin potentiaalisia markkinointijohtajia.

”Teimme ilmoituksen sisällön sellaiseksi, että se kertoo meistä yrityksenä. Toivon mukaan ilmoitus houkuttelee meille sellaisia tekijöitä, jotka sopivat yrityskulttuurimme ja toimintatapoihimme.”

”Kun Hesari ilmestyi, LinkedIn-sivun inbox suorastaan räjähti”, Virtanen kertoo.

”Olen yllättynyt palautteen määrästä. Ilmoitus aiheutti ihan järkyttävän määrän trafiikkia urasivuillemme. Klikkejä tuli tuhansia pelkästään lauantain aikana. Tähän asti kaikesta markkinointijohtajan hakuun kohdistuneesta liikenteestä 95 % on tullut Hesarin kautta.”

Ilmoitus tavoitti kohderyhmänsä hyvin ja hakijoita tuli runsaasti myös muihin rooleihin.

”Useassa hakemuksessa viitattiin Hesarin etusivuun. Moni oli alkanut miettiä, olisiko Ukko.fi sellainen paikka, jossa haluasi työskennellä. Myös avoimia hakemuksia tuli paljon. Kun avoimia hakemuksia on plakkarissa, ei jokaista rekryä tarvitse välttämättä käynnistää erikseen.”

Kuukauden kampanjan voiton lisäksi ilmoitus on ehdolla Rekrygaalaan vuoden parhaaksi rekrytointikampanjaksi.

”Palautteen pohjalta kampanja on selkeästi onnistunut. Olemme olleet tuloksiin varsin tyytyväisiä.”

Rekrytointi-ilmoitusten tekstit ovat usein kliseitä täynnä.

”Pyrimme olemaan rohkeita kaikessa mitä teemme. Rohkeuden pitää näkyä myös rekryilmoituksissa.”

Ilmoitus toteutettiin Ukko.fi:ssä kokonaan omin voimin.

”Olen ollut tästä varsin ylpeä, sillä on tullut aika monta kysymystä ja puhelua siitä, mikä toimisto oli ilmoituksen takana”, Virtanen iloitsee.

Onnea Ukko.fi!

Katso tuomariston perustelut: 

Kuukauden kamppis

 

Liittyvät artikkelit
Uutismedia digi artikkelikuva

Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) tuoreet luvut kertovat, että Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa on vahvaa kasvua.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %
Aina tulee sanomista podcast jakso 11

Miten markkinoida haastavina aikoina?

Aina tulee sanomista -podcastin jaksossa Stinde Mäkisen vieraana on Omnicom Media Groupin tutkimus- ja strategiajohtaja Kari Tervonen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Miten markkinoida haastavina aikoina?