Aito Iskelmän tunnistaa sanasta aito
Kun markkinat ovat jo täynnä kohdennettuja kanavia, uuden radiokanavan lanseeraaminen ei ole yksinkertaisin tehtävä. On löydettävä se jokin, jolla tavoittaa ja puhutella ihmisiä.
Aito Iskelmä haluaa koskettaa kuulijoitaan, myötäelää kuulijoidensa arjessa ja hengittää heidän kanssaan samaa tahtia. Musiikiltaan Aito Iskelmä on meille kaikille jo äidinmaidossa tutuksi tullutta kotimaista iskelmää.
Kun Aito lanseerattiin pari vuotta sitten, kanava toi esiin viestiä pehmeistä arvoista ja rehellisyydestä. Ohjelmapäällikkö Mikko Harjunpään mukaan Aito Iskelmän tunnistaa sanasta aito. Kaikki kanavalla tarjolla oleva on aitoa, on sitten kyse itse musiikista tai tunnelmasta.
Aito Iskelmä kohtaa kuulijansa aidosti välittäen hyväntuulisella ja empaattisella otteella. Aito Iskelmä auttaa ihmisiä jaksamaan arjessa ja kohtaamaan elämän haasteet. Aito Iskelmä viestii, että maailmassa on juuri nyt kaikki hyvin.
Näiden tavoitteiden saavuttamiseksi tarvitaan aitoja ja rehellisiä juontajia, joita Aito Iskelmältä löytyy. Aamun käynnistävät hersyvät Kimmo Vehviläinen ja Elina Otsala, päivässä olennaisen äärellä kuulijat pitää lämminhenkinen Hanna Kinnunen ja iltapäivissä nojataan vahvasti musiikin voimaan Milla Mattilan kanssa. Iltoja keventää lämmöllään Jenni Alexandrova ja viikonlopuissa pirskahtelee Krista Baars. Juontajien ja kuulijoiden vuoropuhelu muodostaa Aito Iskelmälle aidosti kotoisan ja lämpimän tunnelman.
Kanava on panostanut vahvasti niin kesään kuin jouluunkin hakien ykköspaikkaa ihmisten mielissä. Aito Iskelmä haluaa olla parasta kesäseuraa ja jokaisen suomalaisen kesässä mukana jakamalla ihmisten kesäkuulumisia, kokemuksia, vinkkejä ja tunnelmia ympäri Suomen suvea. Jouluna rauhoitutaan perinteisen joulun viettoon soittamalla vain ja ainoastaan joulumusiikkia koko joulukuun ajan. Aidon joulun tunnelman tavoittaa takuulla Aito Iskelmän juontajien, artistien ja kuulijoiden kanssa.
Aito Iskelmän viestejä tukee kanavan uusi markkinointikampanja, jossa nostetaan esiin niin toisten auttamista ja huomioista, elämän makuisia tarinoita kuin tunteita ja positiivisuutakin.
”Aito Iskelmä haluaa kuulijat mukaansa arjen tarinoilla ja sankariteoilla. Ne ansaitsevat tulla kerrotuiksi siinä missä kovatkin uutiset. Kampanjan ytimessä on kertoa mahdollisimman aidosti kanavan sisällöstä, nostaa tätä kautta tunnettuutta sekä saada aikaan hyvän mielen tunteita”, kertoo kampanjasta vastannut markkinointipäällikkö Johanna Pajuaho.
Aitoutta on korostettu kanavan aloituksesta lähtien, ja työ on tuottanut tulosta. Aito Iskelmä on kasvanut tasaisesti joka vuosi ja on nyt jo selkeä ykkönen 45–64-vuotiaiden kohderyhmässä. Kuulijakunta koostuu tavallisista suomalaisista, jotka jakavat kanavan arvot. He haluavat rentoutua hyvän musiikin parissa kotona, työpaikalla ja työmatkoilla.
Onnistunutta yhteistä taivalta juhlistaakseen Aito Iskelmä vie kuulijansa tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös kuulijaristeilylle. Aito Iskelmä -risteily seilaa 8.–9. joulukuuta Turusta Tukholmaan.
Tutustu audion mahdollisuuksiin
Sanoma tutki: Digitaalisen audion kulutus jatkaa kasvuaan, eniten on lisääntynyt podcastien suosio
Sanoman digiaudiotutkimuksessa selvitettiin digitaalisen audion sisältöjen kulutusta Suomessa. Digitaalisen audion kuuntelu korostuu nuorten ja nuorten aikuisten parissa, lapsiperhetalouksissa sekä suurissa kaupungeissa asuvien keskuudessa.
Radio on todellinen kesämedia!
Kesä 2024 kuulostaa hyvältä – radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.
Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen
Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää, mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.
Mediamix mainonnassa: kolme syytä monimedialliseen mainontaan
Mediamainonnan perussääntö on, että yksi mainonnan kanava ei ole oikotie onneen: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, ovat olennainen osa kampanjan onnistumista.
Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?
Paikallisradioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.
Mia "Millu" Haataja palkittiin vuoden sisällöntekijänä, Marko Nousiainen on vuoden valtakunnallinen radiomyyjä
Radiogaalassa palkittiin 12. huhtikuuta viime vuoden kovimmat radioteot ja tekijät. Sanoman radioiden tekijät pokkasivat gaalasta kaikkiaan kahdeksan palkintoa.