Native Advertising Days -tapahtumassa oli esillä natiivimainonnan parhaimmisto – Suomesta arvostetun kansainvälisen natiivimainonnan palkinnon voittanut Superkauppiaat-sarja

Superkauppiaat artikkelikuva

K-Supermarketin brändiviihdeohjelma Superkauppiaat voitti keväällä kultaa Native Advertising Awards -kilpailun Best Use of AFP Broadcast -kategoriassa*.

Sarja oli menestys: Koko ohjelmakausi tavoitti lähes 2 miljoonaa katsojaa** ja kertoi aidolla ja edukseen erottuvalla tavalla K-Supermarkettien kauppiaiden arjesta.

”Brändiviihde on kiinnostava ja kasvava markkinoinnin keino. Onnistuneen branded content -yhteistyön tekeminen edellyttää syväymmärrystä siitä, kenelle sisältöä suunnitellaan ja mikä katsojaa puhuttelee. Tässä Superkauppiaat onnistui erinomaisesti”, kertoo Sanoman branded content -ohjelmien vastaava tuottaja Lasse Nikkari.  

Nikkari oli kertomassa yhteistyön tuloksista Native Advertising Days -tapahtumassa Kööpenhaminassa viime viikolla.

”Sanoma on Suomen suurimpana monimediatalona paras kumppani brändiviihteelle. Näemme kokonaisuuden bränditekona, jossa ohjelmaan yhdistyy sen pariin ohjaava monimediallinen kampanja”, Nikkari kertoo.

Superkauppiaat-sarjassa sukellettiin K-Supermarket -kauppiaiden elämään.

”Brändiviihde on erinomainen tapa kertoa kauppiaskulttuuristamme. Markkinointiviestit täytyy usein tiivistää muutamaan sekuntiin. Tämä formaatti tarjosi meille huikeat 420 minuuttia aikaa kertoa tarinaamme niin, että katsojat hakeutuivat sisältöjemme pariin viettääkseen aikaa seurassamme. Oli hienoa todeta, että K-Supermarketille tärkeät asiat ja viestit välittyivät tehokkaasti ohjelman kautta ja kauppiaamme olivat ylpeitä saadessaan osallistua sarjan tekemiseen”, kertoo K-Supermarketin markkinointijohtaja Jenni Kujala

Superkauppiaat tuotti Yellow Film & TV -tuotantoyhtiö.

”Olemme todella iloisia siitä, että pääsimme tekemään ohjelmaa ison ja tärkeän kotimaisen brändin kanssa. Projekti oli haastava. Piti onnistua kertomaan tarina kiinnostavalla ja inhimillisellä tavalla niin, että sisällöstä ei tullut mainosmaista”, toteaa tuottaja Hanna Iiskola Yellow Filmiltä.

”Menestyksen takasi kaksi seikkaa: Meillä oli riittävästi aikaa perehtyä K-Supermarketin brändiin ja pystyimme luomaan hyvän ja luottamuksellisen suhteen asiakkaaseen. Keskustelimme tiiviisti koko prosessin ajan ja ratkaisimme yhdessä eteen tulleet haasteet.”

Superkauppiaiden toinen tuotantokausi käynnistyy lokakuussa Nelosella ja Ruudussa.

 *AFP= mainostajarahoitteinen ohjelma/sisältö.

** Lähde: AdEdge, maalis-toukokuu 2021, 4+

Katso myös: 

TV:n ja videon erikoisratkaisut

Sisältö ratkaisee brändiviihteessä

 

Liittyvät artikkelit
Case Bocuse dOr artikkelikuva

K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

Tähtikokkien Bocuse d’Or -tv-ohjelma ja siihen liittyvät monipuoliset sisällöt tavoittivat erittäin hyvin ruokasisällöistä kiinnostuneita.
Case
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Sisältömarkkinointi
TV & video
K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen
Kuukauden kamppis Ässätiimi

Prisman hintaviestinnästä ei puutu huumoria eikä itseironiaa – ”Tehtävämme on myös viihdyttää”

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Elokuun valinta on Prisman Influensseri, joka jatkaa onnistuneesti Yhtä halpa kuin halvin -konseptia.
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Prisman hintaviestinnästä ei puutu huumoria eikä itseironiaa – ”Tehtävämme on myös viihdyttää”