Kesäkuun Kuukauden kamppis on Kulta Katriinan Eläköön suomalainen kahvikulttuuri

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Kulta Katriinan uudet spotit jatkavat hienosti tutun konseptin linjaa.

Suomalaisesta kahvikulttuurista riittää ammennettavaa. Meiran Kulta Katriinan mainonnan konseptina se on ollut vuodesta 2016 asti. Teeman innoittamana on tehty uusia mainoksia parin vuoden välein.

”Mietimme aina, teemmekö revoluution vai evoluution. Aina on päädytty siihen, että konsepti on niin hyvä, ettei mitään revoluutiota tarvitse tehdä. Vähän viilataan, mutta ei paljon”, kertoo Meiran myynti- ja markkinointijohtaja Harry Skön.

Spottien takana on luovana toimistona Folk, tuotantoyhtiönä Pablo Films ja ohjaajana Jaakko Itäaho.

Tarinankerronnan rooli on Kulta Katriinan mainonnassa keskeinen.

”Emme halua puhua siitä, mitä on kahvikupin sisällä, koska kaikki tietävät, että Kulta Katriina on laadukasta ja hyvää suomalaista kahvia. Kerromme sen sijaan suomalaiseen kahvikulttuuriin liittyviä tarinoita. Japanilaisilla on teeseremoniansa ja briteillä afternoon tea. Meidän kahvikulttuurimme on niin uniikki, että sen kaltaista ei ole missään muulla. Konsepti ammentaa sellaisista asioista, kuten kahvikulttuuriin liittyvästä kursailusta, joita kukaan muu kuin suomalainen ei voi ymmärtää.”

Tv:n ja videon lisäksi konsepti on laajentunut radioon, elokuvateatterimainontaan, digiin ja myymälämainontaan.

Kulta Katriinan markkinaosuus oli 10 vuotta sitten 10 prosenttia. Viime vuodet osuus pyörinyt 25 prosentissa.

”Kulta Katriina on ollut kaupallinen menestystarina. Myös brändimittarit ovat vahvistuneet ja mainonnan jälkimittauksesta on tullut hyviä tuloksia”, Skön kertoo.

Mainoksesta tullut positiivista palautetta myös asiakaspalvelun, somekanavien ja nettisivujen kautta. Oivallukset suomalaisten suhteesta kahviin ovat osuneet jälleen naulan kantaan.

Onnea Meiran Kulta Katriina, Folk ja Pablo Films!

Katso tuomariston perustelut:

Kuukauden kamppis

 

Liittyvät artikkelit
Suomalaisen musiikin superviikonloppu artikkelikuva

Suomalaisen musiikin superviikonloppua juhlitaan heinäkuussa

Radio Suomipop lanseeraa tänä kesänä todellisen kotimaisen musiikin ilotulituksen käynnistämällä suomalaisen musiikin superviikonlopun juhlinnat 14.–17. heinäkuuta.
Audio & radio
Tapahtumat
TV & video
Suomalaisen musiikin superviikonloppua juhlitaan heinäkuussa
Superkauppiaat artikkelikuva

Native Advertising Days -tapahtumassa oli esillä natiivimainonnan parhaimmisto – Suomesta arvostetun kansainvälisen natiivimainonnan palkinnon voittanut Superkauppiaat-sarja

K-Supermarketin brändiviihdeohjelma Superkauppiaat voitti keväällä kultaa Native Advertising Awards -kilpailun Best Use of AFP Broadcast -kategoriassa.
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Native Advertising Days -tapahtumassa oli esillä natiivimainonnan parhaimmisto – Suomesta arvostetun kansainvälisen natiivimainonnan palkinnon voittanut Superkauppiaat-sarja