Millainen mainos toimii?
Millainen mainossisältö puree?
Kaikissa mainoksissa kannattaa olla selkeä viestikärki, jonka voit koota yksinkertaisen kaavan avulla:
Asiakkaan arjen haaste tai tavoite + yrityksesi tavoitteet = viestin kärki
Käytännössä viestikärjen muotoilu ei ole aina näin yksinkertaista, vaikka olemme yrittäneet tehdä mainonnan aloittamisen sinulle mahdollisimman helpoksi Ad Managerissa.
Sanoma Ad Managerin mainokset näkyvät rakastetuimmissa medioissa, kuten is.fi:ssä ja hs.fi:ssä. Suomalaisten lempimediat ovat täynnä sisältöä, jotka vetävät lukijan huomion puoleensa. Siksi mainosten sisältöön kannattaa panostaa. Monet käyttäjämme hyödyntävät jo olemassa olevia materiaalejaan, kuten sosiaalisen median julkaisujen kuvia ja tekstejä.
Viisi täsmävinkkiä mainoksen kokoamiseen
- Lisää mainokseen selkeä toimintakehoite eli CTA, joka kannustaa klikkaamaan.
- Ohjaa asiakas oikeaan paikkaan verkkosivuilla. Näin asiakas ei käänny kannoillaan pois. Jos esimerkiksi mainostat tiettyä tuotetta, voisitko ohjata henkilön suoraan tuotteen ostosivulle?
- Käytä huumoria. Tunnet asiakaskuntasi hyvin: toimisiko mainoksessa jokin sisäpiirin vitsi?
- Tiivistä rohkeasti. Mainos usein vain vilkaistaan ohimennen, ja silloin tekstin lyhyydellä on väliä.
- Mieti kuvaa. Ihmisten kuvat toimivat yleensä paremmin mainoskuvissa kuin esineet.
Tiesitkö, että Sanoman digiverkosto tavoittaa 85 % suomalaisista viikoittain? Älä missaa mahdollisuutta näkyä asiakkaidesi arjessa – kokeile mainoksen luomista Sanoma Ad Managerissa jo tänään!
Mitä on ohjelmallinen ostaminen kolmannen osapuolen evästeiden jälkeen? Näin kohdennat mainontaa tulevaisuudessa
Kohdentaminen onnistuu ilman kolmannen osapuolen evästeitäkin. Sanoman palveluista löydät sekä asiakkaasi että otollisimmat kontekstit mainonnalle.
Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen
Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää, mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.
Mediamix mainonnassa: kolme syytä monimedialliseen mainontaan
Mediamainonnan perussääntö on, että yksi mainonnan kanava ei ole oikotie onneen: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, ovat olennainen osa kampanjan onnistumista.
Uutismedian kesäedut
Tavoita asiakkaasi kesälläkin.
Näin saat peukalon pysähtymään
Miten saat käyttäjän pysähtymään sisältösi ääreen sosiaalisen median syötteissä ja uutissivustoilla? Vinkin siihen tarjoavat Sanoman Tapio Haaja ja Tuomo Sinkkonen.
Mikä on vikana, jos mainonta ei toimi?
Mainonnan toimivuuden tärkein mittari on se, tapahtuuko asiakkaiden käyttäytymisessä tai ajattelussa oikea muutos: paraneeko yrityksesi tunnettuus tai alkaako ovipumppu tai verkkokaupan kassa laulaa.