Nämä ovat kesän katsotuimmat ohjelmat kotimaisissa suoratoistopalveluissa

Syke 2022 artikkelikuva

Suoratoistopalvelujen katsotuimpien ohjelmien kärkeen nousevat Ruudun draama- ja realitysarjat sekä Yle Areenan draamasarjat ja lastenohjelmat.

Huomionarvoista kesän katselussa on Ruudun maksullisten sisältöjen menestys Yle Areenan ja MTV Katsomon ilmaisten sisältöjen rinnalla. 

Finnpanelin mittauksessa seurataan Yle Areenan, MTV Katsomon ja Ruudun suosituimpien jaksojen keskikatsojamäärää.

Touko-, kesä- ja heinäkuun kattavalla mittausjaksolla kärkipaikkaa katsotuimpien listalla pitää Yle Areenan Ryhmä Hau (keskikatsojamäärä: 245 000). Seuraavilta sijoilta löytyy Ruudun ohjelmat Syke (keskikatsojamäärä: 238 000) ja Erikoisjoukot (keskikatsojamäärä: 205 000).

Ruudun osalta mittaus huomioi sekä ilmaiskatselussa olevat jaksot että maksullisen sisällön. Huomionarvoista on erityisesti Ruudun maksullisten ohjelmien menestys kesän mittauksessa. Yle Areenan ja MTV Katsomon katsotuimmat jaksot ovat kaikki vapaasti katsottavissa, kun taas Ruudun kolme katsotuinta ohjelmaa (Koskinen, Erikoisjoukot ja Syke) vaativat maksullisen Ruutu+-tilauksen. Maksullisuudesta huolimatta Ruudun ohjelmat ovat kotimaisten suoratoistopalveluiden katsotuimpia sisältöjä.

Kun tarkastellaan heinäkuuta, Ruudulla on peräti kolme maksullista ohjelmaa viiden katsotuimman joukossa. Sykkeen 12. kausi on ottanut listauksen kärkipaikan, Koskinen löytyy kolmannelta sijalta ja Erikoisjoukkojen jakso on viidenneksi katsotuin. Yle Areenan Ryhmä Hau on toiseksi katsotuin ja Kaikki synnit -draamasarja neljännellä sijalla. 

Lähde: Finnpanel Oy, TotalTV-tutkimus

Katso myös: 

Ruudun uusi tilausvaihtoehto yhdistää edullisen hinnan ja mainokset

Rikossarja Koskinen nousi Ruudun kaikkien aikojen katsotuimmaksi draamaksi

Liittyvät artikkelit
Anna Lujanen artikkelikuva

Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia

Englanninkielisillä sanoilla mennään vääjäämättä kohti maailmaa, jossa käytännössä kaikkien alojen ammattisanastot jäävät ilman suomenkielisiä vastineita. On kriittisen tärkeää, että Suomeen luodaan aktiivisemmin uusia sanoja, kirjoittaa Screenforcen Anna Lujanen. 
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Vieraskynä
Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia
Case Bocuse dOr artikkelikuva

K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

Tähtikokkien Bocuse d’Or -tv-ohjelma ja siihen liittyvät monipuoliset sisällöt tavoittivat erittäin hyvin ruokasisällöistä kiinnostuneita.
Case
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Sisältömarkkinointi
TV & video
K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen
Kuukauden kamppis Ässätiimi

Prisman hintaviestinnästä ei puutu huumoria eikä itseironiaa – ”Tehtävämme on myös viihdyttää”

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Elokuun valinta on Prisman Influensseri, joka jatkaa onnistuneesti Yhtä halpa kuin halvin -konseptia.
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Prisman hintaviestinnästä ei puutu huumoria eikä itseironiaa – ”Tehtävämme on myös viihdyttää”