Printillä on paikkansa sekä kuluttajien ja markkinoijien valintana – ”Natiivimainonnalla pystyy kertomaan sisällöllisesti enemmän”

Case Kärcher artikkelikuva

Natiiviartikkelit Kuukausiliitteessä, Me Naisissa ja Kodin Kuvalehdessä kasvattivat kiinnostusta Kärcherin tuotevalikoimaa kohtaan. 

Kärcher tunnetaan hyvin painepesureistaan, mutta tuotemerkki tarjoaa paljon muitakin puhdistus- ja siivousratkaisuja.

”Meillä on joitakin tuotteita, jotka eivät vielä ole suurelle yleisölle tuttuja ja kaipasivat siten vähän enemmän sisällöllistä avaamista. Tähän tarkoitukseen ei riittänyt 20 sekunnin spotti tv:ssä tai radiossa, joten päädyimme natiivimainontaan, jonka avulla pystyy kertomaan sisällöllisesti enemmän ja esittelemään tuotteen käyttökohteet”, kertoo markkinointipäällikkö Tiina Ahteela Kärcher Suomesta.

”Printtinatiivilla tavoitamme sellaisia yleisöjä, joita ei saa kiinni niin helposti digin kautta. Artikkelin avulla pystyimme puhuttelemaan myös painepesurin omistajia kertomalla, mitä kaikkia toiminnallisuuksia siihen voi liittää.”

Kärcherin verkkokaupan liikenteessä näkyy systemaattisesti mukavaa kasvua aina keväisin. Yksi natiiviartikkelissa esillä olleista tuotteista on viiden eniten katsotun tuotteen joukossa, mistä voi päätellä natiivimainonnalla olleen vaikutusta kiinnostuksen herättäjänä.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan Kuukausiliitteen natiiviartikkelia pidettiin tietoa antavana ja selkeänä, mikä auttaa kasvattamaan Kärcherin tunnettuutta ja parantamaan tuotteisiin liitettyä mielikuvaa.  

Natiiviartikkelin toteutti Sanoman luova tuotanto.

”Toteutus eteni sujuvasti ja toukokuun kampanja oli erittäin onnistunut. Sanomalla on tarjolla mediaratkaisuja joka lähtöön. Varsinkin aikakauslehtipuoli on ihan pitelemätön, kun on tarvetta käyttää printtimainontaa”, Ahteela kiittää.

”Printillä on todellakin vielä paikkansa sekä mainostajien että kuluttajien valintana. Aikakauslehtien lukijat ovat todella sitoutuneita. Painetulla Kuukausiliitteellä on yhä suuri lukijamäärä, 867 000. On myös poikkeuksellista, että yli puolet säilyttää Kuukausiliitteen useita viikkoja, ja yli 70 % lukee sen useammin kuin kerran. Ihmisillä on tarvetta rauhoittumiselle ja oman ajan ottamiselle, hitaalle lukuhetkelle. Tällainen media tarjoaa ainutlaatuisen, keskeytyksettömän väylän mainostajalle oman viestin kertomiseen. Lukijat puolestaan kokevat lehdessä mainostavat yritykset laadukkaina, mikä herättää ostohalukkuutta”, kertoo Kärcherin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Katja Himanen.

Tutustu kampanjaan tarkemmin

Kuvassa Katja Himanen ja Tiina Ahteela. Kuvan on ottanut Patrik Lydman. 

Olemme enemmän kuin mediatalo. Meiltä saat ylivoimaisen tavoittavuuden lisäksi palveluita, joilla selviät mutkista sujuvammin ja vältät varikkopysähdykset vaaratilanteiden jälkeen. Kumppanuus on strategiamme ydin, ja haluamme olla kartturisi kaikissa tilanteissa.

Lue lisää: 

Kartturisi kaikissa käänteissä

Liittyvät artikkelit
Markus Nieminen artikkelikuva

Kasvua taantumassa

Kasvu taantumassa kuulostaa hullulta ajatukselta. Sitä se ei kuitenkaan ole. Jos tutkitaan markkinoinnin historiaa ja tieteellisesti todistettuja faktoja, voidaan todeta että kyse ei ole hulluudesta ollenkaan, kirjoittaa TBWA:n Markus Nieminen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Kasvua taantumassa
Anna Lujanen artikkelikuva

Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia

Englanninkielisillä sanoilla mennään vääjäämättä kohti maailmaa, jossa käytännössä kaikkien alojen ammattisanastot jäävät ilman suomenkielisiä vastineita. On kriittisen tärkeää, että Suomeen luodaan aktiivisemmin uusia sanoja, kirjoittaa Screenforcen Anna Lujanen. 
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Vieraskynä
Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia